Barion Pixel A jövő gyorsétterme már a küszöbön: új technológiai segíti a dolgozókat – Coloré

A jövő gyorsétterme már a küszöbön: új technológiai segíti a dolgozókat

2022. 04. 15.

A jövő gyorséttermében robotok helyett ugyanúgy emberek dolgozhatnak, ráadásul akár otthonról is.

Sok más szektorhoz hasonlóan a vendéglátás is komoly munkaerőhiánnyal küszködik az Egyesült Államokban, a Bite Ninja nevű cég azonban úgy tűnik, a koronavírus miatti lezárások alatt megtalálta a probléma megoldását. Ami sokak szerint a jövő gyorsétterme lehet.

A jövő gyorséttermében divat lehet a home office

A TODAY számolt be arról a videoszoftverről, ami lehetővé teszi az étteremtulajdonosoknak, hogy a világ bármely pontjáról alkalmazzanak munkavállalókat, és összekapcsolják őket az autós kiszolgálóban várakozó vendégekkel. „Imádom ezt a munkát. Imádom, hogy minden egyes nap új emberekkel találkozhatok, kapcsolatba kerülhetek velük, és hogy otthonról dolgozhatok” – mesélte egy nagymama a TODAY munkatársának, aki félállásban dolgozik, és az újításnak köszönhetően sok pénzt megspórol a benzinen.

Jövő Gyorsétterme
A jövő gyorséttermének munkavállalói otthonról is dolgozhatnak, mivel Zoomon veszik majd fel a rendelést (Fotó: Today via Bite Ninja)

Will Clem, a Memphisben található Baby Jack étteremtulajdonosa, valamint a Bite Ninja megálmodója a pandémia időszakában fejlesztette ki a szoftvert, amikor is egyszerűen nem talált embert az autós kiszolgálóba. Egy nap olyan kevesen voltak az éttermében, hogy ő maga vette fel a rendeléseket laptopjáról, a Zoomon keresztül.

Clem szerint ez valódi megoldást nyújtott az étterem számára, és reméli, hogy egy napon országszerte sok étterem-tulajdonosnak segít majd. A Bite Ninja étteremlánc tagjai közül jelenleg hat állam 12 étterme használja az újítást, hamarosan pedig országossá válik egy meg nem nevezett „nagy étteremmárka” társulásával. Illetve ötven másik étteremlánccal is tárgyalásokat folytat a program használatáról.

Maga Nguyen is kipróbálta a programot, és New Yorkból vette fel a Baby Jacknél leadott rendeléseket. Mielőtt alkalmazottnak állt volna, át kellett tanulmányoznia az étterem étlapját, kitölteni egy online tesztet, valamint elvégezni a betanulást.

Amikor eljött az ideje, hogy végre felvegye a rendeléseket, Nguyen azt mondta, ahogy egyre inkább belejött a dolgokba, úgy egyre „szórakoztatóbbnak” találta a munkát: fogadta a rendeléseket, testre szabta az étlapot, és továbbította a rendelést az étterem konyhájának, mindezt anélkül, hogy elhagyta volna a lakását. „A vendégek többségének fogalma sem volt, hogy több mint ezer mérföldnyire vannak tőlem” – mondta Nguyen.

Jövő Gyorsétterme
A jövő gyorsétterme enrgegia- és környezetbarát, hiszen a dolgozók megspórolhatják a munkába járás költségeit (Fotó: Today via Bite Ninja)

Miután a vendég megrendelte az ételt az otthonról dolgozó alkalmazottól, a rendelés átvétele már pontosan úgy zajlik, ahogy napjainkban, vagyis átgurulhat a következő ablakhoz, ahol előbb kifizeti, majd átveheti azt. „Ez egyszerűen csodálatos. Az első alkalommal nagyon zavaró volt, mert nem számítottam arra, hogy valaki visszaköszön majd a kivetítőről. Határozottan nem számítottam arra, hogy Vickyt látom a képernyőn” – mondta egy vendég a TODAY-nek.

A Bite Ninje dolgozói óránként tíz-húsz dollárt szereznek a forgalomtól függően. Jelenleg több mint 4100-an otthonról dolgoznak. Nem ez az egyetlen gyorsétterem viszont, ahol a technológia segítségével oldanák meg a munkaerőhiányt: Dallasban például robotok szolgálják ki a vendégeket, White Castleben pedig mesterséges intelligencia készíti a hamburgerzsemlét.