Barion Pixel Sokat nyerhetünk a CRM automatizálásával (X) – Coloré

Sokat nyerhetünk a CRM automatizálásával (X)

2024. 08. 17.

Minden olyan vállalkozás számára, amely szolgáltatást nyújt vagy termékeket ad el, elengedhetetlen az ügyfélkapcsolat kezelése. Ahhoz azonban, hogy ez gördülékenyen, gyorsan és hatékonyan működjön, érdemes kihasználni a marketing folyamatok automatizálásában rejő lehetőségeket. Ebben lehet segítségünkre egy erre szolgáló szoftver. Nézzük most meg, mit is takar pontosan a CRM fogalma, és milyen előnyei vannak, ha automatizáljuk!

Ezt jelenti a CRM

A CRM, vagyis a “customer relationship management” jelentése ügyfélkapcsolat-kezelés, amely biztosítja az ügyféladatok egy helyről történő menedzselését, valamint a rendelkezésre álló adatok elérhetőségét. A FunnelFlow szoftvere is rendelkezik CRM funkcióval, lehetővé téve ezzel minden már meglévő és potenciális ügyfél adatainak, az értékesítésre vonatkozó tudnivalóknak és sok más egyéb információnak a tárolását.

Óriási előnye, hogy ezekhez az adatokhoz több munkatárs is hozzáférhet és kezelheti őket, még hatékonyabbá téve ezzel a velük való munkát. Az ügyfelekkel való kapcsolattartás minden cég számára kiemelt figyelmet érdemel, azonban sokszor nehézséget is jelent. A CRM használatával minden szükséges adat egy helyen összegyűjtve áll rendelkezésre, segítve ezzel az értékesítési és marketingstratégia eredményes megvalósítását.

Így működik

Az ActiveCampaign marketingautomatizációs szoftver különböző eszközök segítségével képes arra, hogy különböző típusú ügyféladatokat tároljon (például vásárlási előzmények, vásárlási szokások, elérhetőség). Ezzel pontosabb, árnyaltabb képet kaphatunk az ügyfelekről, így a marketingstratégiák is célzottabb lesz, amelyet alkalmazunk velük szemben.

Ezenkívül kiválóan alkalmas a különböző folyamatok nyomon követésére is. Segítségével láthatjuk például, hogy ki hol tart az értékesítési folyamatban, kivel lett már felvéve a kapcsolat, kivel történt meg az időpont egyeztetése, ki kapott ajánlatot, kitől várunk visszajelzést, ki fogadja el és ki bizonytalan a válaszadással kapcsolatban. Egy jól működő CRM rendszer a különböző területek (értékesítés, marketing, ügyfélszolgálat, stb.) egymás közötti kommunikációját és munkáját is hatékonyabbá teheti.

A CRM-ben rejlő lehetőségek

A CRM tehát képes az ügyféladatok összegyűjtésére és nyomon követésére, az érdeklődők értékelésére, a velük való kapcsolattartásra, az adatok tárolására és elérhetőségének biztosítására. Az egyik legfontosabb jellemzője, hogy segítségével egyedi ajánlatokat küldhetünk, valamint személyre szabott élményt biztosíthatunk.

Nagymértékben fel tudja gyorsítani az értékesítést, és minden egyéb marketing feladatot. Óriási előnye még, hogy az adatokat nemcsak összegyűjti és tárolja, de elemzi is őket és jelentést készít róluk. A benne rejlő lehetőségek nemcsak a nagy cégek, de a kis- és középvállalkozások, sőt akár még az egyéni vállalkozások számára is hasznosak lehetnek. Hiszen minden üzleti feladat eredményesen elvégezhető a segítségével.