Barion Pixel Megérkezett az olcsóbb Netflix – cserébe viszont reklámokkal pakolják tele – Coloré

Megérkezett az olcsóbb Netflix – cserébe viszont reklámokkal pakolják tele

2022. 10. 15.

A Netflix új, olcsóbb előfizetésében hirdetések is vannak, és nem található meg a felületen a szolgáltató minden műsora.

Sokan úgy tartják, hogy a tévénézés kora leáldozóban van, hiszen ki akar tíz-húsz percenként kizökkenni az általa nézett sorozatból, és végigülni egy négy-hat perces reklámblokkot? Főleg akkor, ha már igen jól bejáratott alternatívái vannak a tévézésnek: a Netflixhez hasonló streaming felületek, ahol nincsenek az élményt megakasztó hirdetések és reklámok.

A Netflix volt a legelső ilyen óriásvállalat, mely ma is a legsikeresebb platform, ezért meglepő lépés, hogy csütörtökön bejelentették, amit eddig csak rebesgettek: november harmadikától startol az újfajta előfizetésük (Basic With Ads), ahol reklámokat is megjelenítenek majd a felhasználóiknak.

Aki ezt a 6,99 dolláros csomagot választja, annak minden megtekintett egy órányi tartalomért cserébe négy-ötpercnyi hirdetést kell végignéznie. Persze nem egyben öntik majd a nyakunkba, hanem a 15-30 másodperces reklámok a régebbi filmek és sorozatok előtt és közben fognak felbukkanni, míg az új gyártású produkcióknál csak azok kezdete előtt.

Azok az előfizetők, akik erre a csomagra váltanak, nem tölthetnek le eszközeikre filmeket azért, hogy később megnézzék azokat, ez a tiltás elsősorban technikai kihívásokra vezethető vissza. A Netflix azt is jelezte, hogy „korlátozott számú film és tévéműsor” – a szolgáltatásban szereplő filmek és tévéműsorok 5-10 százaléka – nem lesz elérhető a hirdetéses csomag bevezetésekor a „licenckorlátozások” miatt.

netflix
Forrás: Shutterstock/Puzzlepix

Jeremi Gorman, a Netflix újonnan felvett, nemzetközi reklámigazgatója szerint a Netflixen való hirdetés lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy „sokszínű közönséget érjenek el, beleértve azokat a fiatalabb nézőket is, akik egyre inkább nem néznek tévét„. A megfelelő közönség célzásához a Netflix az olcsóbb lehetőséget választóktól begyűjti a nemre és születési dátumra vonatkozó információkat.

A döntés hátterében az állhat, hogy az elmúlt tíz évben először idén történt meg, hogy csökkenő tendencia mutatkozott regisztrált felhasználóik számában: az április elsejétől június 30-ig tartó időszakban ugyanis 970 ezren mondták le Netflix-előfizetésüket. Erre a vállalat történetében még soha nem volt példa.

A lehetőség elsőként az USA-ban indul, ahol az alapcsomag ára havonta 9,99 dollár (mai árfolyamon nagyjából 4284 forint), a Standard névre hallgató pakkért 15,49 dollárt (6642 forint), a prémium verzióért pedig 19,99 dollárt (átszámítva 8572 forintot) kell fizetniük a nézőknek. Az Egyesült Államok mellett még tizenegy országban lesz választható novembertől a „Basic With Ads” névre keresztelt verzió, így Ausztráliában, Kanadában, Nagy-Britanniában, Brazíliában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Dél-Koreában, Mexikóban és Spanyolországban.

Itthon valószínűleg nem sokan vennék fontolóra a csomagváltást, ha bevezetnék ezt a lehetőséget, hiszen nálunk az alapcsomag 2490 Ft/hónap, a Standard 3490 Ft/hónap, míg a Prémiumért 4490 forintot kell perkálni havonta.

Forrás: ITT, ITT, ITT, ITT
Borítókép forrása: Shutterstock/Puzzlepix