Hozd magad csúcsformába spinninggel!

A spinning egy csoportos teremkerékpározási tréning, egy olyan páratlan mozgásforma, amelyet kortól, edzettségi szinttől, nemtől függetlenül bárki végezhet.

Sokszor felmerül bennünk a kérdés, hogy érdemes-e belevágni egy új sportágba, vajon miért lenne az jó nekünk, milyen pozitív hatásokat várhatunk az edzéstől.

A spinningnek már a neve is dinamikusságot sugároz, hiszen pörgést jelent, a program pedig nem más, mint csoportos teremkerékpározási tréning, zene mellett: egy olyan páratlan mozgásforma, amelyet kortól, edzettségi szinttől, nemtől függetlenül bárki végezhet.

Az edzés egy speciálisan erre a célra kifejlesztett kerékpáron történik, 50–60 percen keresztül. Hazánkban 2000 óta létezik ez a sportfajta és már számos fitneszteremben, wellness szállodában kipróbálhatjuk, gyakorolhatjuk. A biciklizés az aerob, ciklikus mozgásformák közé tartozik. Ez azt jelenti, hogy a kerékpározás során ugyanaz a mozdulatsor egymás után gyorsan ismétlődik, s a szervezet a szénhidrátokat és zsírokat oxigén segítségével kezdi elégetni.

A spinning óra két alapvető terepfajtát szimulál: sík terepet és hegyit. Sík fokozaton kevés vagy mérsékelt ellenállás jellemző, ami kisebb mértékű terhelést jelent a szervezet számára, viszont ezen belül módosíthatjuk a beállításokat, így tudjuk növelni a teljesítményt.

Kép forrása: Pexels.com

A hegyi terep az ellenállás emelésével szimulálható. Mindkét típuson két pozíció lehetséges: ülő és álló helyzetben lehet kerékpározni. Ezáltal különböző technikák alakíthatók ki, utánozva az utakon előforduló szituációkat és a terhelés intenzitásának a váltakozását.

Ne feledd, a spinning óra nem verseny, vagy legalábbis nem az edzőtársaiddal versenyzel, hanem a saját teljesítményedet igyekszel fokozatosan, de egyre jobbá tenni.

Pozitív hatásai testre és lélekre:

  • ritkább fájdalmak, beleértve a hátfájásokat is
  • biztosítja a magas véráramoltatást
  • meggátolja az izmok gyengülését
  • jobb alvást és jobb közérzetet biztosít
  • fokozottabb koncentrálóképesség munkavégzés közben, valamint nagyobb kitartás a napi feladatok megoldásában
  • jobb emésztés és ritkább székrekedés
  • nagyobb önbecsülés és önbizalom
Kép forrása: Pexels.com

Mint minden sportnál, a spinning programnál is fontos, hogy betartsuk a fokozatosság elvét! Ne aggódjunk, ha elsőre nem tudjuk tökéletesen végigcsinálni az órát, 5-6 alkalom után már nem az jelenti majd a kihívást, hogy végig tudjuk-e tekerni, hanem elkezdjük a saját határainkat feszegetni és tágítani. Persze, minden kezdet nehéz, de megéri!

Borítókép forrása: Pixabay.com

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Amiről mindenképp beszélni szükséges egy kapcsolatban