A tavaly év elején kezdődő korlátozások és intézménybezárások a plasztikai sebészeteket sem kímélték, azonban néhány hónap múlva nem várt fellendülés következett be náluk. De vajon miért?
A legtöbben azt feltételezzük, hogy a mostani helyzetben az esztétikai orrműtét az emberek utolsó utáni gondolata, pedig a tendenciák pont az ellenkezőjéről számoltak be.
A „Zoom Boom”
Amikor 2020 elején a legtöbb országban korlátozó intézkedéseket vezettek be a világjárvány elleni küzdelem érdekében, a kórházak is elhalasztották a legtöbb műtétet. Így volt ez azokkal a magánklinikákkal is, ahol az előre betervezett szépészeti, esztétikai beavatkozásokat sorra le kellett mondani. Aztán az emberek otthonról kezdtek dolgozni, az addigi személyes megbeszélések átkerültek az online térbe, így sokuk heti több órán keresztül volt kénytelen a képernyőjét, ezzel együtt pedig a saját, kamerában látható arcát bámulni. Igen, ne tagadjuk, mindannyian perceket töltünk azzal egy-egy videóhívás alatt, hogy saját magunkat vizsgálgatjuk, mert hát fontos csekkolni, hogy a többiek mit látnak belőlünk. Ennek azonban az egyik pszichológiai hatása az lett, hogy rengetegen elkezdték felfedezni a vélt vagy valós szépséghibákat, amikről eddig nem tudtak. A kamera amúgy sem a legelőnyösebb arcunkat mutatja, de ha addig maximum három-négyszer néztünk tükörbe egy irodai napon, ez hatványozottan megnőtt a meetingeknek hála. Így amikor pár hónappal később a korlátozások lazulni látszottak és újra lehetett időpontot foglalni plasztikai műtétekre, sokak első útja/telefonhívása oda vezetett. Ezt hívták „Zoom Boom„-nak a népszerű videóplatform nevére utalva.
Nemcsak a webes megbeszélések, hanem maga a home office-helyzet volt az az ok, ami miatt annyian a pandémia alatt döntöttek úgy, hogy megműttetik egy-egy testrészüket. Hiszen egy-egy ilyen beavatkozást többhetes felépülés követ, amihez normál esetben szabadságot kellene kivenni a munkahelyünkről. Az otthoni munkavégzés viszont nagyban megkönnyítette a lábadozást, hiszen nyugiban, pizsamában és kötéssel az arcon, mellkason vagy épp fenéktájon is – majdnem – ugyanúgy lehetett dolgozni. Jóformán teljesen elkerülhettük a kérdő tekinteteket, hiszen adott volt a lehetőség, hogy csak a legszükségesebb esetben merészkedjünk ki az utcára.
A legnépszerűbb beavatkozások
Évekig a mellnagyobbító műtét vezette a sort a plasztikai beavatkozások körében, ezt a zsírleszívás, orrműtét, szemhéj-műtét és arcfiatalítás követte. Ez a tendencia most is így alakult, de a fent említett ok miatt népszerűbb lett az arcot érintő operáció, illetve a botox és a feltöltések is.
Mit hoz a jövő?
Kérdés, hogy ez a trend vajon állandósulni fog-e a jövőben, vagy csak egy kiugrás volt az ipar életében? Számos tényező azt sugallja, hogy az első a megoldás. Egyrészt a home office sok cég életében elérhetőbb lett, bebizonyosodott, hogy így is lehet hasznos, érdemi munkát végezni, így a vezetők hozzáállása is megengedőbb lett ebből a szempontból. Ezért a vírus lecsengése után is sok helyen számíthatnak majd heti 1-2 home office-napra, a szokásos kamerás meetingekkel együtt – vagyis újabb „önbámulásos órák” következnek. Másrészt a millenial vagyis századfordulós generáció (is) öregszik, és a TikTokhoz hasonló platformok népszerűsödésével sajnos rá kell jönnünk/jönniük, hogy már nem ők „A” fiatalok. A közösségi média által sugallt hamis képek sem dobják meg sokunk önértékelését, ezért várható, hogy továbbra is népszerűek lesznek majd az esztétikai beavatkozások. Még ha csökkenni is fog egy kissé a járvány alatt tapasztalt fellendülés, plasztikai műtétekre mindig is lesz igény.
Borítókép forrása: Shutterstock/Puzzlepix