Barion Pixel Hatékony módszerek otthoni mozgásra – Coloré

Hatékony módszerek otthoni mozgásra

2021. 03. 30.

A sikeres otthoni testmozgásnak komoly feltételei vannak, de jó hír, hogy ez is ugyanolyan zsírégető és izomnövelő lehet, mint a konditermi edzés.

A sikeres otthoni edzésnek komoly feltételei vannak. Ha egy vagy több feltételnek nem felelsz meg, akkor nem lesz sikeres az edzésed, legyen az akár otthoni testépítés, akár otthoni zsírégetés. Pedig a rendszeres otthoni testmozgás ugyanolyan zsírégető és izomnövelő lehet, mint a konditermi edzés.

pexels valeria ushakova 3094230
Forrás: Pexels.com

Készítsetek edzéstervet!

Ha éppen akkor választjátok ki az edzést, amikor kezdenétek mozogni, hamar eljuthattok odáig, hogy csak egy negyedórás minivideót csináltok végig, és még azt sem teljes gőzzel. Készítsetek előre meghatározott edzéstervet, feltüntetve azt, hogy melyik napokon milyen testrészt szeretnétek megmozgatni, így biztosan tartjátok majd magatokat az órarendhez!

Reggeli edzés: a legjobb módja, hogy frissen induljon a napod. A bemelegítés elengedhetetlen, kezdd egy kis nyújtózással, hisz az egész éjszakai alvás, fekvés után kell a testednek egy kis ráhangolódás.

Este: sokatoknak ez lesz az egyetlen időpont, ahova befér az otthoni edzés. Nem kell megijedni ettől sem, 20-25 perc nem a világ. Persze, vacsora meg család, de addig akár a párod vagy a gyerekek is előkészíthetik a vacsit vagy megteríthetnek.

Eszközök, amelyek segítik a mozgást

Jógamatrac

A talajgyakorlatok elengedhetetlen eszköze a jó minőségű matrac. Azon végezve a mozdulatsorokat sem a kezünk, sem pedig a lábunk nem csúszkál a talajon, és a hátunkat sem nyomja meg a kemény padló. 

pexels anthony shkraba 4662345
Forrás: Pexels.com

TRX

A hordozható, felfüggeszthető szalagokkal olyan izmokat tudunk megmozgatni, amelyeket súlyzós edzéssel nem. Ráadásul a TRX-szel végzett gyakorlatok közben szinte az egész testünk dolgozik, az alsó- és a felsőtestünket egyaránt edzi. 

Szivacshenger

A szivacshengerrel vagy SMR hengerrel a hagyományos edzéstípusokhoz képest jóval kíméletesebben és könnyebben mozgathatjuk át az izmainkat. A hab a tortán, hogy egy kiadós edzés után akár át is masszírozhatjuk vele magunkat.

Kitartás és elszántság

pexels elly fairytale 3822304
Forrás: Pexels.com

Nagyon fontos, hogy kellően motivált legyél az edzéshez. Sokat segíthet, ha edzésnaplót vezetsz, amelybe leírod céljaidat, beszámolsz az edzéseidről, esetleg a táplálkozásoddal kapcsolatos főbb adatokat is feljegyezhet.

Eleinte csak annyit tűzz ki célul, hogy minden nap alaposan átmozgatod a testedet, később aztán fokozatosan egyre többre leszel képes. Arra is figyelj, hogy az egyes gyakorlatokat lassan kezdd el, a tempót és a sebességet óvatosan növeld.

Borítókép forrása: Pexels.com

/egeszseg/mozgas/hatekony-modszerek-otthoni-mozgasra/