Az Ariel Magyarországon is bevezette a forradalmian új ECOCLIC® kartondobozát. Az új kartoncsomagolás FSC-tanúsítvánnyal rendelkezik, és úttörő technológiájának köszönhetően mindenki számára könnyen használható, valamint igazoltan biztonságos a gyermekek számára is.
Az új ECOCLIC® kartondoboz a P&G legújabb csomagolási megoldása, kidolgozása több mint négy évbe telt, többek közt azért, mert Európa-szerte több mint 2500 fogyasztóval, köztük szülőkkel, mozgás- és látáskorlátozott felhasználókkal és kognitív fogyatékkal élőkkel végzett szigorú kutatásokat folytattak.
Az új ECOCLIC® kartondoboz egy áttörő csomagolási innováció, amely teljes mértékben újrahasznosítható, FSC tanúsítvánnyal rendelkezik, és minimum 70%-ban újrahasznosított rostokat tartalmaz.
„Az új ECOCLIC® kartondoboz bevezetésével 6500 tonna műanyagot takarítunk meg évente Európában. – mondtaElvan Onal, a P&G mosó- és tisztítószer üzletágának európai alelnöke. – A csomagoláson túl tudjuk, hogy a mosás szénlábnyomának közel 60%-a felhasználói fázisból származik, főként a víz melegítéséből. A COOLCLEANTM technológiával ellátott Ariel PODS kapszulák új formulája kiemelkedő teljesítményt nyújt hidegebb mosáskor is, a csökkentett hőmérsékleten történő mosással pedig kevesebb áramot fogyasztunk, ami nemcsak alacsonyabb karbonlábnyomot jelent, de kisebb a villanyszámlát is.”
Az Ariel PODS® mosókapszulák előállítása során nem keletkezik gyártási hulladék, amely kiemelten fontos lépés a Procter & Gamble azon elkötelezettségében, hogy 2025-ig 30%-kal csökkentse a mosó- és tisztítószer üzletágában a műanyagok mennyiségét Európában.
A Procter & Gamble Ariel PODS® mosókapszuláinak újonnan kialakított csomagolása ergonomikusabb, és intelligens, hangos kattanással jelzi, hogy a doboz biztonságosan záródott, így garantálva a gyermekek biztonságát. A ECOCLIC® doboz tervezése során a vállalat fogyatékkal élő fogyasztókkal is együttműködött, és két új funkciót épített be a csomagolásba. A doboz tetején tapintható logó található, a NaviLens QR-kód pedig a telefonos alkalmazás segítségével a termék hangos leírását olvassa be, így a látássérültek tájékoztatásához nyújt segítséget. A NaviLens kódok több mint 12-szer távolabbról is beolvashatók, mint a klasszikus QR- vagy vonalkódok.
„Ez a kartoncsomagolás az Ariel egyik legnagyobb újítása. 4 éven át tartó alapos kutatásba fektettünk annak érdekében, hogy a fogyasztók elégedettségét helyezzük tervezésünk középpontjába, miközben olyan fenntartható megoldásra törekedtünk, amely jelentős műanyagcsökkentéssel is jár.” – tette hozzá az alelnök.
Az új Ariel PODS® COOLCLEAN™ technológiának köszönhetően könnyen eltávolítja az élelmiszerek okozta szennyeződéseket, például pudingok, levesek, szószok, tészták és salátaöntetek által okozott foltokat, valamint a keményítőt is. Egyedi illatának köszönhetően a textíliák tiszta és friss illatúak lesznek.
Az A.I.S.E. (International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products) legutóbbi európai felmérése[1] alapján a háztartások átlagos mosási hőmérséklete 42,4 °C, és a mosásoknak kevesebb, mint egyharmadát (28%-át) végzik 30 °C alatt, ezért a P&G kiemelt küldetése, hogy ezen szokásokon változtasson, és a hidegmosás használatára ösztönözze a fogyasztókat. Az alacsony hőmérsékleten történő mosás a bolygó számára is kedvező, ha például csak Európában mindenki 40°C-ról 30°C-ra csökkentené a mosási hőmérsékletet, akár 3,5 millió tonnával kevesebb lenne a széndioxid kibocsátás, ami annyit tesz, mintha kétmillió autót vonnánk ki az utakról. A hidegebb vízben való mosás emellett hosszabb ideig megőrzi ruháink minőségét is.
További információ:
https://www.everydayme.hu/markak/ariel
https://www.pg.co.uk/environmental-sustainability/
_____________________________________________
Az Ariel 2030-as fenntarthatósági törekvései a következők:
• Az alacsonyabb mosási hőmérséklet bevezetése több mint 60 millió európai háztartásban, azzal a céllal, hogy 2025-re 5 fokkal csökkentsék az átlagos mosási hőmérsékletet.
• Hozzájárulás az üzletág azon kötelezettségvállalásához, hogy 2030-ra világszerte 50%-kal, 2025-ig pedig Európában 30%-kal csökkentsék a csomagolóanyagokban található nyersolaj-műanyagok mennyiségét.
• Hozzájárulás a P&G azon céljához, hogy 2030-ra csomagolásaik 100%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható legyen.
• Felelős és fenntartható összetevő-beszerzés, átláthatóság a teljes ellátási lánc során, mindig a biztonságot helyezve előtérbe.
• Gyártásuk negatív hatásának csökkentése, zéró gyártási hulladék és 100%-ban megújuló villamos energia felhasználása.
[1] https://www.aise.eu/our-activities/information-to-end-users/consumer-research.aspx
A borítókép forrása: Ariel