Az emberek elfajzottak, s ilyen formán kihasználnak mindent és mindenkit, aki az útjukba kerül. A kérdés az, vajon ez az ősi mechanizmus mennyire működik egy olyan világban, amelyet „hús-vér robotok” laknak. Erről szól az HBO sikersorozata, a Westworld.
Már akkor lehetett tudni, hogy a Westworlddel nagy dobásra készül az HBO, amikor kiderült, hogy Sir Anthony Hopkins játssza majd a főszerepet a sorozatban. Hopkinsról pedig tudnivaló, hogy ritkán adja a nevét és felejthetetlen játékát silány minőségű mozgóképekhez, s ízlésében a Westworld kapcsán sem kellett csalódnunk, sőt!
Az imdb-n 8,6-ra értékelt sorozat a nem is olyan távoli jövőben játszódik, amikor a társadalmi felsőosztály részére külön világot teremt Hopkins karaktere, Dr. Robert Ford. Ford „hús-vér robotokkal” népesíti be a vadnyugatot idéző világot, s az odaérkező vendégek kényükre, kedvükre használhatják a kütyüket, hiszen azoknak törölhető a memóriája. Egészen addig amíg néhányan öntudatukra ébrednek. Ugyan a történetszál hasonló a Terminátorhoz, a Westworld alkotói tovább vitték a régóta boncolgatott kérdést: vajon milyen jogai vannak azoknak a lényeknek, amelyeket emberek alkottak meg? Hol húzódik, s egyáltalán létezik-e valamiféle határ, amelyet tiszteletben kell tartanunk az alapvető morális kérdéseken túl?
Míg az első két évad alapvetően a fenti kérdésekre keresi a választ, addig a harmadikban már kilépünk a vadnyugat díszletéből a futurisztikus jövőbe, ahol még aktuálisabb témakört jár körbe a sorozat másik főszereplőjének (Evan Rachel Wood játssza a robotistennő Dolorest) karaktere. Dolores, mint a bosszú véreskezű robotangyala immár szabadon garázdálkodik a való világban, s célja, hogy felnyissa az emberek szemét: életüket nem saját maguk, hanem egy mesterséges intelligencia irányítja, amely előre meghatározza és bekorlátozza az egyének sorsát.
A Westworld alkotói, Lisa Joy és Jonathan Nolan magasra tették a lécet, s szerencsére (egy jó magasugróhoz híven) sikerült is a szintet megugraniuk, hiszen nem mindennapi, hogy a teljes szereplőgárdát az eredeti közegükből – jelen esetben a vadnyugatról – kiemelve sikerül eltalálni ugyanazt a hangulatot. Az alkotók szerencsére folytatják majd munkájukat, hiszen már bejelentették a sorozat folytatását, emellett már dolgoznak egy William Gibson-adaptáción, A periféria címmel, amelyet majd az Amazon Prime-on élvezhetünk.