Barion Pixel Gyors hajnövekedés? 7 vitamin és ásványi anyag, ami segíthet – Coloré

Gyors hajnövekedés? 7 vitamin és ásványi anyag, ami segíthet

2022. 09. 08.

Amikor az egészséges hajról, hajnövekedésről beszélünk, általában nem az egészséges hajhagymákra gondolunk, pedig minden ott kezdődik.

A fejbőrünkön átlagosan körülbelül 100.000 szőrtüsző található. Mindegyik tüsző rendkívül aktív, élő sejtekből áll, amelyek egy mini tasakot alkotnak, amely segít a helyükön tartani a hajszálakat, és a hozzákapcsolt erekkel tápláló környezetet teremt a haj növekedéséhez.

A tápanyagok az ereken keresztül áramlanak, és ellátják a szőrtüszőt a növekedéshez szükséges tápanyagokkal. Mindez tehát a kis hajhagymákban zajlik.

Íme a legfontosabb tápanyagok, amelyek támogatják az egészséges hajat, vagyis serkentik a hagymákat és közvetve beépülnek a hajszálakba!

hajnövekedés
Forrás: Unsplash

A B-vitaminok (tiamin, riboflavin, niacin, pantoténsav, B6-vitamin, biotin, folsav és B12-vitamin) kulcsszerepet játszanak a sejtek egészségében és aktivitásában. Támogatják az anyagcseréjüket azáltal, hogy lebontják a makrotápanyagokat, hogy előállítsák a sejtjeink megfelelő működéséhez szükséges energiát, például a megfelelő növekedést és osztódást a haj növekedési ciklusa során.

A vas hozzájárul az energia-anyagcseréhez a szőrtüszősejtekben is, és fontos lehet a normál hajnövekedéshez.

Mint minden más sejtnek a szervezetben, a szőrtüszősejteknek is antioxidánsokra van szükségük, hogy megvédjék magukat az oxidatív stressztől. Az A- , C- és E -vitamin együttesen védik ezeket a sejteket a szabad gyökök káros hatásaitól, hogy megőrizzék vitalitásukat.

A cink és a szelén a szuperoxid-diszmutáz (SOD) antioxidáns enzimen keresztül támogatják a haj normál állapotának fenntartását azáltal, hogy megvédik a szervezetet az oxidatív stressztől.

A legújabb kutatások rámutattak, hogy a D-vitamin is jelentős szerepet játszhat az egészséges hajnövekedésben azáltal, hogy szabályozza a szőrtüszőket a haj életciklusa során, különösen a növekedési szakaszban.

Ezt persze a táplálkozásunkba is érdemes bevezetni. Együnk halakat, sok zöldséget és gyümölcsöt, valamint iktassuk ki a túl cukros és sós ételeket, italokat. Ezenkívül célszerű hetente 2-3 alkalommal mosni, balzsammal és hajpakolással ápolni a hajat, hogy fényes és selymes maradjon.

Forrás: healthline.com