Ez a film több mint fikció: mesterien megmutatja, mennyi veszély leselkedik napjainkban a gyerekekre. A Fekete telefon 2022. június 23-tól a magyar mozikban.
Olykor nincs félelmetesebb a gyerekkornál. Az élet bonyolult rendszerének megértéséhez még túl fiatalok, ahhoz pedig túl kicsik vagyunk, hogy megvédjük magunkat a fizikai és az érzelmi fenyegetéstől. Legyen szó az ágy alatt lakozó szörnyekről, a szülők hangos veszekedéséről vagy iskolai zaklatásról, sebezhető gyereknek lenni gyakran fájdalmas, nehéz és zavaros. Valószínűleg ez az oka annak, hogy egyre több horror film témája a felnőtté válás.
A Fekete telefon a gyerekkor brutális ábrázolása
Finney Shaw (Mason Thames) lényegében minden rosszat átél, ami egy gyerekkel történhet – édesanyja meghalt, az apja egy erőszakos alkoholista, és az iskolában is a támadások állandó célpontja. Az igazi szenvedés azonban csak akkor jön, miután elrabolta egy őrült álarcos férfi, Ethan Hawke, vagyis a The Grabber (Az Elrabló.)
Finney élete, akárcsak a Fekete telefon hangulata, meglehetősen sivár, és a cselekmény előrehaladtával egyre sivárabb, ugyanakkor felvillan egy reménysugár ebben a kilátástalan sötétségben. Méghozzá nővére, Gwen (Madeleine McGraw) személyében, aki egy csodálatosan sokrétű karakter (innen is gratulálunk a készítőknek a szereplőgárdáért), és aki az álmain keresztül próbálja Finney nyomára vezetni a rendőröket.
A Fekete telefon története végig egyszerű, lineáris vonalon fut, az egyetlen misztikuma a címadó tárgy, amely állandóan csörög, noha nincs is áram alatt. Ebben a filmben nincsenek olcsó ijesztgetések vagy természetfeletti démonok, de nincs is rá szükség, mivel már az elég nyomasztó, hogy a történet jó részében csak iskolásokat látunk egymás között, vagy egyedül, miközben valaki éppen üldözi vagy bántalmazza őket. A Fekete telefon nem igaz történet, ellenben hűen tükrözi a gyerekkor gyötrelmeit.
Borítókép forrása: Screenrant