Ez a világ 10 legfotogénebb úti célja a közösségimédia-oldalak szerint

Régóta tartja magát a mondás, miszerint: „Ha egy esemény nem kerül fel az Instagramra, az meg sem történt.” Különösen érvényes ez a szabály az utazásokra is, így nem telt sok időbe, mire valaki előállt azzal a kérdéssel (és válasszal): vajon mi a világ legfotogénebb úticélja?

nyaraláson történt események vizuális dokumentációja és megosztása nem az Instagram előretörésével kezdődött, mindössze átalakult: a Kodak-fényképezőgépeket felváltották az ultramodern telefonok, amelyek szinte égetik a tenyerünket, hogy újabb és újabb emlékeket rögzítsük velük, majd megosszuk őket népes követőtáborunkkal. A Money.co.uk nevű árösszehasonlító oldal vérszemet kapott a népszerű gyakorlat hatására, és megvizsgálta a TikTok, az Instagram és a YouTube közösségimédia-oldalakat azért, hogy kiderítse: melyik a világ legfotogénebb úticélja, azaz mely városokat emlegetik leggyakrabban az online terekben a felhasználók. 

legfotogénebb úticélok
A money.co.uk több mint 100 népszerű úticélból alkotta meg végső listáját
Kép forrása: Shutterstock/PuzzlePix

A cég több mint száz népszerű úticélt elemzett, ezek az Euromonitor piackutató cég 2021-re vonatkozó leglátogatottabb városaiból és különböző internetes cikkekből tevődtek össze. Ezt követően górcső alá vették a hashtagek és a keresőkifejezések mennyiségét is, hogy megtudják, honnan származik a legtöbb bejegyzés a három, már említett közösségimédia-platformon. Az így létrejött adatokat egy tíz fokú listán ábrázolták, hogy könnyebben felállíthassák a sorrendet. 

Végül az Egyesült Királyság fővárosa, London (10-ből 9,83 ponttal) került ki abszolút győztesként a versenyből, hiszen mindhárom felületen elsöprő mennyiségű poszttal találkozhatunk a városról, s annak patinás szórakozóhelyeiről: Instagramon közel 150 millió bejegyzést, TikTokon több mint 28 milliárd megtekintést, míg YouTube-on 150 ezer keresést tudhat magáénak. 

A felmérésben Dubaj (9,77 pont) szerezte meg az ezüstérmet. Az arab város ugyan összességében csak a második helyet csípte el, TikTokon viszont ez bizonyult a legnézettebb desztinációnak: több mint 65 millió megtekintést tudhat magáénak a közösségimédia-felületen. 

Párizs kapta a méltóságteljes harmadik helyezést 9,74-es pontszámával és olyan helyszíneivel, mint az Eiffel torony vagy a Notre Dame. Negyedik lett New York, amelyet BaliLos AngelesBarcelona és Isztambul követnek, ebben a sorrendben. A kilencedik helyen a kelet-amerikai paradicsom, Miami végzett, míg a tizedik helyet Japán fővárosa, Tokió szerezte meg. Érdekesség, hogy a felsoroltak közül Bali a YouTube platform legnépszerűbb desztinációja: az indonéz város összesen 276 ezer keresést tudhat magáénak. 

Borítókép forrása: Shutterstock/PuzzlePix

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Így épít a nemet mondás művészete – 3. rész