A dm konszern nemzetközi Egészségheteket szervezett október 9. és november 10. között több mint 71 600 munkavállalója számára Európa-szerte. Mind a 14 országban, ahol a dm üzletei jelen vannak, változatos előadásokkal és közösségi programokkal hívták fel a kollégák egymás figyelmét az egészségmegőrzés fontosságára. A kezdeményezés jelmondata: Utam az egészségesebb élethez. Egy határokon átívelő mozgáskihívás eredményeként a teljes dm konszern mintegy 126 500 eurót adományozott fenntartható és szociális projekteknek a 14 országban a dolgozók mozgással töltött aktív óráiért cserébe.
A dm drogerie markt történetében először a vállalat teljes konszern szinten, mind a 14 országon átívelő nemzetközi kezdeményezést valósított meg a dolgozók számára: október és november között több mint 71 600 munkavállaló vett részt a 25 napos programsorozaton, hogy erősítse testi, mentális és szociális egészségét. Olyan témákat dolgoztak fel az egészséghetek alatt, mint az alvás, megfelelő táplálkozás, az álló és ülő tevékenységeket segítő fizikai gyakorlatok, annak érdekében, hogy a munkavállalók a mindennapi munkában sok pozitív energiát kapjanak. A programot 68 webinárium, 25 szakértői előadás és 23 podcast epizód egészítette ki. „Szeretnénk felhívni a figyelmet az egészség fontosságára, és inspirálni a munkavállalókat az egészséges szokások kialakítására” – foglalja össze a kezdeményezés mögött álló célt Petra Mathi-Kogelnik a dm konszern ausztriai csoportjának ügyvezetője.
Mozgáskihívással összesen 126.500 eurót gyűjtöttek össze a dm munkatársai
A dm Nemzetközi Egészséghetek csúcspontja az október egyik hétvégéjén megrendezett országokon átívelő mozgáskihívás volt. A dm dolgozói egész Európában egy teljes hétvége alatt gyűjthették a mozgással eltöltött perceket. A 3.652 résztvevő összesen 14 556 órát töltött aktív tevékenységgel. Ezeket a mozgással töltött órákat a dm pénzre váltotta. Az országok összesen mintegy 126 500 eurót adományoztak helyi szinten a fenntarthatósággal vagy szociális tevékenységekkel foglalkozó civil szervezeteknek.
Együtt az egészségesebb jövőért
A Nemzetközi Egészségheteket egy másik különleges közösségi kampány is kísérte: december közepéig minden munkavállalónak lehetősége nyílott arra, hogy egy, a külön e célra létrehozott platformon keresztül benyújtsa személyes javaslatait az egészségesebb jövőre vonatkozóan. Az „Ötletbörze” lehetőséget ad a dm munkatársainak, hogy részt vegyenek az egészségért folytatott munkában, és így nemzetközi szinten kezdeményezzenek változásokat. A beérkezett pályázatokat egy zsűri értékeli, amely a különböző munkaterületekről érkező dm dolgozókból áll. A legtöbb szavazatott kapott javaslatokat továbbfejlesztik és minden dm országban megvalósítják.
dm Nemzetközi Egészséghetek Magyarországon
A 25 napos programsorozatban a magyar dm dolgozók 7 különféle Experten Talk közül választhattak, a pihentető alvástól kezdve a stresszkezelés vagy táplálkozás témaköréig. Az előadásokon több mint 1000 dolgozók vett részt. A programot teljessé tette, hogy az Intraneten minden nap felvillant egy-egy újabb impulzus, mely izgalmas információkat tartalmazott a mentális, a testi vagy a szociális egészség témáiból. A 25 napos intervallum jó lehetőség volt, hogy igazán széleskörűen átnézhessék a munkatársak az egészség különféle aspektusait. A kollégák emellett a Viva Engage felületen és e-mailben is követhették az Egészséghetek programjait. “A Mozgás Kihívás során a magyar dm dolgozók 3342 órát mozogtak, ami nagyon szép országos eredmény, igazán büszkék vagyunk a kollégákra és a kihívásra.”- számolt be a programról Csoknyainé Horváth Gertrud a magyarországi dm egyik ügyvezetője.
A dm-drogerie markt-ról röviden
A dm-drogerie markt Magyarországon jelentős szereplő a drogéria kiskereskedelem piacán, polcain több mint 15.000 terméket kínál a szépségápolás és az egészségmegőrzés témakörében. Folyamatosan szem előtt tartva vásárlói változó igényeit, széles kínálatot tart fenn bio-élelmiszerekből és natúr kozmetikumokból.
A vállalatot Götz Werner, elismert drogerista és Günter Lehmann üzletember alapította Németországban. Az első dm üzlet 1973-ban nyitotta meg kapuit Karlsruhe városában. A kezdeti sikerek után 1976-ban Günter Bauer osztrák üzletember bevonásával Ausztriában, Linz városában is megnyílt az első dm, ezzel nemzetközivé téve a láncolatot. A cég tulajdonosai a 90-es években elérkezettnek látták az időt, hogy további országokat is „meghódítsanak”, melynek kapcsán 1993-ban vette kezdetét a dm történet Magyarországon is. A dm jelenleg 262 üzletével teljes országos lefedettséget biztosít a drogéria kiskereskedelem piacán.
Az alapítók a mai napig aktív üzletemberként segítik a cég fejlődését, több ezer ember számára lehetővé téve a „Hier bin ich Mensch, hier kauf ich ein” avagy „Itt vagyok önmagam, itt vásárolok” szlogennel történő azonosulást.
A dm elköteleződött a környezetvédelem, az egészséges életmód mellett és nagy figyelmet fordít arra, hogy a munkatársak megteremthessék a munka és a magánélet egészséges egyensúlyát. Ezt segítve lehetőség van részmunkaidőben dolgozni, a gyesen lévő kollégákat visszavárják, későbbiekben is számítanak munkájukra. Többek között ez a nézetük is hozzájárult ahhoz, hogy Magyarországon elsőként a dm nyerte el a Legjobb női munkahely címet, és a Családbarát munkahely pályázaton is elismerő oklevélben részesülhetett.
Borítókép forrása: dm