A több mint 30 éves dm felelős vállalatként különböző jótékonysági programokkal segíti a családokat, a hátrányos helyzetű gyermekeket és a jövőt. Egészségtudatosságuk mellett fontos a vevőik pénztárcájának megkímélése és a túlfogyasztás megakadályozása.
dm, család, gyerekek, jövő
Az utcákon sétálgatva is látni, hogy napról napra egyre több segítségre van szüksége az embereknek, a városnak, ahol élünk, vagy a magának a világnak. A társadalomért felelős emberként elgondolkodtat minket, amikor egy-egy eldobott flakont látunk az utcán, szerényebb körülmények között élő emberekkel találkozunk, vagy mérlegeljük, hogy biztosan szükségünk van-e egy-egy újabb termék megvásárlására. Gyakran észre sem vesszük, hány társadalmi üggyel találkozunk, amikor végigsétálunk az utcán. Sokan felismerik, hogy már azzal tehetünk valamit, ha például nem égetjük fölöslegesen a lámpát! Bizony, ilyen apróságokkal te is a mindennapok hősévé válhatsz!
Segíteni mindig öröm, főleg, ha pár aprósággal, esetleg egy mindennapos bevásárlással tehetjük könnyebbé a rászorulók életét. Számomra azért is fontos, hogy olyan cégektől vásároljak, amelyekről a közösségi médiában vagy akár csak az ismerőseimtől azt hallom, hogy odafigyelnek az emberekre! Számomra hosszú évek óta a dm egy ilyen hely. Hely, bolt, sőt, azt gondolom, hogy az évek, sőt évtizede tartó programjaival egy közösség is. Most felvetődik a kérdés; mitől lesz egy drogéria közösség, hiszen csak belépek, megveszem, amit kell, és már megyek is haza!
A dm felelős vállalatként, több mint 30 éve igyekszik megtalálni azokat az ügyeket, amelyek saját, hosszú távú stratégiájához a legközelebb állnak, és amelyekhez hitelesen tud kapcsolódni, miközben vásárlóit is arra ösztönzi, hogy támogassák a jó ügyeket. A drogéria-lánc a minőségi termékek forgalmazása mellett ugyanannyira kiemelten foglalkozik azzal, hogy stratégiailag fontos témákhoz kapcsolódjon. Ilyen például a családok és a hátrányos helyzetű gyermekek támogatása, valamint a vásárlóik ösztönzése az egészséges életmódra, miközben a jövő generációjára is gondolnak; környezettudatos termékeik forgalmazása mellett a túlfogyasztás ellen is felléptek. Ugye ismerős témák nektek is? Gondoltatok volna erre, hogy az ország bármelyik dm üzletébe belépve ennyi mindenben tudtok segíteni? Mutatom hogyan!
dm történelem; honnan indult a program?
Bevallom szeretek utána olvasni egy-egy vállalt történetének és programjainak, ajánlom figyelmetekbe a dm honlapját, ahol egyszerű, látványos és praktikus módon tájékozódhatok. A dm 2006. óta foglalkozik társadalmi szerepvállalással. Egy felmérés során a megkérdezettek nagy többsége arra jutott, hogy a dm az egészségmegőrzés, azon belül is a gyermekek egészségtudatosságra nevelése területén tevékenykedjen. Ennek figyelembevételével és az anyavállalat iránymutatása alapján dolgozta ki a dm CSR programjait.
dm együtt, egymásért:
A drogérialánc számos társadalmi csoporttal, szervezettel működik együtt folyamatosan olyan, saját programokon keresztül, mint a Nap gyermekei, Egy nap másokért és az Együtt a babákért nevű programok, amiknek a részletes leírása az alábbi linken elolvasható.
A drogérialánc számos társadalmi csoporttal, szervezettel működik együtt folyamatosan olyan, saját programokon keresztül mint; a Nap gyermekei, Egy nap másokért és az Együtt a babákért nevű programok, amiknek a részletes leírása az alábbi linken elolvasható.
Sokan vagyunk úgy, hogy a legkisebbeket és a nehéz helyzetben lévő családokat segítjük, preferáljuk akkor, amikor – akárcsak minimális – segítséget szeretnénk nyújtani. A dm a nehéz körülmények között élő családok megsegítésére indította el az „Együtt a babákért” programot, a Nap gyermekei programjuk pedig az óvodás gyermekek napvédelmét célozza.
Életemben először külföldi tanulmányaim alatt vettem részt önkéntes programban, fákat ültettünk egy szebb jövőért. Azóta rendszeresen nyomon követem, hol és miben lehet segíteni, akár csak egy-egy órára, délután hiszen együtt, közösen sok kicsi, sokra megy. 2013-ban „Egy nap másokért” dolgozói önkéntes programot indítottak, amellyel a civil szervezetek munkájára, és az önkéntes segítségnyújtás szerepére kívánták felhívni a figyelmet. A programot évről évre meghirdetik dolgozóik körében.
A dm segít!
Ahogy fentebb is írtam, egy cég vagy üzlet hitelessége számomra a programjaikban is rejlik. Jelenleg a legaktuálisabb az Együtt a babákért kampány, az év elején pelenkával segítik a rászoruló kisgyermekes családokat. A dm törökbálinti raktárából idén is három kamion szállította el azt a 75 raklapnyi, összesen 6500 csomag babylove pelenkát, amit a Katolikus Karitász segítségével 260 rászoruló kisgyermekes családhoz juttattak el.
A linken akár magunk is megismerhetjük a programokat, sőt mi is adományozóvá válhatunk, részt vehetünk egy fontos társadalmi ügyben, legyen szó a civilekkel való együttműködésről, vagy a környezetszennyezés elleni küzdelemről. Sőt, akár csak a szimpla bevásárlással is segíthetünk és bevallom, azt nem gondoltam volna, hogy egy üzletlánc meg meri lépni azt a kereskedelemben szokatlan lépést, hogy nem azt sulykolja a vásárlóiba, hogy költsenek el minél több pénzt náluk, hanem a szükségletek szerinti vásárlásra hívja fel a figyelmet; 2019 óta a dm egyik legnépszerűbb programja a Giving Friday, ami a túlfogyasztás ellen kíván fellépni, egyfajta ellentétjeként a Black Fridaynek. A drogérialánc ezen a napon a bevételei 5 százalékát jótékony célokra ajánlja fel. Bevallom engem ezzel teljesen megfogtak; egyszerre óvják a környezetet, a tudatos fogyasztásra ösztönöznek és közben a nélkülözőket is megsegítik.
Manapság, amikor a vásárlás egyre inkább az online térbe költözik, amikor nehéz megállapítani, hogy egy üzletlánc mennyire tudatos a vásárlók, a társadalom és a környezet irányába, felüdítő egy olyan közösséghez tartozni, mint a dm, pedig „csupán” a szokásos higiéniai, kozmetikai illetve az egészségtudatos étrendemhez tartozó hozzávalókat vásárolom náluk. Tényleg együtt, egymásért vagyunk, ami nem csak a dm, de mindannyiunk üzenete is!
Szerző: Kovács Szilárd
Borítókép forrása: dm