Nem könnyű belegondolni, hogy napjaink A-listás színészei is voltak kezdők, s közülük nem kevesen reklámfilmekben bontogatták szárnyaikat. Míg egyeseknél ez a lehetőség kifizetődő ugródeszkának bizonyult, mások inkább szeretnék, ha a feledés jótékony homályába merülne tapasztalatlan performanszuk.
Sztárok reklámokban: a kölyökképű Leondaro DiCaprio
A többszörös Golden Globe-, BAFTA- és Oscar-díjas Leonardo DiCaprio nem csak az aranyszobrocskák miatt egyedülálló jelenség Hollywoodban. Igen fiatalon, tizenkét évesen kezdett érdeklődni a szakma iránt, amikor önállóan kezdett ügynök után nézelődni színházi berkekben. Végül 1989-ben debütált hivatalosan a filmvásznon a Vásott szülők című sorozatban, ám egy évvel korábban elvállalt egy Bubble Yum reklámfilmet, amelyben egy rágózó tinédzsert alakított. DiCaprio mára a 21. század legkeresettebb, s egyben legdrágább színésze: legutolsó, Ne nézz fel! című alkotásáért 30 millió dolláros (több mint 11 milliárd forint) fizetést tehetett zsebre.
Brad Pitt és a Pringles
Nem DiCaprio az egyetlen, aki reklámfilmben debütált: a Volt egyszer egy Hollywood… másik nagyágyúja, Brad Pitt is feltűnik egy ’89-es Pringles reklámban aranyhajú, ifjú titánként. A többszörös Oscar-, Golden Globe-, BAFTA- és Emmy-díjas Pitt két évvel később, a Thelma és Louise című alkotással robbant be a köztudatba, s ezt igen hamar olyan kultuszfilmek követték, mint a ’99-es Harcosok klubja vagy a 2001-es Oceans’s Eleven – Tripla vagy semmi, amelyben az akkor már (bőven) A-listás George Clooney volt az egyik partnere. Akárcsak DiCaprio, úgy Pitt is top sztárnak számít napjainkban, hiszen az előzetes becslések szerint az épp most debütáló, A gyilkos járat című filmjéért 15 millió dollárt (csaknem 5,8 milliárd forint) kapott.
Vámpírok előtt Porsche reklám: Kristen Stewart
A Twilight-filmek főszereplője, Kristen Stewart is régóta Hollywood berkeiben éli mindennapjait. A jelenleg 32 éves színésznő kilencéves korában kezdte a szakmát, s ennyi idősen olyan, máig jelentős filmekben szerepelt, mint például a Pánik szoba. Az internet azonban semmit nem felejt, s hozzá kell tenni, Stewart igen emlékezeteset is alakított a ’99-es Porsche reklámban, amelyben egy általános iskolás kislányt formált meg, aki véletlenül lekéste az iskolabuszt, s ezért az édesapja fuvarozza el az iskolába új Porsche 911-esével. Stewart korát meghazudtolóan játssza el a kárörvendő gyereket, aki rendkívül élvezi a gyors autó előnyeit, s ezért másnap is lekési a buszt, ezúttal viszont már nem véletlenül.
Sztárok reklámokban: Ryan Reynolds és a Push Pop
Említett pályatársaihoz hasonlóan Ryan Reynolds is korán, mindössze tizenháromévesen kezdte a pályafutását: ’91-ben kapta meg élete első szerepét a kanadai Hillside című, tini szappanoperában. A korábbiaktól eltérően Reynoldsnál fordítva jött ki a matek, hiszen már rég színészként kereste a kenyerét, amikor szerepet vállalt a Push Pop nyalóka reklámfilmjében 1994-ben. Mivel az áttörés hosszan váratott magára, a színész egy évvel később felhagyott a szakmával, s csak Chris William Martin barátjának köszönhető, hogy végül újra belevetette magát a mély vízbe, amikor az meggyőzte, hogy költözzön vele Los Angelesbe és adjon még egy esélyt a színészetnek.
Channing Tatum, a reklámfilmek állandó arca
Mindössze négy évvel a Step Up előtt Channing Tatum több reklámfilmben is feltűnt: 2002-ben DJ-ként szerepelt egy Pepsi reklámban, nem sokkal később pedig a Mountain Dew arcaként láthatták a nézők a televízióban. (Ebben egyébként a Halálos iramban című kultuszfilmhez hasonló figurát játszott.) A Step Up meghatározó karaktere után aztán több romantikus filmben is szerepet vállalt, így például a Micsoda srác ez a lány! vagy a Kedves John! című alkotásokban, a 2010-es évektől aztán visszakanyarodott a zenés-táncos alkotásokhoz: 2012-ben a Magic Mike főszereplőjeként tűnt fel újra a mozivásznon.
Ben Affleck és a Burger King
Ugyan napjainkban inkább a Jennifer Lopezzel kötött, újdonsült házassága, semmint színészi képességei vannak előtérben, nem érdemes elfelejteni, hogy Ben Affleck is reklámfilmekben kezdte. Affleck mindössze 17 évesen vált a Burger King arcává, amikor annak reklámfilmjében egy olyan fiatalt alakított, akinek a mobilszámát egy lány összecseréli a Burger King számával, s a fiú ahelyett, hogy helyreigazítaná a tévedést, maga szállítja ki a megrendelést a lánynak. Akárcsak DiCaprio vagy Pitt, úgy mára Affleck is az A-listás sztárok közé sorolható: a Hulu Mélyvíz című thrilleréért hétmillió dollár (2,7 milliárd forint) ütötte a markát.
Priyanka Chopra Jonas, a szépségkirálynőből lett díva
Bollywoodban nem ritka, hogy az ügynökségek a szépségkirálynők köreiből válogatnak új arcokat a reklámfilmekhez, sőt, akár a nagyobb költségvetésű alkotásokhoz is. Priyanka Chopra is így került a mozi közelébe, hiszen, miután megnyerte a Miss Worldöt, számos ajánlattal keresték meg. Priyanka hamar választás elé került (már ami a továbbtanulást illeti), ám szülei meggyőzték, hogy érdemes lenne kipróbálni a lehetőséget, hiszen, ha az nem jön be, még mindig folytathatja mérnöki tanulmányait.
A szülők valószínűleg megérezték a lányukban rejlő potenciált, hiszen a kezdeti reklámfilmek után hamar felkapta a szakma, majd Hollywood is, amikor 2015-ben megkapta a Quantico című sorozat főszerepét. Priyanka mára az amerikai élvonalban is megállja a helyét, hiszen a Time magazin a legbefolyásosabb nők körébe sorolta 2016-ban.
Ez is érdekelhet
40 éves Priyanka Chopra, az első dél-ázsiai, aki berobbant az amerikai filmiparba
Modellként kezdte, aztán édesanyja unszolására szépségkirálynőként folytatta tinédzseréveit. A Miss World nyerteseként komoly döntést kellett meghoznia: elindul Bollywood felé, vagy mérnökként tanul tovább. A színészet mellett döntött, aztán kinyíltak előtte Hollywood berkei, mára pedig az egyik legbefolyásosabb nő Amerikában. Ő Priyanka Chopra Jonas, az indiai-amerikai szupersztár, aki ma ünnepli 40. születésnapját, ennek apropóján pedig számba vettük eddigi munkásságának és magánéletének legfontosabb momentumait.