Minden igényt kielégítő kínálattal, megbízható árakkal és jó ár-érték arányú márkákkal őrizte meg a 2021/22-es évben piaci pozícióját dm, s továbbra is tudatosan halad a kitűzött céljai felé mind stratégiai szinten, mind szellemiségben.
Kevés cég mondhatja el magáról a 2021/22-es év végén, hogy növekedéssel zárta ezt a kihívásokkal teli időszakot, a dm viszont közéjük tartozik: a változó, kihívást jelentő körülmények között is összesen 162 milliárd forintos forgalmat könyvelhet el magának, ami 21,79 százalékos fejlődést jelent az előző gazdasági évhez képest. Az elbizakodottság helyett a cég magasabb fokozatba kapcsol: folytatja a megkezdett fejlesztéseket, megvalósítja és bővíti a társadalmi felelősségvállalás kezdeményezéseit, emellett továbbra is stabil, kiszámítható munkafeltételeket igyekszik biztosítani az alkalmazottainak, akiket a vállalat „lelkeként” tart számon.
Megbízható árakkal és széleskörű szortimenttel a vásárlókért
Természetesen nemcsak a cég dolgozói, hanem vásárlói is részesülnek a drogéria megbízhatóságában: a Mindig megéri tartós árstratégiának köszönhetően az árak négy hónapig nem emelkednek a dm-ben, ez pedig óriási értéknek tekinthető a kiszámíthatatlan gazdasági körülmények között.
Nemcsak a piaci trendek, hanem a fogyasztói szükségletek és elvárások is alakítják a vállalat kínálatát: eddig is a minősítéssel rendelkező, hazai natúrkozmetikumok széles választékából válogathattunk, ám újdonságok is érkeznek a közeljövőben. A PomPom, Dora Natura, Natics, Phi és Almost 1.618 és Geek&Gorgeous mellett új szereplők: a Vintage Beauty, a Lavender és az Elyn’s Lab is megjelenik majd a drogéria kínálatában. Utóbbi márkák közös jellemzője, hogy mind a fenntarthatóság jegyében készül: a márkatulajdonosok környezetvédelmi szellemisége pedig szépen egybecseng a vállalat fenntarthatósági törekvéseivel.
Fenntarthatóság felsőfokon
Az új natúrkozmetikai termékcsaládok bevezetése mellett kétségkívül a cég egyik legnagyobb dobása, hogy bővíti az utántöltő állomásait: Budapesten már 8, vidéken 16 helyszínen vásárolhatnak az érdeklődők csomagolásmentes öko termékeket a környezetünk védelme érdekében.
A „hazai pályás” dm termékek kapcsán is érdemes újdonságokra berendezkedni: a Balea új, Beauty Expert termékcsaládja magas hatóanyagtartalommal büszkélkedhet, amelynek következtében célzott megoldást kínál különböző bőrtípusokra és bőrproblémákra. Nemcsak a szépségápolásban, hanem a gasztronómia területén is újdonságokkal bővül a kínálat: a dmBio kávék és csokoládék fair trade kereskedelemből származnak, míg a nagyrészt online elérhető dmBio Genussreise termékek a távoli tájak ízeit varázsolják majd az asztalunkra.
Live közvetítésekkel és online shoppal a hiteles tájékoztatásért
S ha már szóba került az online vásárlás, úgy érdemes megemlíteni, hogy mára az értékesítés stabil pontjává vált a dm Online Shop, ami jelentős növekedést ért el az utóbbi időben mind forgalmát, mind az elérhető termékek számát tekintve. Jelenleg ugyan a házhozszállítás a legnépszerűbb átvételi módja az online vásárolt termékeknek, ugyanakkor nyár óta növekszik az érdeklődés az Expressz átvételi lehetőség iránt, amivel az online térben megvásárolt, majd gondosan összekészített termékeket 90 percen belül átvehetjük az kiválasztott boltban.
Nem véletlen, hogy a drogériánál az inspiráció a 2021/22-es gazdasági év hívószava, hiszen a cég az online értékesítés területén is újdonsággal rukkolt elő. A tavasszal létrejött dmAPP egy olyan egyedülálló platform, amelyen a széleskörű szolgáltatások mellett minden active beauty törzsvásárlói információ is rendelkezésünkre áll. Ősztől egy plusz csavarral „bolondították meg” a felület lehetőségeit: dmLIVE Shopping adásokkal csalogatják a vásárlókat a közös gondolkodásra. A felvételek során élőben közvetítik a szépségápolással, táplálkozással és életmóddal kapcsolatos beszélgetéseket, de tervben van, hogy a jövőben kiterjesztik portfóliójukat a háztartás körüli teendőkre is.
Dinamikus léptekkel az energiaoptimalizálás felé
Akárcsak a piac többi szereplője, úgy ez a cég is szembesült az energiaválság hatásaival, ám kevésbé érintette őket érzékenyen, mivel már korábban is tettek erőfeszítéseket ezügyben: tavaly egy napelemes rendszert hoztak létre Érden, ez mostanra a telephely 20%-os áramfogyasztását termeli meg. Emellett leválasztották a helyi raktár melegvízrendszerét a földgázról, s szigetelték a törökbálinti raktárukat, mindezt az energiaoptimalizálás érdekében. A 2022/23-as gazdasági évben mindkét központ és központi raktár, valamint 30 üzlet függetlenítését tervezik a gáztól, a továbbiakban pedig plusz 30 üzlet leválasztását irányozták elő.
Társadalmi felelősségvállalás, mint vállalatstratégia
Nemcsak a hatékonyabb működés és a környezetvédelem állnak a drogéria fókuszában, hanem a társadalmi felelősségvállalás is: lehetőségeihez mérten évek óta támogatják a hazai rászoruló családokat és társadalmi csoportokat. A dm csoport idén is több mint 260 családnak biztosított pelenkatámogatást, emellett óvodások napvédelmét is támogatták a Nap gyermekei programon keresztül.
Más cégekkel ellentétben a cég nem vásárlásra ösztönzi a kuncsaftjait: a Black Friday „Színezd újra” akciójával az aznapi forgalom 5%-át a fiatalok lelki egészségének támogatására fordítja. Nem kell szégyenkezniük az aktuális problémákra való reakciójukban sem: a kezdetektől fogva segítik a hazánkba érkező, ukrajnai menekült családok ellátását, a nyártól őszig tartó időszakban pedig országos segélyszervezetek integrációs projektjeit karolta fel a drogéria.
Borítókép forrása: Dm Kft.