Barion Pixel 5 szépségápolási márka, ami már több, mint 100 éve velünk van – Coloré

5 szépségápolási márka, ami már több, mint 100 éve velünk van

2024. 05. 12.

A régészek és történészek által talált bizonyítékok alapján már hétezer évvel ezelőtt is léteztek szerek, noha azoknak nem sok közük volt a ma használatos sminkekhez, krémekhez és festékekhez. Viszont ha a 19. század végén, huszadik század elején kutakodunk, akkor könnyen találunk olyan szépségápolási márkákat, melyek ma is jelen vannak a piacon – de nemcsak rúzst, hanem arckrémet, parfümöt forgalmazó, napjainkig is stabil lábakon álló cégek ezek.

Az élet bármilyen területéről legyen szó, könnyebben tesszük le a voksunkat egy tapasztalattal rendelkező, évtizedek óta működő cég mellett, minthogy egy épp felkapott márkát próbáljunk ki. Nos, ez az öt vállalat jócskán bebizonyította szakértelmét a szépségápolásban, ugyanis mindegyiküket legalább egy évszázada alapították.

Shiseido

szépségápolás márka
Forrás: Shtterstock/Puzzlepix

Arinobu Fukuhara 1872-ban Tokió divatos Ginza negyedében nyitotta meg a Shiseido-t, az ország első nyugati típusú gyógyszertárát. Fukuhara a japán tengerészet főgyógyszerésze volt és nyugati orvoslást, gyógyítást tanult, az ott szerzett tudása alapján elégedetlen volt a japán körülményekkel. A Shiseido-t azzal a céllal hozta létre, hogy fejlődést hozzon az orvosi és gyógyszertári gyakorlatba, egyik legelső terméke Japán első fogkréme volt. A paszta sokkal jobb volt, mint a só és porított mészkő elegye, amivel azidáig az emberek a fogaikat ápolták, sőt, miután tudományosan igazolttá vált, hogy a fogkrém képes a fogkövet oldani és megszüntetni a rossz leheletet, azonnali siker lett. A cég első bőrápolási terméke egy bőrpuhító krém, az Eudermine volt, mely 1897-ben született meg, de a szépségápolásra való teljes átnyergelést Fukuhara fia, Shinzo szorgalmazta. A márka sokban segített Japánnak a nyugati világ felé közelednie, tette ezt a különböző sminkek piacra dobásával illetve a nőideál másfajta ábrázolásával. Ma szigetország vezető, a illetve a világ ötödik legnagyobb kozmetikai és szépségápolási vállalata, aki tartja a lépést a trendekkel, legutóbb épp az Eufória című sorozat sztárját, Hunter Schafert, illetve a Nagy pénzrablásból ismert Ursula Corbero-t kérték fel egy közös kampányra.

/divat/szepseg/100-eves-szepsegapolasi-marka/