Szokások, amelyek tönkreteszik a hajadat

A dús és egészséges hajkorona mind a hölgyek, mind az urak számára elengedhetetlen, hiszen az ápolt külső alappillére az igényes frizura.

Hajlamosak vagyunk kevés figyelmet fordítani a fejbőrünk ápolására. Tetőtől talpig kényeztetjük magunkat, a bőrtípusoknak megfelelő krémekkel, samponokkal, balzsamokkal, a fejbőrünk azonban sajnos kiesik a listából.

Túl gyakran mosol hajat!

Számos tényező befolyásolja, hogy milyen gyakran kell a samponos flakon után nyúlnod. A mindennapos samponos hajmosás a legtöbbünk esetében nem indokolt. A túl gyakori hajmosás eredményeképpen túlzott zsírosodás, korpásodás és fokozott hajvég töredezettség is kialakulhat.

Tipp: Ha közvetlenül hajmosás előtt, még szárazon kifésülöd a hajad, akkor kevesebb fejfájást fog okozni a hajmosás utáni állapot.

Nem éppen a legjobb ötlet az sem, ha vizesen kezded fésülni a hajadat. Hiába tűnik könnyebbnek így kifésülni, a nedves hajszálak könnyebben töredeznek, így érdemes először egy finom törülközővel gyengéden felitatni a nedvességet, majd ezután válassz egy széles fogú fésűt, amely gyengéden szabadít meg a gubancoktól.

Young,woman,applying,oil,onto,hair,in,bathroom
Forrás: Shutterstock/Puzzlepix

Túl gyakran használsz hővel működő formázó eszközöket!

Amennyiben nem bírod elképzelni a reggeleket hajvasalás nélkül, akkor jó ötlet lehet beszerezni egy hővédő szérumot, amely megvédi fürtjeidet a magas hőmérséklet káros hatásaitól.

Így védd a hajad: vedd lejjebb a hőmérsékletet! Emellett válaszd a meleg zuhanyt, a hajad pedig öblítsd le hidegebb vízzel.

Rossz táplálkozás

A nem megfelelő táplálkozás egyik következménye is lehet a hajszerkezet roncsolódása. Elsősorban a hiányos étkezésből adódó vitamin- és tápanyaghiány az, ami ilyen jellegű elváltozásokat okozhat, ezért, ha a hajad fénytelenné válik, netán hullani kezd, vagy bármilyen olyan tünetet produkál, amire korábban nem volt példa, azt a rossz táplálkozási szokásoknak is tulajdoníthatod. Az elegendő B-vitamin- és esszenciális zsírsav-bevitel érdekében fogyassz több tojást, olajos halat, mogyoróféléket és hüvelyeseket – ezek nagyon fontosak a hajszerkezet egészségének szempontjából. Ha vashiányban szenvedsz, akkor érdemes az étrendedbe a vörös húsokat vagy például a gyerekek által nem szívlelet brokkolit és spenótot beiktatni. A fentieken túl ezek a táplálékok is fontosak, próbáld meg őket a mindennapok részévé tenni.

Otthoni festés

Házi körülmények között, fodrász segítsége nélkül is megoldható a hajfestés, ez azonban sok hibalehetőséget rejt magában. Egyrészt a hajfestés gyakoriságán nagyon sok múlik: akármilyen jótékony összetevőket is adnak hozzá a hajfestékhez, mégiscsak egy mesterséges termékről van szó, ami nem tesz jót a hajhagymáknak sem.

Szoros copf

Nem szabad túl gyakran összefogni a hajat. A szoros copf és konty miatt a hajszálak folyamatos terhelésnek vannak kitéve, amitől a hajhagymák meggyengülnek, a hajszálak hullani kezdenek és a haj ritkássá válik. A forró víz dehidratálja a hajszálakat, akárcsak a bőrt. Száraz és sprőd hajhoz vezet, amely hajlamos a töredezettségre és a hullásra.

Borítókép forrása: Shutterstock/Puzzlepix

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Mi szükséges a baba nyugodt alvásához és mi nem?