Egykori, New York-i lakosként soha nem gondolta volna, hogy a part mentén telepszik le, a koronavírus-járvány azonban megváltoztatta az elképzeléseit. Sarah Paulson végül azután döntött a mindössze 46 négyzetméteres, malibui ékszeresdoboz megvásárlása és felújítása mellett, amikor a kutyája olyan boldogan futkározott a patron, amilyennek még sosem látta: egy kisállat örömének köszönhető tehát új otthona.
„Én, aki még attól is tartok, hogy a kádban megtámad egy cápa, sosem gondoltam volna, hogy épp az óceán partján telepszem le” – kezdi nevetve új otthona bemutatását Sarah Paulson Emmy-díjas színésznő a Vogue Architectural Digest vlogjában.
Tagadhatatlan, hogy Paulson életét – akárcsak mindannyiunkét – is felforgatta a koronavírus-járvány, hiszen a bezártság alatt helyezte át rövid időre a székhelyét New Yorkból egy barátja malibui rezidenciájára. „Január volt, és a dagály olyan messze járt, hogy a tengerpart olyan volt, akárcsak egy óriási terület a Holdon. Gyönyörű volt a fény, a sziklák és a víz, a kutyám pedig majd’ kicsattant a boldogságtól, ahogy fel-le futkározott a parton” – emlékszik vissza nevetve a színésznő. Noha akkoriban még sokkalta a piacon fellelhető házak árát, később azonnal lecsapott a lehetőségre, amint elérhető közelségbe került a kinézett trailer.
Sarah Paulson és a felnőtté válás: egy trailerben
Befutott színésznőként Sarah Paulson élete nagy részét a forgatásokon töltötte, így a ház megvásárlása és dekorálása nem szerepelt különösebben a tennivalói listáján. „Túl nagy felelősségnek éreztem” – magyarázza az interjúban.
A megvásárolt malibui trailer, s egy designer bolt azonban megváltoztatta a gondolkodását: a Nickey Kehoe névre keresztelt üzlet tulajdonosai, Todd Nickey és Amy Kehoe nemcsak elképesztő berendezési tárgyakkal, hanem az átalakításra vonatkozó tervekkel is ellátták a színésznőt, akinek addigra már konkrét elképzelései voltak a mindössze 46 négyzetméteres trailer átalakítását illetően, míg a nagyobb volumenű átalakításokat Jeff Spiegel, a Heartwood Construction+Design tervezője végezte.
Nagyrészt Spiegelnek köszönhető, hogy a szörfkunyhó rövid idő alatt padlizsánszínű ékszeresdobozzá alakult: az okos tárolók (így például az ágy alatti tér teljes felhasználása, vagy a fifikás raktárhelyiségek a konyhában), a keskeny tűzhely (Paulson szinte egyáltalán nem főz, így nem akarta elnagyolni a konyhai felszerelések méretét) vagy a konkrétan Sarah nappalijába méretezett szófa a tervező zsenialitásának ékes példái.
Belső terek a szilva bűvöletében
„Sarah-nak kiváló ízlése van, egyúttal olyasfajta nőiesség érzékelhető a stílusában, amely rendkívül tudatos és modern” – tette hozzá a közös munkához Amy Kehoe designer. Való igaz, az egykori szörfkunyhó belső terei a legkevésbé sem egy raktárhelyiségre emlékeztetnek, mindent áthat a színésznő egyedi stílusa, amely legfőképp a színválasztásban érhető tetten: a lakás ugyanis mind kívül, mind belül a földes szilva árnyalatában tündököl.
A Sarah Paulson által csak padlizsánnak becézett szín erőteljes hatást ad a kis térben, ám a színésznő nem árul zsákbamacskát: a jellegzetes árnyalatot a hálószoba falát díszítő Idarica Gazzoni tapétától kölcsönözték. „Szeretek játszani a sötét színekkel, különösen kis helyen, mert úgy érzem, egyfajta mélységet ad a térnek, aminek köszönhetően minden rendkívül otthonossá válik, akárcsak az anyaméhben” – tette még hozzá a színésznő.
Formák, anyagok és textúrák
Nemcsak a színek, hanem az anyagok tekintetében is érzékelhető az otthonosság: Paulson ágyát egy hatalmas, kék és rózsaszín színekben játszó kasmír takaró borítja, amely tökéletes kuckóként szolgál neki és kutyái számára: „Ebben az ágyban nem csak alszom, gyakran Netflix és chill a program.”
Nem mindennapi látvány tárul az ember szeme elé Sarah Paulson fürdőszobájában (sem): az apró helyiséget padlótól a plafonig tartó rózsaszín Clay Tile-csempék borítják. „E megoldás miatt a fürdőszoba is anyaggazdagnak tűnik: ennek köszönhetően nem tűnik fel az apró mérete, másrészt pedig imádom, ahogy a fény megtörik a flitteres csempéken” – tette még hozzá.
Az apró, malibui otthon kétségkívül legfényesebb pontja azonban a konyha, amely egyben a lakás legnagyobb tere. Noha a színésznő egyáltalán nem főz, mégis ezt a helyiséget tartja a lakás szívének, különösen annak fényében, hogy barátaival itt koccintanak egy hosszú nap végén. „Azért szeretem ezt a helyiséget, mert rendkívül szellősnek, nyitottnak és fényesnek érzem, plusz imádom a zöld színű munkalapom, amely a tajtékzó tenger habjára emlékeztet.”
Érdekesség, hogy a színésznő ebben a helyiségben őrzi műtárgyait is: míg az egyik falon Patricia Iglesias festménye lóg, addig a tűzhely fölött Sam Shaw fotográfus képe díszeleg, amelyet az Egy hatás alatt álló nő című film forgatásán örökített meg. Mivel a színésznő szívesen invitálja meg otthonába barátait, a kevés hely miatt több, kisebb méretű hűtőszekrényre volt szüksége, amelyeket a pult mentén, a fiókokkal párhuzamosan építettek be. „Amikor valaki Malibuba látogat, gyakran készítek egy nagyobb adag koktélt, hogy azzal sétáljunk egyet a parton”, – tette hozzá magyarázatként.
Hasonlóan funkcionálisra sikeredett a színésznő kertje is: a mindössze néhány négyzetméteres térben elfért egy kinti zuhanyrózsa (amelynek azért érezte szükségét, hogy a séták után ne hordja be a homokot), illetve egy, a szilvaszínnel rezonáló árnyalatban játszó kertibútor is. A színésznő mosolya és az, ahogy a házról, s a benne található tárgyakról, s azok beszerzéséről beszél, egyértelmű tanúbizonysága annak, hogy nemcsak a filmvásznon, hanem a való életben is megtalálta a helyét. Különösen, ami átalakított szörfkunyhóját illeti.
Forrás: Architecturaldigest.com
Borítókép forrása: Northfoto