Talán nem is gondolnád, hogy mennyire fontos manapság az álláskeresésnél a személyes márkád felépítése. Erre az egyik legjobb platform a LindkeIn. Mutatjuk, hogyan legyen profi a profilod.
Egyre több HR-es és cég toboroz már Magyarországon is LinkedInen keresztül. Sőt, más platformokon is gyakoribbá válik, hogy elkérik a LinkedIn profilod linkjét. Mégis a munkavállalók közül sokan nem regisztrálnak erre a közösségi oldalra, aki pedig mégis, az sem tölt elég időt azzal, hogy profivá szerkessze az oldalát.
Mitől olyan hasznos a LinkedIn?
Ez az oldal a nemzetközi digitális korszak önéletrajz-adatbázisaként szolgál. Egy helyen listázhatod az iskolai végzettséged, a bizonyítványaid és a referenciáid, ahol a világ minden tájáról elérhetik a cégek. Emellett a honlapot arra is használhatod, hogy közvetlenül felvedd a kapcsolatot a potenciális munkaadókkal, és hasznos kapcsolatokat ápolj korábbi munkatársakkal és osztálytársakkal. Valamint a számodra szimpatikus vállalkozásokat pedig követheted, és könnyebben megláthatod, ha az általad áhított munkakörökre vonatkozó állásajánlatok jelennek meg.
Hogyan legyen profi a LindenIn profilod?
1. Töltsd ki teljesen a profilod
Elég egyszerűen hangzik, nem igaz? Mégis rengeteg profil létezik, amelyekből fontos részletek hiányoznak. Az első dolgok, amelyekre egy potenciális munkáltató ránéz: az összefoglalód, a foglalkozásod és az előző munkahelyeid, ezért ezekre nagyon figyelj.
2. Válassz megfelelő profilképet a LinkedIn számára
A profilképed a névjegykártyád része a LinkedInen – így ismernek meg az emberek, és ez meghatározza az első benyomásukat. Győződj meg róla, hogy a kép friss, és hasonlít rád, nincs rajtad túl hivalkodó smink, illetve viseld azt, amit szívesen viselnél a munkahelyeden.
3. Adj hozzá borítóképet
A borítókép a második vizuális elem a profiloldal tetején. Megragadja az emberek figyelmét, meghatározza a kontextust, és egy kicsit többet mutat arról, hogy mi számít neked. A megfelelő háttérfotó mindennél jobban segít az oldaladnak kitűnni, lekötni a figyelmet és emlékezetes maradni.
4. Készíts lebilincselő összefoglalót
A toborzók az összefoglalóddal kezdik, hogy gyors áttekintést kapjanak tapasztalataidról és arról, hogy mit adhatsz a cégüknek. Tekintsd ezt a teljes profil előnézetének.
Ennek a résznek pontosan kell ábrázolnia azt, hogy ki vagy. Az összefoglalódban fel kell hívnod a figyelmet az elsajátított képességeidre, az általad követett elvekre és a céljaidra. Meg kell válogatnod, hogy mit szeretnél megemlíteni, mert csak 2000 karaktered van. Itt sorold fel a legrelevánsabb munkatapasztalatod vagy fontos teljesítményed. Dicsekedhetsz kicsit, nincs azzal gond. Határozd meg, mi különböztet meg a többi munkavállalótól.
5. Figyelj a tevékenységedre
Minden, aminél jelölted, hogy tetszik, megjegyzést fűztél, megosztottál vagy közzétettél a LinkedInen, megjelenik a tevékenységeid között. Ez pedig megkülönbözteti a LinkedInt gyakorlatilag az összes többi közösségi hálózattól.
Ezért legyél óvatos a kommunikáció során. A LinkedIn használható hálózati eszközként, és közösségi média platformként. Ha mindkettőre akarod használni, oszd meg azokat a tartalmakat, amelyeket a kapcsolataid érdekesnek találhatnak. Azonban mindig nagyon gondold meg, miről posztolsz, ez nem az Instagramod vagy Facebookod.
6. Távolítsd el a nem releváns munkatapasztalatokat
Sorold fel az összes korábbi munkahelyed, közösségi szolgálatot és vezetői szerepkört, amelyet relevánsnak tartasz. Vedd figyelembe mindazokat a főiskolai, egyetemi tapasztalataidat, amelyekről úgy gondolod, hogy fontosak lehetnek. De ne írj le olyat, ami nem releváns az általad áhított pozíciók tekintetében.
7. Bővítsd a kapcsolati hálód
Az egyik legegyszerűbb és egyben legrelevánsabb módja annak, hogy több kapcsolatod legyen LinkedInen, ha szinkronizálod a profilodat az e-mailed címjegyzékével. Ez lehetővé teszi a LinkedIn számára, hogy olyan embereket javasoljon, akikkel kapcsolatba léphetsz. Ettől még nem kerülsz kapcsolatba ezekkel az emberekkel, eldöntheted, hogy bejelölöd-e őket vagy sem.
8. Emeld ki a szolgáltatásaid
A services (szolgáltatások) egy LinkedIn funkció, amely segít a tanácsadóknak, szabadúszóknak és a kisebb vállalkozásoknál dolgozóknak bemutatni az általuk kínált szolgáltatások körét. A profilod ezen szakaszának kitöltésével javíthatod a láthatóságod a keresési eredmények között.
9. Kérj ajánlásokat
Az ajánlások segítségével a profilodat megtekintő emberek hamar láthatják, hogy mások szerint, miért érdemes veled dolgozni. A profilod ajánlások szakaszában található egy praktikus legördülő menü, amely megkönnyíti, hogy konkrét kapcsolatokat keress meg, és ajánlásokat kérj. Szánj időt arra, hogy átgondolod, kitől kérhetnél leginkább releváns ajánlást.
Forrás: LinkedIn, Buzzaroundus
Borítókép forrása: NurPhoto / Contributor / Getty Images