Miután Roger Federer és Robert de Niro közös, Svájcot népszerűsítő reklámfilmje letarolta az internetet, megnéztük azt a spotot is, amelyben a világklasszis teniszező elmeséli, miért vállalkozott arra, hogy az alpesi ország turisztikai nagykövete legyen.
Hatalmas sikert aratott a napokban Roger Federer és Robert de Niro közös reklámja, minden idők egyik legviccesebb imázsfilmjére két hét alatt több mint 41 millióan voltak kíváncsiak a YouTube-on.
Ezek után nem hagyhattuk ki a svájci turisztikai hivatal sorozatának másik részét sem, amelyben a világklasszis teniszező kék tollkabátban, egy báránybundával leterített padon – aminek háttámláján sokatmondóan az #IneedSwitzerland hashtag díszeleg –, egy hatalmas Matterhorn-poszter előtt mesél egy riporternek motivációjáról, nevezetesen, hogy miért vállalkozott turisztikai nagykövetként országa népszerűsítésére.
A teniszező rögtön az elején azzal nyit, hogy ő mindig is Svájcot képviselte, hiszen bárhol tűnt fel a neve az elmúlt 22 évben, állandóan ott volt mellette a svájci zászló is, ő pedig büszke erre. „Mindig is Svájc nagykövetének éreztem magam” – fogalmaz, hozzátéve, hogy az emberek fejében csokoládé és a hegyek mellett ő maga is egy jellegzetesen svájci „termék”. Éppen ezért, elmondása szerint logikus lépés volt, hogy vállalja a Schweiz Tourismus felkérését.
A szimpatikus és mosolygós Federer közben kicsit nosztalgiázik is: mesél gyerekkori emlékeiről, amikor a szüleivel túrázni és síelni jártak; megtudjuk azt is, hogy nem egy bizonyos helyet preferáltak, hanem minden évben más és más síterepekre látogattak el.
„Svájcban nincsenek nagy metropoliszok, mint Párizs, London vagy New York; aki ideutazik, az az ország természeti szépségeiért, a tavakért, hegyekért, folyókért jön, és azért, hogy megtapasztalja a legendás svájci tisztaságot és pontosságot” – mutat rá Svájc vonzerejére, miközben a reklámban egymás után villannak fel a hamisítatlan svájci hangulatú tájképek, mintegy alátámasztandó az elhangzottakat.
Emellett Federer hangsúlyozza az alpesi ország előnyeit is: „Kicsi és gyorsan be lehet járni, ráadásul minden fél órában kicsit más és más kultúrát, illetve nyelvet tapasztalhat meg az utazó a némettől kezdve a francián és rétorománon át az olaszig.”
A kisfilmből az is kiderül, hogy tenisztörténelem legsikeresebb versenyzője gyakorlatilag ingyen vállalta a feladatot, a szerepvállalásáért járó pénzt ugyanis jótékony célra fordítja.
Kíváncsian várjuk a reklámfilmsorozat következő részét, sokan – joggal – feltételezik, hogy Robert de Niro után Tom Hanks tűnhet majd fel Federer mellett az újabb spotban.