Milyen vitaminokat pótolj, ha a megszokottnál jobban hullik a hajad?

A hajhullás egy rendkívül zavaró esztétikai probléma, ami időszakosan sok nő életét megkeseríti. A szálak fokozott elvesztése legtöbbször azonnal riadalmat okoz, ám a túlzott aggódás helyett a kellemetlenség okát kell kideríteni. Szerencsére nem visszafordíthatatlan, pár apró változtatással és megfelelő vitaminokkal ismét régi fényében fog ragyogni a frizura.

A hajszálak cserélődése egy természetes folyamat, átlagosan naponta 60-100 hajszálunk hullik ki, ennek ellenére a fokozott hajhullás már aggodalomra adhat okot.

A ritkuló szálakat bizonyos esetekben egészségügyi problémák okozzák, ilyenkor látványosan távoznak a szálak a fejbőrről és kopasz foltok jelenhetnek meg. Ám a legtöbbször triviális okok húzódnak meg a hajhullás mögött. A hajhullást sokszor bizonyos mikrotápanyagok, vitaminok hiánya okozza. Ezért legtöbbször elegendő, ha vitamindús, egészséges étrendre váltunk.

Fehérje

A fehérje a haj egyik fő alkotóeleme, hiánya egyrészt lelassíthatja a szálak növekedését, másrészt durva hajhullást okozhat. Ezért fontos a rendszeres, egyenletes pótlása, melyet magas fehérjetartalmú élelmiszerekkel (például csicseriborsóval) vihetünk be a legkönnyebben.

Vas

Talán mondanunk sem kell, hogy a vas az emberi szervezet egyik létfontosságú nyomeleme, melynek hiánya vérszegénységhez vezet, aminek az egyik tünete a hajhullás. A vashiány ma már szinte népbetegség, hatékony felszívódásához ráadásul a megfelelő mennyiségű C-vitamin is elengedhetetlen, ezért erről sem szabad elfeledkezni.

Cink

A szervezetben található cink egy jelentős részét a hajszálak tartalmazzák, ezért ennek hiánya mindig tetten érhető a hajhullásnál. Mennyisége befolyásolja a hajnövekedést, a szőrtüszők egészségét, valamint regenerációjukat. Cinket tartalmaz a legtöbb húsféle, de a hüvelyesekben is megtalálható.

No Fesulkodik
Fotó: Shutterstock/Puzzlepix

A-vitamin

Az A-vitamin amellett, hogy nélkülözhetetlen a szervezet számára, a hámrétegre és a frizurára is jótékony hatású. Bár hiánya problémákat okozhat, túladagolni sem szabad, mivel az A-vitamin elraktározódik, ezért a magas bevitele fejfájást, bőrelváltozást okozhat. A vitamin védi a hajtüszőket, valamint a fejbőrt a kiszáradástól. Az A-vitamin zsírban oldódik, a sárgarépa és a sütőtök rengeteget tartalmaz, ezért érdemes rendszeresen a tányérra kerülniük.

B-vitamin

Nem véletlenül hallani annyit a rendszeres B-vitamin-bevitelről, az ugyanis vízben oldódó vitamin, ezért folyamatos pótlást igényel. Egyebek mellett fontos szerepe van az idegrendszer megfelelő működésében, az anyagcsere-folyamatokban, de a hámréteg és a haj egészségének megőrzésében is. Hiánya hajhullást (is) okozhat, ezért érdemes minél gyakrabban B-vitaminban gazdag ételeket fogyasztani: ide tartoznak például a hüvelyesek, a zöld leveles zöldségek és a gabonafélék.

Borítókép forrása: Shutterstock/Puzzlepix

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

100 km/h-t meghaladó széllökésekre készülhetünk