24 évesen vágott bele a tervezésbe, azóta pedig az egyik legnépszerűbb és legnagyobb hazai tervezők közé nőtte ki magát Molnár Nini.
Táskákkal kezdte, de az elmúlt években fürdőruhákkal és kiegészítőkkel is kiegészült a repertoárja. Ezzel Nini nemcsak a magyar tervezők, hanem a divatimádók között is óriási elismerésre tett szert. Egyedi és példaértékű munkásságáért több díjjal is jutalmazták, ma pedig már ő inspirálja a fiatal tervezők generációját. A vele készült interjúnkban most az ő útjáról, a NINI márkáról és persze a terveiről is olvashattok.
2015-ben indult el a márka, méghozzá a híres Pombaggel. Mi adta azt a bizonyos lökést, hogy ez ne csak egy álom maradjon, hanem márka legyen?
Igen, 2015 októberében kezdem el a márkát. Belső késztetést éreztem a tervezésre egy darab megalkotására, csak követtem a szívem, és elkészítettem az első táskámat: a Pombaget. Ezután már nem volt megállás, nem sokkal ezután megnyertem az egyik divatmagazin az Év Kiegészítő tervezője díját, ezért pedig a mai napig nagyon hálás vagyok.
Egészen elképesztő, hogy mindössze 28 évesen ilyen sikereket értél el a hazai divatszakmában. Mennyire volt nehéz mindezeket elérni?
Természetesen nem volt könnyű! Amit eddig elértem, ahhoz is nagyon sok munka kellett. De én úgy gondolom, hogy amit szeret az ember, azt könnyedén csinálja. Én többnyire nem munkaként tekintek a tervezésre és a márkám építésére, hanem hivatásként, kihívásként és szenvedélyként.
Ha már a fürdőruhák… óriási hangsúlyt fektettél a fenntarthatóságra is. Mesélnél erről?
A fürdőruha kollekciót 100%-ban újrahasznosított anyagokból készítettük, amit az óceánokból, tengerekből kihalászott műanyag palackokból és halászhálókból állítanak elő. Egyébként a márka életében a fenntarthatóság nem új keletű. Mindig arra törekedtem, hogy a lehető legkevesebb környezeti kár keletkezzen a gyártás során. Próbálom fenntartható módon készíteni a termékeket – lokálisan oldjuk meg az előállítást, a táska manufaktúra például 20 percre található a fővárostól. A fennmaradt alapanyagokból kisebb kiegészítőket, például kulcstartókat, pénztárcákat készítünk, hogy ezzel is csökkentsük a hulladék mennyiségét. Illetve arra is nagy hangsúlyt fektetek, hogy a design időtálló legyen, ne a fast fashion trendeket kövesse.
Az elmúlt majdnem 7 évben rengeteg minden történt. Saját üzleted lett, és a hazai divathetek állandó vendége vagy a NINI márkával. Gondoltad volna a kezdetek kezdetén, hogy mégis mi fog kisülni egy nyári inspirációból?
Egyáltalán nem gondoltam, de mindig is álmodoztam egy hasonló életről, az elismerésről, és arról, hogy a szüleim büszkék lesznek rám. Úgy gondolom, a gondolatnak nagy ereje van. Ha igazán hiszel abban, hogy képes vagy valami nagyot alkotni, akkor sikerülni is fog.
A nevedet a márkával és persze a tévés szerepléseiddel is összeköti a közönség, amely ízelítőt kaphatott abból is, hogy milyen élete van egy sikeres tervezőnek. Te milyennek tartod magad?
Sokan megismertek a tévés szereplésemből, de azt nem feltétlenül mondanám, hogy betekintést nyertek a mindennapjaimba, ott inkább csak a csillogást és a drámát lehet látni. Én alapvetően egy életvidám, vicces és dolgos nőnek mondanám magam, de nem feltétlenül mindenkinek ez jött le a műsorból. A műsor elvállalása is egy abszolút tudatos döntés volt a részemről, ugyanis nagy lehetőséget jelentett a márkám életében.
Óriási kreativitás és divatérzék kell egy-egy kollekció megálmodásához. Honnan meríted ezeket?
A korábbi években nagyon rá voltam feszülve erre a témára, de már sokkal könnyedebben tervezek. Figyelek rá, hogy csakis a jó és boldog dolgokból inspirálódjak. Jelenleg az SS22 kollekciót tervezzük, és nagyon élvezem a folyamatot, egy gyerekkori emlékhez nyúltunk vissza, ahogy édesanyámmal a kedvenc paradicsomos ruhámban táncolunk.
Visszatérve a fürdőruhákra: most jött ki az új kollekciód, ami minden eddiginél nőiesebb és szexisebb...
Pontosan, a 2021-es fürdőruha kollekció a szexiség és fenntarthatóság jegyében készült el, ez volt a két legfontosabb szempont, amit tervezéskor figyelembe vettem. Számomra mindig is a nők magabiztosságának növelése volt az elsődleges motiváció. Így volt ez az idei fürdőruha kollekcióval is, ezért ebben a kollekcióban megtalálhatóak egészen visszafogott, rendkívül egyszerű és kényelmes fazonok mellett szemet gyönyörködtető extravagáns darabok is.
Azon kevés tervezők közé tartoztál a pandémia idején, akik a karantén időszakát új ötletek megvalósításával töltötték. Könnyen átvészelted az elmúlt egy évet? Mi most a következő lépés a márka életében?
Jelenleg egy nívós mentorprogramban veszek részt, ami a HFDA és a CNMI közös munkájával jött létre. Igazán hálás vagyok, hogy a kiválasztott márkák és mentoráltak közé tartozhatok, mivel számos fontos szakmabeli emberrel tudok érintkezni, nem beszélve arról, hogy szeptemberben lesz a harmadik szezonja annak, hogy Milánóban a nagyközönség előtt mutathassam be a táskakollekciómat.