Csillag Zsuzsanna a mai modern nő megtestesítője, aki rengeteg nő számára lehet példakép…
Megmutatta, hogy a család és a karrier egyszerre is megvalósítható, de ha ez nem lenne elég még a 2020-as év sem tudott kifogni rajta. Az új kollekciók mellett, ugyanis jobbnál jobb ötletekkel sikerült a Süelt még népszerűbbé tennie a hazai ruhamárkák kedvelői között. Interjúnkban az indulásról, a friss kollekciókról és persze a jövőről is kérdeztük a szépséges tervezőt.
Süel már egy igen régóta élő ruhamárka. Pontosan mikor és hogyan született meg a márka ötlete?
Édesanyám és apukám álmodták meg a márkát, előtte is a divatszakmában dolgoztak és elsősorban a kötött anyag volt a fókuszban, majd 1992-ben közösen ötletelve született meg a Süel.
A Süel védjegye a jó minőségű kötött ruhadarabok, ami napjainkban igen ritkaság számban megy…
Próbálok mindig magamra, magunkra figyelni, hogy folyamatosan megújuljunk, alapanyagok, színek, minták, formavilág tekintetében és ez úgy tűnik beválik. A nemzetközi kötött trendeket követjük, de vannak alap dolgok, amik mindig elsődlegesek maradnak. A jó csapat, jó hangulat, jó alapanyag, ezáltal szuper minőségű termékek és különleges kiszolgálás. Anyukám elképesztően kritikus az első darabokkal szemben és ennek megvan az eredménye.
Sokan hiszik azt, hogy a kötött darabokat csak a hidegebb évszakokban lehet hordani, holott tavaszi és nyári darabokat is tervezel.
Ez az alapanyagtól, fonal vastagságtól, na meg a mintától függ. Képzeljünk el egy 100% pamut, könnyű csipkét, amit simán felveszel egy fürdőruhára. Nem melegebb, mint bármilyen egyéb strandruha ráadásul különleges viselet a parton.
Mi az, ami egy ilyen jól működő márkát népszerűvé tud tenni a vásárlók körében?
Maga a termék, a csapat, a nőket támogató programok és persze a közösség, ami köré épült. A nemzetközi márkákkal szemben úgy tudsz labdába rúgni ha valami mást adsz, tartalommal töltöd meg a márkádat.
A tervezés, az új kollekciók megálmodása az egyik legfontosabb része a munkádnak. Mi az, ami igazán nagy inspiráció számodra? Honnan merítesz ötleteket?
Ez a kérdés mindig előjön és nagyon nehéz megválaszolni, mert minden inspiráció, a legváratlanabb időpillanatokban törnek be gondolatok, ötletek, amelyek valamilyen előzetes élményből táplálkoznak. Kirándulások, a mohák színei, vagy éppen a kövek rétegződése, a levelek árnyalatai. A természet elképesztően izgalmas színek tekintetében. Mindent lefotózok a színes papagájoktól kezdve, az izgalmas mintájú halakon át. Az egyéb művészetek festmények is nagyon jó táptalajként szolgálnak egy-egy ötlet csírájához. Festmények, szobrok formavilága vagy éppen egy másik kultúra jellegzetességei.
Az elmúlt egy év számos márkának, hazai bradnak volt nehéz. Ti hogyan vészeltétek át?
Kellett hozzá az a fantasztikus és lojális törzsközönség, ami az előző 10 évünk munkáját dicséri. Hogy szinte mindenki azonnal áttért az online vásárlásra még akkor is, ha ez nehézségekbe ütközött. Még nagyobb hangsúlyt kaptak a személyes kollekciók és persze a digitális események.
Mit kell tudni a 2021-es tavaszi/nyári kollekcióról?
Nagyon sok új élénk árnyalatot hoztunk be a palettánkra és dominálnak a mintás “intarzia” pulcsik. Praktikusan csinos darabokkal jövünk, ami home officeban is kényelmes, de máskor is felveheted. Nagyon figyelünk arra, hogy akármekkorára növünk, mindig előtérben legyen a fenntarthatóság, vagyis a minőségi alapanyagok mellett jól kihasználható alapdarabok is benne legyenek a kollekciókban.
Ma már nemcsak egy márka tulajdonosa és tervezője vagy, hanem édesanya is, mennyire lehet ezt sikeresen menedzselni?
Nehezen. Az első 11 hónap könnyű volt, szerintem a nők nagyon ügyesek a “multitaskingban”, így én sem panaszkodom. Aztán Áron elkezdett járni és beindult az örökmozgó, pakoló gépezet… azóta kicsit nehezebb, de szerencsére a nagymamák segítenek, illetve Áron nagyon szociális és imád csajok között velem lenni, akár az üzletekben, showroomban vagy éppen egy fotózáson. Igazán nagy szerencsém van vele.
Milyen jövőbeni terveitek vannak? Lehet számítani valami egészen különlegesre?
Most éppen egy fantasztikus fotózásra készülök egy izgalmas külföldi helyszínen. Olyan szuper fotóssal, akivel még eddig nem dolgoztunk. Két éve már New Yorkban is megjelentünk remélem ez most hasonlóan sikeres projekt lesz.
Számos gyönyörű és híres nő adta már a nevét a márkához. Többek között Tompos Kátya és Rea Milla. Mintha tudatosan figyelnél arra, hogy olyan nőket válassz a márka arcává, akik a maguk szakmájában letettek valamit az asztalra és példát is mutatnak az életükkel, személyiségükkel. Ilyennek tartod a Süelt is? Egyfajta független erős nőnek?
Igen. Nagyon figyelünk. Olyan nőkkel dolgozom, akik maguk is izgalmas, erős és különleges személyiségek, kemény munkával a hátuk mögött (és persze tényleg szeretik a márkánkat). A nőknek is megvan a történetük, ahogy a ruháinknak, ahogy a márkának. Szeretném, ha a Süel ennek a sokoldalú női karakternek lenne a hiteles szimbóluma és amikor a tulajdonosa reggel felveszi a kedvenc pulcsiját, akkor azt tényleg valamiféle büszkeséggel töltse el. Pár hete az utcán megállított egy lány, levette a kabátját és megmutatta a ruháját büszkén mesélve, hogy már 5 darab van neki. Ezek az apró kedvességek megerősítenek abban, hogy nagyon jó úton járunk.