Roger Federer hozza a formáját, és újabb hollywoodi sztárral reklámozza Svájcot.
Roger Federert tavaly nevezték ki Svájc turisztikai nagykövetévé, és az együttműködés örömére rögtön forgattak is vele egy nagyon vicces reklámfilmet, amelyben a másik főszerepet Robert de Niro kapta. Mi is írtunk róla, hogy az alpesi ország szakított a szokványos és unalmas reklámüzenettel („Látogass el hozzánk, itt minden szép és jó”), helyette felkérte a legendás filmsztárt, hogy másfél percen keresztül szidja az alpesi országot. De Niro remek alakítást nyújtott, kerek perec megmondta Federernek, hogy nem hajlandó vele Svájcot reklámozni, mert az túl nyugodt és unalmas, az ő karakteréhez pedig a dráma és a konfliktus passzol. A reklám végén javasolta, hogy kérjék fel a feladatra Tom Hanks-et, feltehetően arra utalva, hogy ő még egy unalmas lakatlan szigeten is feltalálja magát.
Svájc új arca is elégedetlen
Ezek után kíváncsian vártuk a folytatást Hanks-szel, legnagyobb meglepetésünkre azonban a széria második részében, a Grand Tour-t reklámozó filmben, nem a Forrest Gump sztárja tűnik fel, hanem Anne Hathaway.
A hollywoodi színésznő és a teniszező egy vágószobában nézik a frissen elkészült svájci országimázs spotot, és látszólag egyáltalán nincsenek megelégedve azzal, amit látnak. A reklám gyönyörű, a benne bemutatott helyszínek lenyűgözőek, de a két sztárt teljesen kiborítja, hogy – annak ellenére, hogy rengeteget dolgoztak a reklámon – egy pillanatig sem láthatóak benne. Értetlenül néznek a rendezőre, aki frappáns magyarázattal szolgál: annyira átütő volt a felvételeken a köztük lévő kémia, hogy az elvonta volna a nézők figyelmét a fenséges svájci tájról.
A stáb tagjai egy emberként értenek egyet abban, hogy a végeredmény fantasztikus, Federer és Anne Hathaway azonban ettől nem lesz boldogabb. Ők továbbra is azon tanakodnak, hogy akkor mi értelme volt 22-szer felvenni a gleccser-jelentet vagy a szinkronúszást a jéghideg hegyi tóban.
A két sztár nem bírja már a feszültséget, ezért kimennek egy rövid szünetre, ahol Federer őszintén sajnálkozik, hogy belerángatta Anne-t ebbe a projektbe. A színésznő pedig azt javasolja, hogy következőkor inkább Meryl Streepet keressék. Federer bevallja: őt már keresték, de nem vállalta. A spot végéről nem hiányozhat a pimasz szlogen sem: „Anne és Roger kemény munkával tanulták meg, hogy senki nem überelheti a svájci Grand Tour szépségét.”
Nekünk az első spot Robert de Niróval jobban tetszett, de ez a reklám sincs híján a kreativitásnak. Ezek után kíváncsian várjuk a sorozat következő részét!