Barion Pixel 5 szépségápolási márka, ami már több, mint 100 éve velünk van – Oldal 2 – Coloré

5 szépségápolási márka, ami már több, mint 100 éve velünk van

2024. 05. 12.

A régészek és történészek által talált bizonyítékok alapján már hétezer évvel ezelőtt is léteztek szerek, noha azoknak nem sok közük volt a ma használatos sminkekhez, krémekhez és festékekhez. Viszont ha a 19. század végén, huszadik század elején kutakodunk, akkor könnyen találunk olyan szépségápolási márkákat, melyek ma is jelen vannak a piacon – de nemcsak rúzst, hanem arckrémet, parfümöt forgalmazó, napjainkig is stabil lábakon álló cégek ezek.

Kiehl’s

Dubai,,uae, ,circa,january,,2019:,kiehl's,cosmetics,on,display
Forrás: Shtterstock/Puzzlepix

Egy aprócska patika nyílt meg New Yorkban, Manhattanben a Third Avenue és a 13. utca sarkán 1851-ben, tulajdonosa, John Kiehl pedig biztosan nem gondolta volna, hogy 2022-ben világmárkaként fogok róla írni. Segédje, majd a bolt későbbi tulajdonosa, Irving Morse volt az, aki továbbfejlesztette mentora termékeit, melyek közül néhány ma is nagy népszerűségnek örvend, például a Blue Astringent Herbal Lotion névre hallgató tonik, vagy a kakaóvajjal és béta-karotinnal dúsított testápoló, a Creme de Corps. Morse fiának, Aaronnak köszönhető a nemzetközi siker, hiszen a boltot a hatvanas években átvevő egykori pilóta sokat dolgozott azon, hogy húsz év alatt egy prominens, természetes anyagokat használó kozmetikai céggé váljon. 1995-ös halála előtt néhány évvel átadta az irányítást lányának, Jami Morse Heideggert, aki apja emléke előtt tisztelegve kiállította Morse íróasztalát és néhány motorkerékpárját az üzletben. Heidegger negyvenmillió dollárosra tudta duzzasztani a Kiehl’s bevételét úgy, hogy nemcsak helyben, hanem high-end üzleteken és áruházakon (Neiman Marcus, Barneys, Harvey Nichols) keresztül adta el termékeit. A nő zseniális marketing érzékkel rendelkezett, hitt a szóbeszéd erejében, ügyelt rá, hogy jó hírét keltsék a boltnak és többre tartotta az ingyen termékmintákat a hagyományos hirdetési módszereknél. 2000 tavaszán a L’Oréal megvette a márkát, céljukat pedig így fogalmazták meg: megnövelni a márka jelenlétét, de megtartani luxuscikk mivoltát ahelyett, hogy tömeggyártottá válna. Működése első 150 évében a Kiehl’snek egyetlen boltja volt Manhattanben, felvásárlása után több, mint harminc szépségápolási márkaüzlete nyílt világszerte.