Környezettudatos szépségápolás? Legyél te is Blue Beauty!

Az új irányzat kötelezi a szépségipari gyártókat a termékeik csomagolásának nyomon követésére és a környezetre káros anyagok kereskedelmi kivonására.

Aki kicsit is nyitottan jár-kel a világban, az tudja, hogy a környezetvédelem és a bolygónk jövője valós veszélynek van kitéve, és már olyan méreteket ölt a fogyasztói társadalom által termelt hulladék és káros anyag, amit nem bír el az anyatermészet.

Ava Sol 4nsgj74eqjg Unsplash
Forrás: unsplash.com

Ha nem tesznek az országok vezetői komoly lépéseket, és nem biztosítjuk a fenntarthatóságot, minden színtéren, a mohó emberiség fennmaradása is veszélybe kerül. Szerencsére egyéni szinteken is tudunk tenni, és van mit tenni! Legyen az a hulladék szelektálása és a hulladék termelésünk minimalizálása, a fölösleges impulzus vásárlásnak való ellenállás, takarékoskodás az energiával, az étel megbecsülése, a maradékok komposztálása, állatkísérlet mentes kozmetikumok használata, a műanyag dolgok elkerülése és még sorolhatnánk…

És csatlakozhatunk az új Blue Beauty mozgalomhoz is. A blue beauty márkák gondoskodnak arról, hogy termékeik biztonságosak legyenek a biodiverzitás vagyis a természet sokszínűségének megőrzésének szempontjából. Elsődleges számukra az állatok, növények és a természetes vizek védelme, a fenntarthatóság, valamint a szén-dioxid kibocsátás csökkentése. A blue beauty márkák folyamatosan nyomon követik és értékelik, hogy az általuk használt anyagok, milyen hatást rónak a környezetre. Ami pedig nem fenntartható vagy káros, azt kivonják a forgalomból.

A green beautyval ellentétben a blue beauty nem csupán a tiszta, fenntartható eredetű összetevők használatát jelenti, hanem elemzi, hogy a csomagolás milyen hatást gyakorol a tengeri és óceáni élővilágra, vagy épp mennyi vízpazarlással jár az előállítása. Küzdenek az éghajlatváltozás, a globális felmelegedés ellen és az említett biodiverzitás fenntartásáért.

Ahhoz, hogy az egész folyamat fenntartható legyen a gyártástól a kozmetikumok teljes felhasználásáig, a márkáknak vállalniuk kell, hogy a termékek utóéletét is követik, vagyis lehetőséget kell adniuk arra, hogy vásárlóik visszajuttassák a csomagolást, amiket fertőtlenítenek és ismét felhasználnak vagy újrahasznosítanak. Ha a csomagolás elengedhetetlen, akkor műanyag helyett a papírt és az üveget kell előnyben részesíteni.

Egyéni felhasználókként mi is tehetünk mindezért, ha tájékozódunk, mely márkákat és termékeket támogassuk oly módon, hogy belőlük vásárolunk, és nem a környezetszennyező versenytársakéból.

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Lemaradtál a nyaralásról? Dehogyis!