Barion Pixel 9 szerkesztési ötlet, hogy tökéletes legyen a LinkedIn profilod – Coloré

9 szerkesztési ötlet, hogy tökéletes legyen a LinkedIn profilod

2023. 05. 13.

Talán nem is gondolnád, hogy mennyire fontos manapság az álláskeresésnél a személyes márkád felépítése. Erre az egyik legjobb platform a LindkeIn. Mutatjuk, hogyan legyen profi a profilod.

Egyre több HR-es és cég toboroz már Magyarországon is LinkedInen keresztül. Sőt, más platformokon is gyakoribbá válik, hogy elkérik a LinkedIn profilod linkjét. Mégis a munkavállalók közül sokan nem regisztrálnak erre a közösségi oldalra, aki pedig mégis, az sem tölt elég időt azzal, hogy profivá szerkessze az oldalát.

Mitől olyan hasznos a LinkedIn?

Ez az oldal a nemzetközi digitális korszak önéletrajz-adatbázisaként szolgál. Egy helyen listázhatod az iskolai végzettséged, a bizonyítványaid és a referenciáid, ahol a világ minden tájáról elérhetik a cégek. Emellett a honlapot arra is használhatod, hogy közvetlenül felvedd a kapcsolatot a potenciális munkaadókkal, és hasznos kapcsolatokat ápolj korábbi munkatársakkal és osztálytársakkal. Valamint a számodra szimpatikus vállalkozásokat pedig követheted, és könnyebben megláthatod, ha az általad áhított munkakörökre vonatkozó állásajánlatok jelennek meg.

Linkedin
Kép forrása: Pexels / Airam Datoon

Hogyan legyen profi a LindenIn profilod?

1. Töltsd ki teljesen a profilod

Elég egyszerűen hangzik, nem igaz? Mégis rengeteg profil létezik, amelyekből fontos részletek hiányoznak. Az első dolgok, amelyekre egy potenciális munkáltató ránéz: az összefoglalód, a foglalkozásod és az előző munkahelyeid, ezért ezekre nagyon figyelj.

2. Válassz megfelelő profilképet a LinkedIn számára

A profilképed a névjegykártyád része a LinkedInen – így ismernek meg az emberek, és ez meghatározza az első benyomásukat. Győződj meg róla, hogy a kép friss, és hasonlít rád, nincs rajtad túl hivalkodó smink, illetve viseld azt, amit szívesen viselnél a munkahelyeden.

3. Adj hozzá borítóképet

A borítókép a második vizuális elem a profiloldal tetején. Megragadja az emberek figyelmét, meghatározza a kontextust, és egy kicsit többet mutat arról, hogy mi számít neked. A megfelelő háttérfotó mindennél jobban segít az oldaladnak kitűnni, lekötni a figyelmet és emlékezetes maradni.

4. Készíts lebilincselő összefoglalót

A toborzók az összefoglalóddal kezdik, hogy gyors áttekintést kapjanak tapasztalataidról és arról, hogy mit adhatsz a cégüknek. Tekintsd ezt a teljes profil előnézetének.

Ennek a résznek pontosan kell ábrázolnia azt, hogy ki vagy. Az összefoglalódban fel kell hívnod a figyelmet az elsajátított képességeidre, az általad követett elvekre és a céljaidra. Meg kell válogatnod, hogy mit szeretnél megemlíteni, mert csak 2000 karaktered van. Itt sorold fel a legrelevánsabb munkatapasztalatod vagy fontos teljesítményed. Dicsekedhetsz kicsit, nincs azzal gond. Határozd meg, mi különböztet meg a többi munkavállalótól.

5. Figyelj a tevékenységedre

Minden, aminél jelölted, hogy tetszik, megjegyzést fűztél, megosztottál vagy közzétettél a LinkedInen, megjelenik a tevékenységeid között. Ez pedig megkülönbözteti a LinkedInt gyakorlatilag az összes többi közösségi hálózattól.

Ezért legyél óvatos a kommunikáció során. A LinkedIn használható hálózati eszközként, és közösségi média platformként. Ha mindkettőre akarod használni, oszd meg azokat a tartalmakat, amelyeket a kapcsolataid érdekesnek találhatnak. Azonban mindig nagyon gondold meg, miről posztolsz, ez nem az Instagramod vagy Facebookod.

6. Távolítsd el a nem releváns munkatapasztalatokat

Sorold fel az összes korábbi munkahelyed, közösségi szolgálatot és vezetői szerepkört, amelyet relevánsnak tartasz. Vedd figyelembe mindazokat a főiskolai, egyetemi tapasztalataidat, amelyekről úgy gondolod, hogy fontosak lehetnek. De ne írj le olyat, ami nem releváns az általad áhított pozíciók tekintetében.

7. Bővítsd a kapcsolati hálód

Az egyik legegyszerűbb és egyben legrelevánsabb módja annak, hogy több kapcsolatod legyen LinkedInen, ha szinkronizálod a profilodat az e-mailed címjegyzékével. Ez lehetővé teszi a LinkedIn számára, hogy olyan embereket javasoljon, akikkel kapcsolatba léphetsz. Ettől még nem kerülsz kapcsolatba ezekkel az emberekkel, eldöntheted, hogy bejelölöd-e őket vagy sem.

8. Emeld ki a szolgáltatásaid

A services (szolgáltatások) egy LinkedIn funkció, amely segít a tanácsadóknak, szabadúszóknak és a kisebb vállalkozásoknál dolgozóknak bemutatni az általuk kínált szolgáltatások körét. A profilod ezen szakaszának kitöltésével javíthatod a láthatóságod a keresési eredmények között.

9. Kérj ajánlásokat

Az ajánlások segítségével a profilodat megtekintő emberek hamar láthatják, hogy mások szerint, miért érdemes veled dolgozni. A profilod ajánlások szakaszában található egy praktikus legördülő menü, amely megkönnyíti, hogy konkrét kapcsolatokat keress meg, és ajánlásokat kérj. Szánj időt arra, hogy átgondolod, kitől kérhetnél leginkább releváns ajánlást.

Linkedin
Kép forrása: Pexels / Ketut Subiyanto

Forrás: LinkedIn, Buzzaroundus

Borítókép forrása: NurPhoto / Contributor / Getty Images