Van egy új webshopod, de nem igazán érkeznek bele a vásárlók? Lehet bármilyen csinos az új webáruházad, ha nem találják meg egy-egy kulcsszó beírása után a keresőkben a találatok között az internetezők a céged weboldalát.
Vágj bele a keresőoptimalizálásba!
A keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization) segíti tartalmilag, technikailag és felhasználóbarát kialakítás szempontjából javítani a weboldaladat vagy webáruházadat, hogy az maximálisan megfeleljen mind a keresők, mind az internetezők elvárásainak.
Ez az első lépés, amelyre úgy érdemes tekinteni, mintha elvinnéd vizsgáztatás előtt egy szerelőhöz a kocsidat. A szerelő biztosan talál majd rajta itt-ott javítani valót, hogy amikor vizsgáztatni mész, már csak a papírozás maradjon.
A keresőoptimalizálás során a SEO szakértők készítenek egy SEO auditot, amely során felmérik az oldal erősségeit és gyengeségeit. Ezután javaslatot tesznek, hogy milyen problémákat érdemes kijavítani a webhelyen ahhoz, hogy esélye legyen versenyezni a többi konkurens weblappal.
Tehát a SEO-nak a nagy része technikai feladatokat takar (funkciók, oldalsebesség, felhasználóbarát kialakítás ellenőrzése, stb.), de persze vannak tartalmi tényezők is, mint például: van-e elég termékleírás a termékadatlapokon, szerepelnek-e a szokásos Rólunk, Kapcsolat, Jogi információk, ÁSZF, Garancia, Szállítás, Küldetésünk, stb. menüpontok, milyen a képek minősége, vannak-e termékválasztást segítő szűrők, stb.
Ezután jöhet a Google Ads hirdetés
Nem érdemes úgy meghirdetni egy weboldalt, ha az sem tartalmilag, sem technikailag nincs a toppon, így a SEO-t semmiképp se hanyagold el. Az olyan lenne, mintha egy régi Zsigulit szeretnél versenyeztetni egy Tesla ellen. Szinte esélyed sem lesz.
Ha megvolt a SEO audit, illetve sikerült a programozókkal kijavíttatni a talált problémákat, érdemes elindítani egy Google Ads hirdetés kampányt. Napjainkban a Google Ads hirdetéskezelőben számos lehetőség van arra, hogy minimális költség mellett magas ROI-t (Return on Investment – Befektetés megtérülése) tudjunk elérni.
Nem kell havi több százezer forintot elkölteni ahhoz, hogy megtérüljön egy-egy kampány kiadása, hiszen minden azon múlik, hogy milyen erősségű kulcsszavakra szeretnél hirdetni, illetve mekkora a céged, és milyen szoros a verseny a konkurenciával.
Tehát ha ügyes ügynökséget bízol meg, akkor minimalizálni tudod az online hirdetésekre kiadott havi költségeidet úgy, hogy az mégis elegendő új látogatót vonz majd a weboldaladra, akik nagy eséllyel adnak majd le rendeléseket.