8 módszer a mentális teljesítmény javítására

A lelki egészségünk karbantartása talán minden eddiginél fontosabb lett az elmúlt egy évben.

Borítókép forrása: Pexeles

A bezártság, a létbizonytalanság és az elidegenedés mind-mind kihatással vannak ránk és az életünkre. Ahogy az erős fizikai immunrendszernek, úgy a mentális jólétnek is nagy szerepe van a betegségek és a depresszió leküzdésében. De mégis, hogyan fejleszthető a mentális immunitás? Milyen módszerei vannak és lehet-e tanulni?

Érzelmi őszinteség

Bár sokak szerint jobb a szőnyeg alá söpörni a rossz érzéseket, ez hosszútávon szorongást, félelmet és magányt idézhet elő bennünk. Ismerjük fel ezeket a negatív gondolatokat, érzéseket és ne féljünk kiadni magunkból. Tegyük, amire szükségünk van, legyen az sírás, üvöltés vagy egy kiadós futás.

Testmozgás

A sport bizonyítottan hozzájárul a jobb kedélyállapothoz és mentális egészséghez, ugyanis aktív mozgás közben endorfin szabadul fel a szervezetben, amely javítja a hangulatot és a betegségekkel szemben is ellenállóbbá tesz.

Pihenés és kikapcsolódás!

A mentális immunitást nagymértékben erősíti a nyugodt és stresszmentes környezet, illetve a minőségi pihenés. Egy forró fürdő, egy jó könyv, egy pár perces meditáció a kikapcsolt telefon mellett csodát tesz az elménkkel és a lelkünkkel.

Inspiráló tanulás

A motivációt fejlesztő könyvek, cikkek és podcastok segítik a pozitív gondolkodást. Újat tanulni sosem késő, ahogy megváltoztatni az élethez való hozzáállásunkat sem.

Kevesebb közösségi média

Napjainkban nagyon nehéz távolságot tartani az online világgal, amely nemcsak a munkánkra és a kommunikációnkra van óriási hatással, hanem a kialakult testképünkre és mentális egészségünkre is. Tartsunk szünetet és kapcsolódjunk le a közösségi oldalakról néhány napra.

Forrás: British Vogue

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Kórházban töltötte az éjszakát II. Erzsébet – Ez volt az oka