Barion Pixel 7 egészséges vacsora a hét minden napjára – Coloré

7 egészséges vacsora a hét minden napjára

2023. 10. 06.

Ha feltett szándékod, hogy odafigyelj a vacsorádra, akkor adunk néhány ötletet. Könnyű, gyorsan elkészíthető és egészséges vacsora ötletekkel készültünk.

Az rendben van, hogy az étkezések koronázatlan királya a reggeli, ám sokaknak a vacsora jelentheti azt az alkalmat, amikor a családdal közösen ülhet asztalhoz és az étkezés mellett átbeszélheti a napi történéseket. Ám, akkor már egészséges vacsora kerüljön az asztalra. Vagyis át kell gondolni, hogy mi legyen az. Az egészséges táplálkozás nem divathóbort, az legyen alapvető igényünk és olyan ételeket kell választani, amelyek táplálók, de nem terhelik meg túlságosan a gyomrot. Ez nagyon fontos annak érdekében is, hogy az alvásunk pihentető legyen.

Egészséges vacsora készül
Legyen családi program a vacsora elkészítése. Kiváló közös tevékenység / Kép forrása: Petar Chernaev / Getty Images

Ötletek az egészséges vacsora jegyében

Megérkeztünk 7 vacsoraötlettel, amelyet elkészíthetsz a családnak:

Tonhalas teljes kiőrlésű tészta

Hozzávalók:

  • teljes kiőrlésű tészta,
  • tonhalkonzerv,
  • paradicsom,
  • fokhagyma,
  • bazsalikom (a legjobb a friss),
  • olívaolaj,
  • só és bors.

Elkészítés:

Főzd meg a teljes kiőrlésű tésztát és szűrd le. Keverd össze a tonhalat, a felszeletelt paradicsomot, az apróra vágott fokhagymát és friss bazsalikomot. Öntsd a tonhalas szószt a tésztára, majd locsold meg olívaolajjal és sózd, borsozd ízlés szerint. Jó étvágyat kívánunk!

Gazdag csirkemellsaláta

Hozzávalók:

  • csirkemellfilé,
  • fejessaláta,
  • lilahagyma,
  • paradicsom,
  • avokádó (elhagyható),
  • tojás,
  • bacon,
  • feta sajt,
  • só és bors.

Az öntethez:

  • görög joghurt,
  • kevés tej,
  • petrezselyem,
  • kapor,
  • fokhagyma vagy fokhagymapor,
  • só és bors.

Elkészítés: először a mártást készítsd el. A hozzávalókat keverd össze egy tálban és hagyd addig érni, amíg a többit készíted. A csirkemell mindkét oldalát sózod és borsozod és 200 fokon megsütöd. Amíg a hús is pihen, addig egy másik tálban összekevered a salátát, a vékonyra felszelt hagymát és a paradicsomot, a szereltelt főtt tojást, majd mehet mellé a csirkemell is. Rámorzsolod a fetasajtot és meglocsolod az öntettel. Jó étvágyat kívánunk!

Quinoa saláta

Hozzávalók:

  • quinoa,
  • paradicsom,
  • uborka,
  • hagyma,
  • friss petrezselyem,
  • olívaolaj,
  • citromlé,
  • só és bors,

Elkészítés: főzd meg a quinoát, majd hagyd kihűlni. Ez idő alatt vágd fel a paradicsomot, az uborkát, a hagymát és petrezselymet is. A quinoát és a zöldségeket keverd össze egy tálban. Ízlés szerint sózd és borsozd, valamint locsold meg olívaolajjal és citromlével. Jó étvágyat kívánunk!

Rakott cukkíni

Hozzávalók:

  • csirkemell,
  • cukkíni,
  • paradicsom,
  • tejföl,
  • tojás,
  • mozzarella,
  • fokhagyma,
  • só és bors,
  • olívaolaj.

Elkészítés: A csirkemellet vágd kisebb szeletekre, sózd és borsozd. ből vágj kb. Vágd fel a cukkínit is. Egy serpenyőben sütsd meg csirkemelleket, de ne túlságosan, mert még a sütőben is sülni fog. Sütsd ki a cukkíni karikák mindkét oldalát. Melegítsd elő a sütőt és addig egy sütőtálban rétegezd fel a hozzávalókat: cukkíni, paradicsom, csirkemell és megint cukkíni. A tejfölhöz add hozzá a préselt fokhagymát, a tojást, sót és borsot és keverd simára, majd mehet a tetejére. Szórd meg sajttal és addig sütsd, amíg az rá nem olvad. Jó étvágyat kívánunk!

Egészséges vacsora
A saláták az egész család kedvét elneyerhetik / Kép forrása: MarianVejcik / Getty Images

Avokádós melegszendvics

Hozzávalók:

  • teljes kiőrlésű kenyér,
  • majonéz,
  • cayenne bors ízlés szerint,
  • paradicsom,
  • avokádó,
  • sajt.

Elkészítés: a kenyeret kend meg vékonyan majonézzel és szórd meg egy csipet borssal. Tegyél rá paradicsomkarikát és néhány szelet avokádót. Szórd meg reszelt sajttal és serpenyőben melegítsd addig, amíg a sajt meg nem olvad. Sütőben is elkészítheted néhány perc alatt. Remek percek alatt elkészíthető egészséges vacsora. Jó étvágyat kívánunk!

Lecsós spagetti

Hozzávalók:

  • olívaolaj
  • vöröshagyma,
  • fokhagyma,
  • cukkíni,
  • padlizsán,
  • paprika,
  • paradicsom,
  • spagetti tészta,
  • balzsamecet,
  • bazsalikom,
  • só és bors.

Elkészítés: a spagettit készítsd el és szűrd le. Miután ez megvan,az olívaolajon pirítsd meg a hagymákat, add hozzá a cukkínit, a padlizsánt, a paradicsomot és a paprikát is. Forrald össze a zöldségeket, ízlés szerint sózd, borsozd és locsold meg balzsamecettel. Amikor kész, keverd hozzá a főtt tésztát. Jó étvágyat kívánunk!

Tortilla gyorsan

Hozzávalók:

  • kész torilla lapok,
  • csirkemell vagy pulykamell,
  • ízlés szerinti vagy otthon megtalálható zöldségek.

Elkészítés: a zöldségeket szeleteld fel, a húst is szeld csíkokra. Sózás és borsozás után sütsd ki serpenyőben. A torilla mindkét oldalát pirítsd meg, töltsd bele a húst és a zöldségeket. Feltekerve máris fogyasztható. Jó étvágyat kívánunk!

Ezek az egyszerű receptek gyorsan elkészíthetők, így ideálisak egy könnyű, tápláló és egészséges vacsorához.

Nyitókép forrása: asab974 / Getty Images
/egeszseg/gasztro/egeszseges-vacsora/