Noha az influenszer kifejezés sokunk fejében a fiatal korosztállyal kapcsolódik össze, napjainkra már érett tartalomkészítők is megtalálhatók a neten, akik ugyanolyan (ha nem nagyobb) hévvel végzik munkájukat. A céljuk? Nyomot hagyni a világban úgy, hogy példát mutatnak. Ahogy azt egy vérbeli influenszernek illik.
Az internet legkedvesebb nagyija: Barbara Costello (@brunchwithbabs)
- Kor: 74
- Követők száma: 2,3 millió (Instagram)
Erőteljes nemmel válaszolt lánya felkérésére a pandémia alatt Barbara Costello (Babs), amikor az arra biztatta, hogy készítsenek egy TikTok-videót. Babs végül engedett a nyomásnak, s azonnal berobbant a köztudatba, joggal: megnyugtató jelenléte visszaidézte a rég elvesztett, vagy épp távol lévő nagymamák emlékét, s azzal, hogy megtanította főzni fél Amerikát, nagyjából mindenkit levett a lábáról.
Babs mostanra saját ügynökkel és egy főzőkönyvvel is rendelkezik, s azt vallja, hogy rendkívüli elhivatottság kell ahhoz, hogy valaki befusson influenszerként. Az olasz-libanoni gyökerekkel rendelkező Babs és lánya, Liz együtt készítik a tartalmakat: míg Liz a videók szerkesztéséért felel, addig Babs szívesen válaszol a kommentelőknek és menedzseli a közösségimédia-platformokat. A mostanra 74 éves Babs azt is megválogatja, kikkel dolgozik együtt: vallja, csak azt tudja autentikusan reklámozni, amit valóban évek óta használ, s amivel van tapasztalata. Noha Babset imádják a követők, sokszor őszintén nyilatkozik arról, nem egyszerű „főállású nagymamaként” influenszer-karrierjére fókuszálnia, ám úgy véli, ennyi idősen is szüksége van az impulzusokra és pozitív visszajelzésekre.
A kortalan stílus hazai képviselője: Süle Kati (@sulekati)
- Kor: 67
- Követők száma: 2895 (Instagram)
A kortalan stílus életfilozófiáját egyedülálló módon képviseli idehaza Süle Kati, aki személyes stílustanácsadóként (leginkább) a gardróbrendezésben segíti a hozzá forduló, bizonytalan nőket, hogy a legjobb külső megalkotásával feltárja megbízói valódi énjét.
Katit gyermekkora óta foglalkoztatta az alkotás: egy vele készült interjúban azt meséli, nagyjából tízéves korában ült először varrógéphez, s az utolsó pillanatban átalakította saját menyasszonyi ruháját is, amelyet ugyan ő tervezett, de más kivitelezett. Kati szerint a ruha is egyfajta művészet, s jobb nem beolvadni a tömegbe: törekednünk kell arra, hogy megmutassuk a karakterünket és belső kincseinket a ruházkodásunkkal (is).
Kati személyi stylist-vonala akkor kezdődött, amikor Sopronba költözött, s mivel nem volt munkája, az ottani közösségnek kezdett kisebb divatbemutatókat rendezni a saját, átalakított ruháiból. Mostanra elismert szakembernek számít stylist-berkekben: szaktudását nem csak Instagram-oldalán, hanem a KREA Design Iskola és Budapesti Divatiskola hallgatóinak adja át.
Teljes élet 40 felett, menopauza ide vagy oda: Iványi Orsi (@ivanyiorsi)
- Kor: 48
- Követők száma: 1814 (Instagram)
- Követők száma: 14 ezer (Facebook, Éljenek a 40 feletti nők!)
A középkorú nők helyzetének, kihívásainak és lehetőségeinek témáját tűzte zászlajára Iványi Orsolya kommunikációs tanácsadó, közösségépítő, menopauza aktivista és kutató, az Éljenek a 40 feletti nők! közösség és mozgalom alapítója. Noha Orsi mindössze néhány éve foglalkozik a témával, már most óriási eredményeket tudhat magáénak: hatására például menopauzabarát-munkahely lett a Tesco.
Ugyan Orsi legfőbb kutatási területe a menopauza, s az abból fakadó hátrányok a magánéletben és a munkaerőpiacon, de az ageizmus egyéb témáit is érinti előadásaiban és posztjaiban. Követői nagyra értékelik, hogy mindezt hétköznapi módon, érthetően, mi több, saját tapasztalatait megosztva teszi: módszerével megértő és támogató közösséget kovácsol. „Ma már nem akarom minden nap megváltani a világot, de alapvetően az hajt, hogy változást érjek el és nyomot hagyjak” – írja magáról weboldalán.
Források: WHO.it, BusinessInsider.com, sulekati.com, ivanyiorsolya.hu
Borítókép forrása: Getty Images