Barion Pixel 5 szépségápolási márka, ami már több, mint 100 éve velünk van – Oldal 5 – Coloré

5 szépségápolási márka, ami már több, mint 100 éve velünk van

2024. 05. 12.

A régészek és történészek által talált bizonyítékok alapján már hétezer évvel ezelőtt is léteztek szerek, noha azoknak nem sok közük volt a ma használatos sminkekhez, krémekhez és festékekhez. Viszont ha a 19. század végén, huszadik század elején kutakodunk, akkor könnyen találunk olyan szépségápolási márkákat, melyek ma is jelen vannak a piacon – de nemcsak rúzst, hanem arckrémet, parfümöt forgalmazó, napjainkig is stabil lábakon álló cégek ezek.

Nivea

Poznan,,poland, ,dec,2,,2016:,nivea,is,a,german
Forrás: Shtterstock/Puzzlepix

Biztos vagyok benne, hogy mindegyikünk anyukájánál vagy nagymamájánál volt a kék színű, kerek fémdobozos Nivea krémből – nekem most is van egy a fiókban valahol. A márkát egy német gyógyszerésznek, Paul Carl Beiersdorfnak köszönhetjük, ő alapította meg a céget 1882-ben. Nyolc évvel később eladta Oscar Troplowitznak, aki az előző tulajdonos asszisztensével és egy kémikussal (Isaac Lifschütz) együttműködve kifejlesztett egy új bőrápoló krémet. Ez a Lifschütz volt, aki elállította az első víz és olaj egyensúlyából alkotott, tömeggyártásra alkalmas emulziót (vagyis két egymással nem keveredő folyadékból álló rendszert, amelyben az egyik folyadék részecskéi a másikban egyenletesen oszlanak el), így ebből az alapból született meg 1911-ben a Nivea. A “krémek anyjának” neve a hó latin elnevezéséből (nix, nivis) fakad, szóval a Nivea konkrétan azt jelenti, hogy hófehér. Mert hát az. A krém alapja ma is változatlan (Lifschütz keverékéhez glicerint, citromsavat adtak és rózsa- valamint gyöngyvirágolajjal illatosították), noha persze mindig fejlesztik az összetevőket a legújabb tudományos eredmények ismeretében. A harmincas években a vállalat nőni kezdett, már nemcsak a klasszikus fémdobozos krémet dobták piacra, – ami egyébként 1925-ben nyerte csak el ikonikus külsejét – előrukkoltak borotvahabbal, samponnal és testápoló olajokkal is. Elly Heuss-Knappnak és újító marketingjének köszönhetően lett a márka világhírű, a nő ugyanis felismerte a kék-fehér márkaszínek jelentőségét, és szorgalmazta, hogy ezt használják a reklámjaikban is. Ugyan a szépségápolási Beiersdorf cégnek nem ez az egyetlen márkája (ott van az Eucerin, a Labello, a Hansaplast vagy a La Prairie), mégis a Nivea a legjövedelmezőbb név több, mint ötszázféle termékkel.

/divat/szepseg/100-eves-szepsegapolasi-marka/5/