A horror megosztó műfaj. Vagy szeretjük vagy nem, de köztes út nincs. Ha te is szereted a rettegést, akkor készülj fel a legbrutálisabbakra. Van merszed?
A horror nemcsak megosztó, de igen sokoldalú műfaj. Rettegni ugyanis bármitől lehet és az ilyen jellegű filmek arra is törekednek, hogy ezt kiváltsák a nézőkből. Azonban bármennyire is kedveli valaki az ilyen jellegű szórakozást, még annak is lehet sok. Hoztam néhány olyan alkotást, ami tényleg csak az elszántaknak való. Indulhat a rettegés foka?
10 horror, ami kiveri a biztosítékot?!
Épp sínen van az életed, és semmi, de semmi félnivalód nincs, ezért egy kis rettegésre vágysz? Vagy csak alapból szereted a horrort? Ha az utóbbi kategóriába tartozol, akkor is lehet, hogy érdemes világos szobában vagy lámpafény mellett nézni ezeket a filmeket.

Az ördögűző
Mondhatni klasszikus a maga műfajában, de minden idők lefélelmetesebb horrorja a mai napig teszi a dolgát. Egy kamasz furcsán viselkedik? Nincs abban semmi, a hormonok teszik. Ám amikor egy anya azt fedezi fel, hogy lánya egyre erőszakosabb és furább, akkor paphoz fordul segítségért, hogy megszabaduljanak a gyerektestet elfoglaló gonosztól.

A texasi láncfűrészes mészárlás
Szintén egy klasszikus a maga kategóriájában. Öt barát kel útra, hogy felkeressék egyikük nagyapjának sírhelyét. Úgy tudják, hogy azt feltörték. Már út közben aggasztó dolgokat tapasztalnak, de az igazi rémálom csak akkor kezdődik, amikor egy romos házban rátalálnak a kannibálcsaládra, akik emberi húsra éheznek.

Ragyogás
Talán sokak számára ismert lehet az a képkocka, amikor Jack Nicholson őrült tekintetű arca tekint be egy ajtón (lásd nyitókép). Na, ez az a film. A félreeső hotelben megszálló család élete akár szárnyra is kaphatna a festői környezetben, ám ehelyett az elszigeteltség őrülete kezd el uralkodni.

A kör
Egy videófelvétel megnézése nem olyan nagy dolog. Ám, ha az mindig halálos áldozatot von maga után, akkor már félelmetes. A kör című japán filmben egy riporter nyomozni kezd unokahúga rejtélyes halála ügyében, aki megnézte az állítólagos videókazettát, majd egy hét múlva meghalt. Hamarosan bajba kerül a riporter is.

Ideglelés
Három filmezéssel foglalkozó diák egy helyi legenda nyomába ered. A filmes technikákkal alaposan felszeret fiatalok a Blair Witch felkutatása érdekében az erdőbe mennek és kamerájuk mindent rögzít, ami velük történt. Igazi példája annak, hogy egy kis költségvetésű horror is lehet sikeres és nézett.

Magasfeszültség
Nem egy villanyszerelő vállalkozóról van szó, aki ilyen jellegű problémákat orvosol. A francia film egy csendes hétvége illúzióját ígéri, ám a tanulni összegyűlt főiskolások élete átvált véres gyilkolásba és hajszába. A Magasfeszültség tökéletes példája annak, hogy nincs szükség semmilyen természetfelettire ahhoz, hogy ijesztő legyen.

A barlang
A barlangászat önmagában olyan hobbi vagy hivatás, amely veszélyt tartogathat. A film főszereplője is ennek hódol és egy évvel azután, hogy családját elveszítette, a barátnőivel szokásos, éves kalandtúrájára készül. Ezúttal az Appalache-hegység barlangrendszerét akarják felfedezni. A klausztrofóbiások számára ez már önmagában ijesztő, de a félelem csak ezután érkezik. A barlang bejáratát elzáró kőomlás és az, hogy rajtuk kívül van valaki még a barlangban, fokozza az izgalmakat.

Sinister
A krimiírót alakító Eathan Hawke egy horrorban találja magát, miután családjával beköltözik új otthonába. A ház különös videókazettákat rejt és azok tartalma még inkább arra sarkallja az írót, hogy utána járjon a dolgoknak. Hamarosan rájön, hogy az igazság rémesebb és veszélyesebb, mint gondolta. Ha hosszan elnyúló rettegésre vágysz, ez a film megadhatja neked az érzést.

Valami követ
Sötétben mész hazafelé, látszólag üres a környék és egyszer csak azt érzed, mintha valaki követne. Na, ugye milyen riasztó érzés? Az amerikai horrorban az egyéjszakás kaland után olyan veszéllyel találja magát szemben a 19 éves fiatal nő, ami semmi máshoz nem hasonlítható. Az alakváltó entitás ugyanis bármilyen alakot felvehet. Akit pedig utol ér, azt megöli.

Örökség
A gyász önmagában pusztító tud lenni, de ha tragédiák minden generációt érintenek, az több, mint véletlen. A természetfeletti átok mindig megjelenik és bomlasztja a családot. A nagymama elvesztése és a gyász tehát csak a kezdet. A filmet átitatja a szereplők gyötrelme és a természetfeletti elemek uralkodása.
Nyitókép forrása: IMBD