Barion Pixel 5 applikáció a nyaraláshoz, amikre mindenképpen szükséged lehet (x) – Coloré

5 applikáció a nyaraláshoz, amikre mindenképpen szükséged lehet (x)

2024. 06. 07.

Bár nyaralás alatt szívünk szerint mellőznénk a telefont, számos olyan applikáció rendelkezésre áll, ami könnyebbé teszi vakációt, így nem érdemes a táska mélyére tenni a telefont!

Számos olyan applikáció létezik, ami nem a mindennapokat, hanem a nyaralást teszi könnyebbé. Ha úgy érezzük, hogy kiigazodunk egy idegen országban, akkor is segítségünkre lehetnek ezek a fejlesztések, hiszen rengeteg pénzt spórolhatnak nekünk!

Applikációk nyaraláshoz

Természetesen a Google Térkép adott, és Magyarországon is nagy segítséget nyújt, ha el szeretnénk jutni valahová, vagy éttermet keresünk, de számos olyan applikáció van, ami külföldi nyaralás esetén teszi könnyebbé az életünket! Fontos azonban, hogy ezek némelyikéhez nem árt az angolnyelv-tudás!

Hopper

A Hoppert már az utazás tervezésekor érdemes használni, ugyanis kiválóan alkalmas arra, hogy figyeljük a repülőjegyek árait, és ez alapján akkor tudjunk foglalni, amikor a legkedvezőbb számunkra a jegyek ára. Nemcsak abban segít azonban, hogy megmondja, hogy mikor várjunk még a jegyvásárlással, hanem abban is, hogy hogy előre tudja, ha az ár emelkedni fog, így jó néhány ezer forintot megspórolhatunk a használatával.

AirBnb

Ideális esetben már otthonról keresünk szálláshelyet, ám ha úgy alakul, hogy egyik pillanatról a másikra döntjük el, hogy nekiindulunk, az AirBnb applikációján több mint százkilencven ország szállásai közül válogathatunk. Előnye, hogy a szállásadóval való kommunikáció sokkalta könnyebb az applikáción, mint a webes felületen keresztül, és jóval olcsóbban megúszhatjuk a nyaralást, mintha hotelbe mennénk.

PackPoint

A PackPoint is utazás előtt használandó applikáció, ugyanis nem másban, mint a csomagolásban segít! Csupán néhány egyszerű kérdésre kell válaszolnunk, ami alapján az applikáció megállapítja, hogy milyen idő várható, és összeállítja, hogy mi mindent pakoljunk el az általunk megadott időszakra. Nemcsak az időjárást nézi azonban, hanem a mosási lehetőségeket, és azt is, hogy miket tervezünk csinálni az általunk választott helyszínen. Ha valamit bekészítettünk, lehúzhatjuk, és ekképp egy könnyen átlátható listát vezethetünk.

Erste App Prostockstudio Gettyimages 1
Több applikáció létezik, ami nem a mindennapokat, hanem a nyaralást hivatott könnyebbé tenni / Prostock Studio / Getty Images

George Magyarország

A George nevű applikáció az Erste internetbank és mobilbanki alkalmazása, és a bank ügyfeleinek készült. Ennek segítségével egy távoli országban is ránézhetünk a pénzügyeinkre, és akár a nyaralás miatt nyitott devizaszámlánkat is láthatjuk. Rendkívül előnyös, ugyanis figyelemmel kísérhetjük, hogy pontosan mennyi pénzünk van a számlánkon, és néhány mozdulattal válthatunk devizát az applikáción keresztül, így, ha hirtelen pénzre lenne szükségünk külföldön, pillanatokon belül átválthatjuk. A George Appban rendszeresen frissülő, a devizapiacot követő valós idejű árfolyamon válthatunk 5 féle devizában (euróban, amerikai dollárban, angol fontban, svájci frankban és kanadai dollárban) hétköznapokon 8 és 17 óra között a havi 500 000 Ft-ot, bújtatott plusz banki költségek nélkül. Az Erste egy nagy múltú bank telefonos ügyfélszolgálattal, így ha valamilyen oknál fogva elakadnánk, nyugodtan hívhatjuk őket a külföldi tartózkodásunk alatt is! Ritkán lesz azonban szükségünk segítségre, ha a George-ot használjuk, hiszen mindössze néhány érintés a telefonon, és nemcsak a pénzváltást intézhetjük el, hanem rengeteg hasznos funkciót is kihasználhatunk, például megnézhetjük a bankkártyánk PIN kódját, ha elfelejtettük, vagy megváltoztathatjuk a limitünket, ha például a szállás fizetésnél nagyobb összeget szeretnénk egyszerre kifizetni. Az Ersténél ráadásul egyedi díjcsomag konstrukció is elérhető, ami azt jelenti, hogy egy  havidíjért cserébe annyi forint és devizaszámlát vezethetünk az elérhető devizanemekben, amennyit csak szeretnénk. És ha ez nem lenne elég, nem kell külön-külön bankkártyát se kérnünk az egyes bankszámlákhoz, hiszen a George Appban egyszerűen átkapcsolhatjuk ahhoz, amelyikről épp fizetni szeretnénk: így, ha például Horvátországban nyaralunk, az euró számlánkról konverzió nélkül tudunk a már meglévő bankkártyákkal fizetni.

Amennyiben bármilyen okból letiltanánk a kártyánkat, az appon keresztül ezt is megtehetjük, így pénzügyeinknek ténylegesen minden részét intézhetjük a telefonunkon!

Google fordító

Ha angolul tudunk, akkor sem feltétlenül boldogulunk, különösen akkor, ha külföldre, kisebb falvakba tévedünk. Ilyenkor a Google fordítója életet menthet, és nincs más dolgunk, mint beírni vagy bemondani a mondatot, kiválasztani a kívánt nyelvet, és így bárkivel megértethetjük magunkat. Különösen hasznos, ha a postán próbálnánk képeslapot feladni, vagy a gyógyszertárban van szükségünk hirtelen egy általunk ismeretlen gyógyszerre.

A bejegyzést az Erste támogatta.