Szeretnek utazni, de nem minden áron. Az élmények számukra a legfontosabbak: ez olykor nagyobb prioritást élvez, mint hogy építenek-e saját házat vagy sem. Az Y generáció képviselői általánosságban szeretnek a tengerparton sütkérezni, de még a hosszú intervallumot felölelő korosztályon belül is vannak eltérések a generáció utazási szokásai között. Ezeket megérteni nem kötelező, de ajánlott, ha valaki eligazodna a „meg nem értett” Y generáció berkeiben.
Bárki, aki szolgáltatóként dolgozik, tudja, hogy másképp lehet szót ejteni a különböző generációk képviselőivel. Hasonló a helyzet az utazási szektorban is, hiszen merőben mások például az X- és Y- generáció utazási szokásai, amelyek megértéséhez az eltérő tapasztalatokból és világnézetből fakadó szükségletek elemzése adhatja meg a választ. Hogy ebből mit profitálunk? A kíváncsiskodók egy fokkal közelebb kerülhetnek egy „meg nem értett” generáció értelmezéséhez.
A generáció, amelynek létszükséglete az utazás
„Túlzottan önközpontúak és materialisták. Gyakran nárcisztikusak, és lusták” – általánosságban ezek az asszociációk bukkannak fel annak a korosztálynak a kapcsán, amelyet a szakirodalomban csak Y generációként emlegetnek. Az Y generáció tagjai jellemzően 1982 és 1994 között születtek, közös tulajdonságuk, hogy legtöbbször digitális bennszülöttekként hivatkoznak rájuk a szakkönyvekben. Ez ugyanis az a generáció, amely a digitális forradalom hajnalán született és együtt fejlődött a technológiával. (Ez az időszak például a CD- és DVD-fogyasztás aranykora, az internet, s a vele járó e-kütyük fejlődésének kezdete.)
Ugyanezen tulajdonságuknak köszönhető „negatív reputációjuk” is: ez a generáció mind a hétköznapi élete, mind a munkája során jócskán kihasználja a technológia adta lehetőségeket, ezért pedig az idősebb korosztályok, így például az X generáció nem győzi őket kárhoztatni. (Nagyrészt lustaságként fémjelezve ezt az attitűdöt.) Tekintve viszont, hogy az Y generáció idősebb képviselői képezik mostanra a társadalom keresőképes magját (plusz a Föld teljes népességének 31,5 százalékát), nem árt figyelemmel kísérni fogyasztási vagy épp utazási szokásaikat. Különösen akkor, ha vendéglátással vagy épp utazás-szervezéssel foglalkozunk.