Ha figyeled a trendeket, és jól megtervezett az online marketing stratégiád, akkor szinte biztos, hogy jelen kell lenned az Instagramon. Ott vagy, de mégsem jönnek az eredmények? Nem teljesít a posztod, nincsenek webhely kattintások és megrendelések? Akkor valami nem stimmel.
Van néhány olyan hiba, amit rendre elkövetnek az Insta felhasználók. Ezek a bio, a tartalomgyártás, az interakciók, a hashtag-ek és az időzítés terén keresendők. De Te csináld jól! Okulj mások hibáiból, és látni fogod a különbséget! Ha nem tudod, mit lehet a gond, kérd szakemberek vagy online ügynökség segítségét! Marketinges Erika és csapata közösségi média kezelés terén is hatékony támogatás nyújthat.
Hogyan és mire használd a bio-t?
A bio egy rövid bemutatása a cégednek, vállalkozásodnak, vagyis itt elmondhatod konkrétan, hogy mivel foglalkozol. Persze ne egy száraz tényközlés legyen, vigyél bele egy kis izgalmat, valamit, amitől felkapják a fejüket az emberek. Pár emoji-t tehetsz ide, de semmiképp ne ess túlzásokba! Az nagyon fontos, hogy olyan hangulatjeleket használj, amelyek illeszkednek a brand-edhez!
Legalább ennyire fontos a kontaktálás. Adj meg elérhetőségeket, kapcsolatfelvételi gombokat! Természetesen csak olyat, ahol valóban rendelkezésre is tudsz állni. Ne kelljen az érdeklődőknek napokig várni arra, hogy megválaszolj egy e-mailt vagy felvedd a telefont!
Minőségi tartalomgyártás és reakciók
Kerüld el azt a hibát, hogy egy tartalmat ismételsz meg többször! Egy idő után unalmassá válik, és a követőid száma is meg fog csappani. Mindig updateld az infókat, olyat írj, ami aktuális! De ne csak a tényszerűségre törekedj, hanem vigyél bele játékosságot. Lényeges az is, hogy minőségi, látványos képeket posztolj. Lehetőség szerint ne használj stockfotókat, de ha nincs más választásod, akkor a vízjelekre nagyon ügyelj!
Ahhoz, hogy érezzék a követőid a törődést, reagálj az üzeneteikre! Sem a felhasználók, sem az Instagram algoritmusa nem szereti, ha valaki nem válaszol egy kommentre. Ha erre nem figyelsz, kevésbé gyakran fogsz megjelenni a követőid feedjében. Akár még el is veszítheted őket.
Hashtagek és időzítés
Ha nincs még több ezres követői bázisod, akkor gyűjts be egy tucatnyi hashtaget, és használd bátran! Ezzel növelheted a táborodat, és látható leszel az Instán. Nézd meg, mit követnek a célcsoportod tagjai, azt is, hogy mik a feltörekvő hashtagek. Alkalmazd ezeket bátran!
A business profil segítségével látni fogod, hogy a követőid mikor elérhetőek. Erre érdemes figyelni, és ilyenkor posztolni. Sokkal eredményesebb lesz egy-egy tartalmad, ha így dolgozol. Sőt még az algoritmus is szeretni fogja.
Ha a fent említett 5 dologra ügyelsz, sokkal eredményesebb lesz az Instagram kommunikációd. De ha nincs rá időd, energiád, akkor inkább fordulj szakemberekhez, akik egy jól megtervezett közösségi média stratégia mentén az Instádat is menedzselik.