Egy hoteltől el is várjuk, hogy a szobáiban rend és tisztaság legyen, azonban a jó illat extra bónusz lehet.
Oda szeretünk visszamenni és arra szeretünk visszaemlékezni, ahol kellemes élményekkel gyarapodtunk. Egy nyaralás, külföldi vagy belföldi szállodai tartózkodás nem csupán a személyzet kedvességétől, a kifogástalan ellátástól válik maradandóvá. Amikor belépünk egy hotel előcsarnokába, gyakran egy különleges, kellemes illat fogad bennünket, amely azonnal megteremti a nyugalom érzetét. Nem véletlenül. Tudatosan alkalmazzák az illatmarketinget, hogy fokozzák az élményt és erősítsék márkájukat.

Az illat és az érzelmek kapcsolata
Az emberi szaglás szorosan kapcsolódik az érzelmekhez és az emlékekhez, hiszen az érzékelés egy része így zajlik. A szaglásért felelős limbikus rendszer az agynak az a része, amely az érzelmek és emlékek feldolgozásáért is felelős. Ezért van az, hogy egy adott aroma felidézhet bennünk egy korábbi élményt, hangulatot. A szállodák ezt kihasználva is arra törekednek, hogy ezzel is pozitív érzelmeket váltsanak ki, és hozzájárulnak a kellemes tartózkodáshoz.
Illatmarketing
Sok szálloda együttműködik olyan marketing cégekkel, amelyek egyedi, márkájukhoz illőaromákat hoznak létre. Az Air Aroma az egyik olyan cég, amelyik már több évtizede és több népszerű szállodának fejleszt. Ezek gyakran friss, citrusos, borostyános vagy fás jegyeket tartalmaznak, amelyek kellemes és emlékezetes atmoszférát teremtenek. Kialakításuk során figyelembe veszik a szálloda stílusát, elhelyezkedését és célközönségét is. Tehát érzéki szálat jelenthetnek a szállodák és a vendégek között.
Illékony kapocs
A szállodák különféle módszereket alkalmaznak az aroma terjesztésére. Az egyik legyakoribb megoldás a hideglevegős diffúzor használata. Az apró készülékkel finoman juttatják az illatot a levegőbe anélkül, hogy az túl erős lenne. Általános, hogy a légkondicionáló rendszerhez csatlakoztatják, mert így az illat egyenletesen oszlik el a közös terekben.

Ez a megoldás nemcsak kellemes környezetet teremt, hanem üzleti előnyökkel is jár. A vendégek többsége pozitívan értékeli a kellemes aroma és sokak szerint hozzájárul a relaxációhoz. Segítenek a márkahűség kialakításában is, mivel az egyedi aromák emlékezetessé teszik a szállodát, és ösztönözhetik a visszatérést.
Egyáltalán nem ritka, hogy a szállodai vendégek annyira megkedvelik az ott terjengő kellemes illatot, hogy szeretnék azt otthonukban is érezni. Ennek eredményeként sok szálloda kínál gyertyákat, diffúzorokat vagy illóolajokat, amelyek az adott szálloda egyedilégkörét idézik fel. Ez egy újabb jövedelmező forrása, amely tovább erősíti a márka és a vendég közötti kapcsolatot is.