Barion Pixel Kris Jenner minden gyereke vállalkozásából 10%-os részesedést kap – így menedzseli az üzletet és a magánéletet a Kardashian-klán feje – Coloré

Kris Jenner minden gyereke vállalkozásából 10%-os részesedést kap – így menedzseli az üzletet és a magánéletet a Kardashian-klán feje

2023. 01. 08.

The devil works hard, but Kris Jenner works harder – vagyis az ördögnél csak Kris Jenner dolgozik keményebben, írják róla a kommentelők. A Kardashian-lányok édesanyja jócskán rászolgált a kifejezésre, hiszen szinte a semmiből juttatta a világ csúcsára lányait, ügyesen mozgatva a szálakat az üzleti és magánéletben. 

Kris Jenner csupán 51 éves volt, amikor összehozott családja számára egy reality-show-t. A Keeping Up With The Kardashians 2007 őszén indult a tengerentúlon, és míg itthon ma is szinte ismeretlen, addig Amerikában gyorsan népszerűvé vált a műsor és a középpontban álló Kardashian-Jenner család. Tizenöt évvel később tucatnyi vállalkozás van a Kardashian-utódok kezében, melyekből az édesanya is kiveszi a részét. A gyerekek (akik persze már nem is gyerekek) “élő márkákká” lettek az elmúlt évek során, nincs olyan dolog, amit a lányok arcával ne lehetne eladni. 

Az 1955-ben született Kris Houghton (később Kardashian majd Jenner) stewardessként dolgozott, amikor megismerte Robert Kardashian ügyvédet és üzletembert, akinek a nevét O.J. Simpson pere kapcsán ismerte meg Amerika, hiszen ő védte a gyilkossággal vádolt egykori baseball-játékost. A párnak négy gyermeke (Rob, Kim, Kourtney, és Khloe) született, azonban 1991-ben elváltak. 

Khloe,kardashian,,kylie,jenner,,kris,jenner,,kourtney,kardashian,,kim,kardashian
A család nőtagjai 2011-ben. Forrás: Shutterstock / Puzzlepix

Kris nem sokkal később az olimpiai bajnok Bruce Jennerrel kezdett járni, akivel hamar össze is kötötték az életüket és két közös gyermekük született (Kendall és Kylie). A frigy egészen 2015-ig tartott, a válás fő oka az volt, hogy Bruce transzneműként coming outolt és ma már Caitlyn Jennerként éli az életét. Azonban amíg együtt voltak, igencsak nehéz volt a nagy mozaikcsaládot eltartani, ezért a kétezres évek elején Kris arra bíztatta férjét, hogy kezdjen motivációs beszédeket, előadásokat tartani, mint egykori olimpikon. A terv bejött, és hamarosan a kaliforniai Calabasastól nem messze, Hidden Hillsbe költöztek egy csillogó új otthonba. Itt látogatta meg őket egy barátjuk, aki showműsorok castingosaként dolgozott, aki el volt ámulva a családi nyüzsgéstől, és azt javasolta az édesanyának, hogy keresse meg Ryan Seacrestet egy valóságshow ötletével. “Hozz össze egy találkozót” – felelte Jenner, 48 órával később pedig Seacrest már igent is mondott.  A show népszerűségén sokan dobott, hogy ugyanebben az évben, 2007-ben szivárgott ki egy szexvideó a Paris Hilton asszisztenseként a lapokba kerülő Kim Kardashianról, amit akkori barátjával, Ray J-vel készítettek. A pár beperelte a videó szivárogtatóját, és bár az ügy kínos volt, a médiafigyelem jól jött. Elstartolt a Keeping Up With The Kardashians (és egészen 2021-ig futott, 2022-ben a Hulu-ra költöztek The Kardashians néven), közben pedig a család szinte minden tagja profitálni kezdett az ismertségből.

Kris Jenner, a momager

Egyes források szerint Jenner, aki minden gyereke vállalkozásának igazgatótanácsában ül, a bruttó bevétel 10%-át kapja meg minden olyan termékből, tévéműsorból vagy modellkoncertből, amelyen a családja részt vesz, cserébe azért, hogy segít a személyzet és a munkaerő kiépítésében, és az ellátási láncok menedzselésében.

Mindegyik vállalkozásunk egyéni infrastruktúrával és a cég köré épülő csapattal rendelkezik” – mondja. Ez egy megállapodás, amelyet az elején kötött velük.

Azt mondtam a gyerekeimnek: szívemet és lelkemet beleteszem ebbe, keményen fogok dolgozni. És kérem a 10%-ot, mert így éri meg.

– mondja Jenner, hozzátéve, hogy ez jobb ajánlat volt számukra annál, mint amit bármelyik átlagos menedzser kérne. Azonban szórakoztatóiparra szakosodott ügyvéd, akinek a névsorában A-listás ügyfelek is szerepelnek, azt mondja, hogy a 10%-os részesedés valójában meglehetősen szabványos. Szóval ki tudja, mennyit kap igazából? Jenner ugyanis semmilyen pénzügyi információt nem közölt a vállalkozások vagy személyes bevételeiről. Viszont jó sok biznisz van a család kezén, amiből kiveheti a részét. Az elmúlt tizenöt évet látva esélyes, hogy néhány éven belül a Kardashian és Jenner klán vállalkozói törekvéseit egyetemi órákon fogják emlegetni, hiszen nem sok az övékhez fogható “birodalom” létezik ma. Míg más hírességek legfeljebb egy vagy két vállalkozást tartanak fenn, a valóságshow-sztárok több mint 26 (!) vállalkozást indítottak el. Persze nem lett mind sikeres, van, amelyik tanulságként szolgált a család számára, más pedig aranytojást tojó tyúkként funkcionál a mai napig.

kyle cosmetics kris jenner
A Kylie Cosmetics az egyik legsikeresebb a márkák közül, amit egy Kardashian-családtag hozott létre. Forrás: Shutterstock / Puzzlepix

A legsikeresebbek közé tartozik a SKIMS (Kim alakformáló ruházati márkája) és a Kylie Cosmetics (a legfiatalabb Kardashian-Jenner szépségápolási brandje), de vállalkozásaik gyártanak wellness-termékeket, táplálékkiegészítőt, tequilát, farmernadrágokat, volt parfümjük, telefonos játékuk, 2006-tól 2018-ig ruhaüzletet üzemeltettek Calabasasban (ez volt a Dash), és kakukktojásként az egyetlen fiúnak, Robnak chiliszósza és zoknimárkája is van. Úgy tűnik, mindig lesz mit a tejbe aprítaniuk, mi pedig érdeklődve figyelhetjük, a piac mely részére teszik be a lábukat legközelebb, miközben a Jenner-anyuka a háttérből tapsol nekik.

Anya nem csak az üzletbe szól bele

Állítólag azonban nem csak az üzleti ügyeket igazgatja okosan Kris Jenner, hanem gyerekei hírnevét is bulldogként őrzi. Ismertségüknél fogva egyáltalán nem mindegy, hogy ki mit és mikor nyilatkozik vagy tesz, hiszen fotósok hada követi őket, bárhová mennek, a közösségi médiába kikerülő posztjaikat pedig alaposan kivesézik a rajongók és a bulvár. Ha lehet hinni a pletykáknak, számos szabályt kell betartania a Kardashian-Jenner család gyerekeinek annak érdekében, hogy ne érhesse szó a ház elejét. Állítólag a potenciális udvarlóknak titoktartási megállapodást kell kötniük, Kris Jenner még megjelenésük előtt átnézi lányai Insta-posztjait, és mindannyiuk fogsora ragyogó fehér kell, hogy legyen. Minden nagy eseményt a valóságshowjukban jelenthetnek be először, és teljességgel megengedhetetlen nyilvánosan alkoholt fogyasztaniuk, ne adjisten lerészegedniük. Ha lesifotósokkal találkoznak, tilos a mosolygás, ez korábbi tapasztalataikból fakad, hiszen népszerűségük korai éveiben a paparazzik a kedves gesztust felhívásnak tekintették és egyre rámenősebbek lettek. Ezek mellett állítólag bárhová mennek, ki kell, hogy legyenek sminkelve, hiszen Kris nem akarja, hogy tökéletlenül lássa őket bárki is.

Forrás: ITT, ITT
Borítókép forrása: Shutterstock/Puzzlepix