Mit tehetünk a nyárvégi szomorúság ellen?

Az időjárás nagyban befolyásolja az ember hangulatát és közérzetét, és az évszakok váltakozása is hatással van ránk, elég csak a tavaszi fáradtságra gondolni, vagy arra, hogy nyáron minden szebbnek tűnik. De mi történik, ha beköszönt az ősz?

Minden gyerek repesve várja a nyári szünetet, hiszen ez az időszak két és fél hónap gondtalanságot jelent számára, amikor nem kell tankönyvekkel és házi feladatokkal foglalkoznia. Felnőve aztán a nyári szünet kicsit módosul, a nagybetűs Élet nem hagyja, hogy a nyár csak a szórakozásról szóljon, de azért szemmel láthatóan lelassul olyankor a munka. Ha szerencsések vagyunk, akkor akár hetekre, de legalább egy-két hétvégére elszabadulunk lakóhelyünkről, kikapcsolódunk kicsit, élményeket gyűjtünk és több programra van időnk, mint máskor. Augusztus huszadika után azonban ránk törhet egyfajta nyárvégi szomorúság, amit az angol end of summer blues-nak hív. Az idő hirtelen megint hűvösebbre fordul, kevesebbet süt a nap, előttünk lebeg az esős, szeles ősz gondolata, gyerekes családoknál az iskolakezdésé, most pedig még a koronavírus negyedik hulláma is sokakat megrémiszt. Csoda-e hát, hogy rengetegen érezzük magunkat szomorúnak, letörtnek, mintha valami elveszett volna, amit csak jövő tavasszal kapunk vissza megint?

Summer,is,ending,,sunset,beach,with,a,closed,parasol,and
Forrás: Shutterstock/Puzzlepix

Mit tehetünk, hogy ne süllyedjünk bele a szomorúságba?

D- vitaminpótlás

A D-vitamint szervezetünk állítja elő, elsősorban a napfény hatására, így logikus módon nyáron van belőle több. Fontos, hogy mindig elegendő mennyiség álljon rendelkezésre belőle, mert a kalciumháztartást szabályozza, emellett pedig összefüggést találtak a D-vitamin hiánya és a depresszióra való hajlam között. Ezért legyünk annyit a napon, amennyit csak tudunk, ha pedig nincs rá lehetőség, akkor kérdezzük meg orvosunkat egy étrendkiegészítő használatáról.

Téli nyaralás

Tervezzünk meg rövid kiruccanást valamilyen melegebb területre a téli hónapokra. Egyrészt lesz mit várni egész ősszel, másrészt pedig felemelő érzés lesz a meleg pulóvereket és csizmákat hátrahagyva nyári ruhácskákat és úszódresszt pakolni a bőröndbe. Úticélunkon pedig akár a D-vitamin készleteinket is feltölthetjük majd!

Tekintsünk előre

Sokan nem csak újévkor, hanem évszakváltáskor is átgondolják a céljaikat, terveiket a következő három hónapra vonatkozóan. Mit szeretnénk elérni idén ősszel és télen? Mi az, amit már régóta meg akartunk tenni, de eddig halogattuk? Szeretjük-e a mostani munkahelyünket vagy a pozíciónkat? Boldognak érezzük magunkat a jelenlegi élethelyzetünkben?

Spanoljunk fel magunkat!

Igen, igen, az ősz és a tél sokszor szürke, sáros és komor – de annyi mindent lehet szeretni benne! Séta a színpompás erdőben vagy parkban, kirándulás a természetben, újra itt a színházszezon is, végre nem folyik le rólunk a smink és nem izzadunk le három perc alatt a szabadban, hordhatjuk a kedvenc pulcsijainkat és kabátjainkat, teázhatunk betakarózva a kanapén, miközben Harry Potter-maratont tartunk (a műsor persze szabadon behelyettesíthető). Aztán ott a Halloween annak, aki szereti, a beöltözés és a házibulik, később pedig a karácsony, a díszek, illatok és fények – ugye, hogy egyből sokkal jobban néz ki az évvége?

Törődjünk magunkkal

Valószínűleg többet leszünk majd otthon a hidegebb napok beköszöntével, így több időnk lesz majd önmagunkkal foglalkozni. Kívül-belül is törődnünk kell a testünkkel, hogy jól érezzük benne magunkat – olvassunk sokat, hallgassunk zenét, vegyünk habfürdőt, főzőcskézzünk, próbáljuk ki a meditálást vagy a jógát, esetleg vezessünk naplót és legyen minden nap egy olyan időszak, amikor távol maradunk az internettől és a közösségi médiától.

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Mi szükséges a baba nyugodt alvásához és mi nem?