Rizs, zab, kókusz: minden növényi ital másra a legjobb

Az egyik kávéhoz öntve, a másik süteményhez jó, de olyan is van, ami a diétázóknak kedvez.

Ha nem bírja a gyomrod a tejet, vagy az növényi alapú étrendbe kezdenél, akkor hasznos, ha megismerkedsz a tejet helyettesítő italokkal. Azoknak is képes megterhelni az emésztését a tej, akik nem feltétlenül intoleránsak rá, ráadásul a környezetet is védheted, ha az állati eredetű tejtermékek mellőzésével – tehát, ha növényi italokra váltasz magadnak és másoknak is jót teszel.

Ha azon gondolkozol, melyik italokat választ, segítünk, hiszen a kókusz-, a mandula-, a zab-, és a kenderital is finom, de nem feltétlenül ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkeznek.

Zabital

A diétát nem igazán támogatja a zabital, de az előnyére írható, hogy a benne található szénhidrátok lassan bomlanak le, ezért hosszan energiával látják el a szervezetet. Alacsony a zsírtartalma, a benne lévő sok rost pedig az emésztést javítja. Akár magában is ihatod egy rostos frissítóként, teheted smoothie-ba, de mivel egészen jól habosítható, és melegen is finom, kávéban is ajánlott kipróbálni. A vércukorszintet sem ingatja nagyon.

Kókuszital

A kókusz tejének íze igencsak intenzív, ezért a kávédba akkor tedd, ha kifejezetten kedveled a kókuszt. Ha a kávédat inkább lazább ízvilággal szeretnéd fogyasztani, a kókuszitalt hagyd meg inkább süteményekhez, krémlevesekhez vagy épp zabkásához. Rengeteg D-, A, és B12 vitamin is található az italban, de arra is érdemes figyelni, hogy a növényi tejhelyettesítők közül ennek a legmagasabb a zsírtartalma.

növényi ital
Kép forrása: Unsplash

Mandulaital

A diétákhoz leginkább a mandulaital ajánlott, hiszen alig tartalmaz szénhidrátot, de sok benne a vitamin. A-, D- és E-vitaminban is bővelkedik, illetve sokkal több benne a kalcium, mint a sima tejben, emiatt a csontokra, és a bőrre is jó hatással van, az emésztést pedig egyáltalán nem terheli. A reggeli müzlihez vagy zabkásához, turmixokhoz és kávéhoz is hozzáadhatod, melegítheted is, de olyan igazi cappuccinós habosodást ne várj tőle.

Kenderital

Fantasztikus fehérjeforrás a kender! Nem a legjobb az íze a növényi italok közül azok szerint, akik nem rajonganak a keserűbb ízekért, azonban mivel nincs szénhidrát tartalma, a fehérjetartalma viszont igencsak magas, a diétázóknak remek opció. Magnézium és vas is szép mennyiségben van benne, érdemes kipróbálni.

Rizsital

Az édesebb ízű rizsital gyümölcs smoothie-hoz és kávéhoz is tökéletes, azonban igencsak magas a szénhidrát tartalma, és jobb, ha azok isszák, akiknek a vércukrával nincsen gond. Remek választás főzéshez, kávézáshoz és magában, némi ízesítővel is fogyaszthatod, sőt, remek “tejhab” is készül belőle, ha cappuccinót innál.

Borítókép forrása: Pexels

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!