A szépség és fiatalság múlandó, ahogyan a közfigyelem is, ezzel tisztában vannak a hírességek is, így nem egy színész, énekes és egyéb celebritás indított vállalkozást az évek során annak érdekében, hogy több lábon állhassanak. Van, amelyikük nem állt meg egynél és bizniszek sorához adja a nevét a mai napig, másoknak viszont elég volt egy befuccsolt próbálkozás és maradtak inkább a kaptafánál. Lássuk, melyek ma a legsikeresebb, nők által vezetett sztárvállalkozások?
Kim Kardashian – SKIMS
A valóságshow-sztárból lett üzletasszonyt, Kim Kardashiant lehet szeretni vagy utálni is, de tény, hogy számos sikeres vállalkozást indított az évek során. Többek között piacra dobott egy mobiljátékot, egy sor személyre szabott hangulatjelet és egy szépségmárkát is. Kardashian 2017-ben indította útjára a KKW Beautyt, és a terméksor kevesebb, mint három óra alatt elfogyott.
Legsikeresebb biznisze azonban az alakformáló ruhákkal foglalkozó SKIMS, mely 2019-ben startolt, és ugyan nehezen indult – az eredeti név, a Kimono miatt sok kritika érte Kardashiant, a bírálók kulturális kisajátítást hangoztattak –, de végül nagy siker lett. A kollekció jó néhány darabja, és azok színváltozatai szinte azonnal elfogytak az indulás után, percek alatt több tízezer megrendelés érkezett. Tavalyi adatok szerint a SKIMS értéke 3 milliárd dollárra rúg.
Khloé Kardashian – Good American
Nincs olyan tagja a Kardashian-Jenner családnak, aki ne fektetett/kezdett volna valamilyen vállalkozásba, a klán női tagjai legtöbbször ruházati vonalakban gondolkodtak. A 38 éves Khloé, akinek súlyán mindig előszeretettel csámcsogott az amerikai bulvársajtó, „egy átfogó farmerforradalom élére állt, amelyet immár szeretett márkája, a Good American vezet”, írja a Wonderland Magazine. Legyen szó méretről vagy szabásról, a brand farmerjei igencsak inkluzívak, így a választék nem merül ki az XS-XL skálában. Persze már nem csak farmernadrágokat találunk a webshopban, hanem fürdő- és úszóruhákat, irodai öltözéket és sok minden mást is.
„Khloé személyes tapasztalataiból és a divattal kapcsolatos frusztrációiból ihletet merítve segített kialakítani a Good American inkluzivitási küldetését, és továbbra is képessé teszi a nőket arra, hogy magabiztosan ünnepelhessék testüket” – írják a jelenleg 7,65 millió dollárt érő vállalat honlapján.
Rihanna – Fenty Beauty
Hihetetlen, de már 16 éve annak, hogy Rihanna Umbrella című száma letarolta a zenei toplistákat. Az akkor még csak 19 éves barbadosi énekesnő rohamtempóban kezdte el építeni karrierjét, és egy idő után már nem csak hangjával kereste a kenyerét. 2017 szeptemberében dobta piacra a Fenty Beauty sminkmárkát, melynek elnevezése Rihanna vezetéknevéből fakad (a színésznőt ugyanis Robyn Rihanna Fentyként anyakönyvezték).
A márka a világ sokszínűségét hangsúlyozta, miközben Rihanna nem hagyatkozott csupán hírnevére annak érdekében, hogy a Fenty sikeres legyen. Termékeit úgy tervezte, hogy vásárlók széles körét tudja kiszolgálni, ugyanis alapozói, korrektorai, pirosítói megalkotásakor minden létező bőrszínt figyelembe vettek, ezáltal milliónyi árnyalatból lehet válogatni. Kicsit sem sajnáljuk hát a nemsokára kétgyermekes Rihannától, hogy a Fenty Beautynak köszönhetően szerezte meg 2021-ben a milliárdos címet, 2022-ben pedig Amerika legfiatalabb, önmagát saját jogán felküzdő milliárdosa lett.
Kylie Jenner – Kylie Cosmetics
A Kardashian-Jenner klán legfiatalabbja, Kylie már tizennyolc évesen elkezdte építeni birodalmát, a 2016-ban elindított Kylie Cosmetics 420 millió dollárt keresett mindössze 18 hónap alatt. A termékek (különösen a Kylie Lip Kits kollekció) sikere abban rejlett, hogy az Instagramon igen aktív Jenner nekik tulajdonította tökéletes sminkjét és telt ajkait. Utóbbiról persze rendszeresen elfelejtette közölni, hogy szájfeltöltés miatt festenek úgy, ahogy.
Azóta piacra dobott néhány új márkát is, köztük a Kendall + Kylie névre hallgató ruházati vonalat, a Kylie Shop hivatalos merchandise termékeit, és a Kylie Skin bőrápolási termékcsaládot, így van mit a tejbe aprítania két gyermeke nevelése közben is.
Jessica Simpson – The Jessica Simpson Collection
A jelenleg vállalkozóként tevékenykedő Simpson volt már énekesnő, színésznő, televíziós személyiség és divattervező is. Legnagyobb sikereit azonban az üzleti világban érte el, és mint mondja, egyik szuperereje az, hogy mindig alulértékelték. Napjainkban a legtartósabb és legjövedelmezőbb vállalkozása a Jessica Simpson Collection, egy ruha- és életmódmárka, amely először 2012-ben ért el 1 milliárd dolláros éves forgalmat. Az odáig vezető út azonban igen göröngyös volt, nem volt teljes tulajdonjoga a cég fölött a kezdetektől fogva, ugyanis ő és édesanyja, Tina 2005-ben Vince Camuto cipőmogullal közösen alapították az üzletet, majd többségi részesedést adtak el a Sequential Brands állami vállalatnak. De a Sequential nem volt a legjobb tulajdonos.
„Jó három és fél, négy éven keresztül minden alkalommal, amikor meglátogattuk a Sequential irodáit, azt mondtam a csapatunknak: srácok, a Titanicon vagyunk, és a jéghegy körül keringünk!” – mondta az édesanyja. 2021 novemberében, miután a Sequential csődöt jelentett, a Simpson-nők végre átvették az irányítást: 65 millió dollárt fizettek azért, hogy teljes egészében visszavásárolják márkájukat.
Gwyneth Paltrow – Goop
Már rég nem csak színésznőként keresi a kenyerét Gwyneth Paltrow, aki mostanában egy síbaleset miatti pernek köszönhetően került újra a magazinok címlapjára. 2008-ban egy egyszerű hírlevéllel indult minden, életmód, egészség és szépség témában kaptak tippeket a feliratkozók, a tartalom pedig azóta egy online magazinná, majd egész branddé nőtte ki magát. A webshopban nemcsak a hírhedt vaginaillatú gyertyát lehet megvásárolni, hanem étrendkiegészítőket, kozmetikumokat, ruhákat, lakberendezési tárgyakat, wellness termékeket és könyveket is találunk.
Bár a hírleveleket sok kritika éri, hiszen orvosilag sokszor megkérdőjelezhetőek a bennük rejlő tanácsok, de Paltrow is a „rossz hír is hír”- elvet vallja, vagyis minél többet írnak róla, annál jobb. És bizony, jó is neki, vállalatának értékét körülbelül 250 millió dollárra becsülik.