Így utazunk 2022-ben

Etikus turizmus, a technika gyors fejlődése, Covid-19 – az elmúlt években több történés rajzolta át teljesen a turizmust. Egyelőre nem tudni melyikkel kell tartósan együtt élni, a közeljövő trendjei azonban már kezdenek kirajzolódni.

Távoli munkavégzés és rugalmasság

Egyre többen ismerik fel annak előnyeit, hogy nemcsak otthonról, hanem gyakorlatilag bárhonnan dolgozhatnak. A vakáció összemosódik a munkával: a délelőttre ütemezett feladatok vagy megbeszélés után délután jöhet a pihenés.

A szállásadóknak is fel kell készülniük arra, hogy biztosítsák ehhez a megfelelő körülményeket. Az apartmanbérlés vagy az Airbnb azért is fontosabbá válhat, mert elszeparáltságának köszönhetően biztonságot ígér a Coviddal szemben.

Airbnb, vendég
Az Airbnb valószínűleg népszerűbbé válik / Fotó: Shutterstock / PuzzlePix

Megnő a technika szerepe

A vendégek igényeihez alkalmazkodva sok szálloda már valóságos okosotthon-élményt nyújt a vendégeknek. Az utóbbi években elkezdtek terjedni az érintés nélküli megoldások, aminek a pandémia újabb lendületet adott.

Ezen a területen újabb növekedés várható, mert a befektetők komoly összegeket adtak start-upok innovatív ötleteinek megvalósítására. Csak a nagyságrend érzékeltetésére: a második otthonok résztulajdonlását lehetővé tévő Pacaso például 75 millió dollárt kapott.

Megváltozik az üzleti turizmus

A cégek is felismerték a távoli munkavégzés előnyeit, hiszen visszavághatták az irodák bérleti költségeit, és jobban képzett munkaerőt tudtak felvenni. Kialakult a bizalom, mert látszik, hogy a távolról dolgozó munkatársak hatékonyabbak, és kevesebbet betegek.

A személyes találkozások értékét nem felejtették el. A cégek rendszeresen összehívják dolgozóikat egy szállodába vagy konferenciaközpontba, amitől elemzők a céges utazások csaknem 40 százalékos növekedését várják.

Ez megdobja majd a belföldi statisztikákat, bár ezt az omikron-variáns terjedése miatti szigorúbb szabályozás még tudja felülírni. A külföldi utazások fellendülésére valószínűleg év végéig kell várni.

szálloda, üzleti utazás
A céges meetingek a szállodák forgalmát is megdobhatják / Fotó: Shuttterstock / PuzzlePix

A turisztikai szolgáltatók profilt váltanak?

A szállások üzemeltetői is próbálnak minél inkább elérhetőek, hatékonyak és kreatívak lenni. Ahogy korábban már szó volt róla, elmennek az albérletszerűen igénybe vehető „okos otthon” irányába. Eközben kiszűrik a problémás vendégeket, így a keresletet is stabilabbá teszik.

Több szálloda hajt végre átalakításokat, hogy rövid távú bérléshez hasonló kényelmi szolgáltatásokat, például jól felszerelt konyhát és nagyobb lakótereket. Az utazók már belekóstoltak a rövid távú bérleti lehetőségekkel járó kényelembe, és valószínűleg nem akarnak majd lemondani róla. A Marriott Hotels nagy sikerrel merészkedett erre a területre, és szakértők szerint mások is követni fogják a példáját.

Nyitókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Hűtsd le magad egy vegán kapros töklevessel!