Barion Pixel Élménygyűjtés, mint létszükséglet: kisokos az Y generáció utazási szokásairól – Oldal 3 – Coloré

Élménygyűjtés, mint létszükséglet: kisokos az Y generáció utazási szokásairól

2024. 07. 13.

Szeretnek utazni, de nem minden áron. Az élmények számukra a legfontosabbak: ez olykor nagyobb prioritást élvez, mint hogy építenek-e saját házat vagy sem. Az Y generáció képviselői általánosságban szeretnek a tengerparton sütkérezni, de még a hosszú intervallumot felölelő korosztályon belül is vannak eltérések a generáció utazási szokásai között. Ezeket megérteni nem kötelező, de ajánlott, ha valaki eligazodna a „meg nem értett” Y generáció berkeiben.

Y generáció utazási szokások: a kedvencek

A fentiekből talán már leszűrhető, hogy az Y generáció utazási szokásai merőben mások, mint a korábbi és későbbi korosztályoké, s ha a felsoroltakhoz hozzátesszük még a jellemző úticélokat, gyönyörűen kikristályosodnak a különbségek. Az Y generáció tagjai szüleikkel ellentétben már nem kívánnak minden évben ugyanoda visszatérni, ehelyett évről évre új úticélt (egyúttal új hotelt is) választanak magunknak. 

Ami a desztinációkat illeti: a Kiwi.com felmérése szerint idén szeptemberig a legtöbb Y generációs felhasználó Londonba vett repülőjegyet, ezt Barcelona, Milánó, Róma és Berlin követik. Ezügyben egyébként hazánknak sincs szégyenkezni valója, hiszen a millenniálok által lefoglalt utazásokból Budapest világszinten a 17. legnépszerűbb úticél

Az eredményekből tehát kitűnik, hogy trükkös generációval van dolgunk: ugyan az Y generáció tagjai hajlandók egy-egy utazásra költeni, mégis „beosztó” módon teszik azt. Szívesen áldoznak olyan élményekre, amelyekre szívesen emlékeznek majd vissza idősebb korukban, ám hogy múzeumba mennek-e vagy túrázni, esetleg a tengerparton kötnek ki, az még a korcsoporton belül is eltér. Egy biztos: ez a generáció képezi az utazóképes közönség magját 2023-ban, így a szokásaik elemzése elengedhetetlen az országok turizmusa szempontjából. S persze azért is, hogy így közelebb kerüljünk a „meg nem értett” korosztály értelmezéséhez. 

Forrás: Pálffy-Bernáth Zsófi/Próbakő Kommunikáció, TheHotelsNetwork.com
Borítókép forrása: JackF/Getty Images