Barion Pixel Olaszországba mész? Ennyi költőpénzzel készülj! (x) – Coloré

Olaszországba mész? Ennyi költőpénzzel készülj! (x)

2024. 05. 08.

Ha idén Olaszország a kiválasztott úti cél, jó, ha előre tudod, mennyi költőpénzzel készülj. Ebben segítünk!

Olaszország bizonyosan sokak számára úti cél, ám akárcsak bármely idegen ország esetében, a költőpénz-kérdését jól át kell gondolni!

Olaszország Európa egyik legkedveltebb turistacélpontja, és ez nem véletlen: Róma, Firenze, Velence, Milánó, és még hosszan sorolhatnánk a szebbnél szebb városokat. Szerb Antal is a gyönyörű olasz tájon vezette végig az Utas és holdvilág főszereplőjét, és megannyi film játszódik itt. Nem csoda hát, hogy a legtöbb ember vágya, hogy életében legalább egyszer eljusson Európa csizmájába, ám korántsem mindegy, hogy mennyi költőpénzzel indulunk neki!

Ennyibe kerül a dolce vita: költőpénz Olaszországban

Tudvalévő, hogy euróval kell készülnünk, ám felmerül a kérdés, hogy mennyi az annyi! Az infláció számos országot sújt, így ha néhány éve már volt szerencsénk ellátogatni az országba, korántsem jelenti azt, hogy azok az árak a mérvadók, amiket akkor tapasztaltunk.

Szállás

Értelemszerűen a szállás az egyik legfontosabb tényező. Jó hír, hogy ennek árát már jóval a nyaralás előtt kifizethetjük, így e tekintetben megspórolhatjuk a nyaralás előtti hirtelen valutaváltást, ám gondoljunk arra, hogy ha rendelünk valamit a szobába, szükség lehet némi, a nyaralás összegébe nem kalkulált extra költőpénzre.

Utazási költségek

Amennyiben a tömegközlekedést választjuk, számos lehetőségünk lehet. Ha egy adott városban töltünk néhány napot, érdemes lehet beruházni egy bérletbe, ami lehet egy vagy több napra szóló, de száz percig érvényes jegyet is választhatunk. A huszonnégy órás napijegy hét euróba kerül, a háromnapos jegyet pedig tizennyolc euróért válthatjuk ki, és bárhová utazhatunk vele a fővároson belül. Milánóban jobban megkérik a tömegközlekedés árát: egy napi jegy tizenöt euróba fáj, míg például Firenzében nem létezik napijegy, de 1.50-ért vehetünk egy kilencvenperces utazásra jogosító jegyet.

Erstecolore1
Olaszországban a vonatozás nem olcsó, így az autóbérlés is jó opció lehet / Kép forrása: Pixabay

Ha elhagynánk a nagyvárosokat, és vidéken is világot látnánk, a vonat jó opció erre, de nem tudhatjuk, hogy milyen meglepetésekre számíthatunk az út során. Egy út ára Rómából Milánóba vonattal a csúcsidőszakban ötven euróval indul, és ennél olcsóbbat nehezen találhatunk. Fontos azonban, hogy ha a megéhezünk a vonaton, ismételten jól jön, ha több valutát váltunk, ráadásul olykor nem várt pótjeggyel is kell számolni, melynek logikáját értenünk ugyan nem kell, árát kifizetni viszont igen!

Amennyiben autót bérelnénk, számos lehetőségünk van szerte Olaszországban, és akár arra is van mód, hogy egy adott városban vegyük fel a kocsit, és egy másikban tegyük le. A nyári csúcsidőszakban Rómában kocsit bérelni egy hétre nagyjából százezer forintnál kezdődik, és autótól függően emelkednek az árak, így akár jóval kétszázezer forint feletti ajánlatot is kaphatunk.

Étkezés

Természetesen minimális pénzből is ki lehet hozni az étkezést, hiszen kenyérfélét és vajat találhatunk a helyi boltokban is, ám vélhetően nem fog eltelni úgy nap, hogy ne csábuljunk be egy cukrászdába vagy egy étterembe. Ha spórolni szeretnénk, érdemes nem a város fő utcáján vendéglőt keresni, hiszen a kisebb utcákban nemcsak olcsóbbak az ételek, hanem sok esetben finomabbak is. A legtöbb helyen fizethetünk kártyával, így nem lesz szükségünk feltétlenül készpénzre, és a számlában általában benne van a szervizdíj (coperto), így nem kell külön borravalót hagynunk.

Erstecolore2
Ha borravalót nem szándékozunk adni, nem kell külön költséget felszámolnunk a szervizdíjra, hiszen a számla jellemzően tartalmazza azt / Kép forrása: Pixabay

Egy könnyű reggeli frittatát öt-hat euróért kaphatunk, egy kávét pedig bizonyosan megúszunk három euró alatt, ha pedig boltban vásároljuk a reggeli kenyeret és felvágottat, ki kell jönnünk négy-öt euróból. Egy pizzát akár hat-hét euróért is kaphatunk étteremben, de általános tény, hogy minél nagyobb városban vagyunk, annál drágább az étkezés is. Érdemes hozzá az étterem ajánlott borát – vino di casa – kérni, hiszen ez a legolcsóbb, és éppolyan jó, mint az üveges társaik.

Belépők

Sok esetben ingyen megúszhatjuk a múzeumokat, ám ha a legismertebb kiállítótermeket kívánjuk meglátogatni, bizony ki kell nyitnunk a pénztárcánkat! Ha online foglalunk, nemcsak olcsóbban juthatunk jegyhez, hanem nagyobb bizonyossággal is, de ha helyben vásárolunk, akkor sem kell lemondanunk arról, hogy bejussunk az áhított múzeumba, de tizenöt-húsz euróval számoljunk belépőként.

Amennyiben Velencébe látogatunk, mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, ha gondolatúrára mennénk, ugyanis nagyjából hatvan eurót számítanak fel négy főre. Fontos azonban tudni, hogy a gondolásokkal lehet alkudni, ám nincs náluk terminál, így csakis a készpénzes fizetést preferálják.

Erstecolore3
Velencében a költőpénz mindenképpen készpénz legyen, hiszen a gondolásoknál aludni lehet, terminállal fizetni nem / Kép forrása: Pixabay

Amennyiben elszámítottuk magunkat, akkor sem kell aggódnunk, ugyanis az Ersténél akár a telefonunkon keresztül is válthatunk eurót, így pillanatok alatt a számlánkon lehet a kívánt összeg, és ha odafigyelünk, hogy mikor váltunk, plusz költséggel sem jár az átváltás. Fontos azonban, hogy indulás előtt nyissunk egy devizaszámlát, mert ha ezt megtesszük, még a készpénzzel sem kell bajlódnunk a nyaralás alatt. Ezt pár perc alatt megtehetjük az Erste mobilbankjában, a George Appban. Ha a bankártyánkat hozzáadjuk a Apple Pay vagy Google Pay tárcánkhoz, akkor akár szét is válhatunk családtagjainktól, ugyanis a digitális pénztárcánk használatával is fizethetünk, míg kártyánk másik felünk kezében járja az olasz utcákat. A szolgáltatásnak hála a nyaralás mámorában elfeledett PIN-kódunkat is ellenőrizhetjük, de azt is, hogy mennyi pénz áll rendelkezésünkre. Amennyiben elveszítenénk a kártyánkat, pillanatok alatt zárolhatjuk azt anélkül, hogy súlyos pénzekért telefonálnánk haza a bankunkba.

Összefoglalva tehát ha bankkártyára alapozunk, csupán biztonsági játék a költőpénz, viszont ha inkább a készpénzre hagyatkoznánk, fejenként naponta legalább ötven euróval számoljunk annak érdekében, hogy mindenki garantáltan jól érezze magát a nyaralás alatt.