Az employer branding fogalmát egyre többen ismerik: a hosszú távú stratégiát egyre gyakrabban alkalmazzák annak érdekében, hogy elkerüljék a vállalatnál a lemorzsolódást, illetve megtalálják a megfelelő szakmai felkészültséggel rendelkező munkatársakat a nyitott pozíciókba. A munkáltatói márkaépítés titka a céges imázs erősítésében rejlik, amellyel elérhető, hogy a vállalat mint munkáltató szimpatikussá és vonzóvá váljon az álláskeresők számára.
Legtöbb cég saját bőrén tapasztalja meg, mit jelent a manapság munkaerőpiacot jellemző munkaerőhiány. Nem egyszerű feladat rábukkanni a releváns szakmai tapasztalattal rendelkező, magasan képzett munkatársra, aki ráadásul még a munkahelyi közösségbe is beleillik. Azok a munkáltatók, akik nem fordítanak kellő figyelmet arra, hogy a céget vonzóvá tegyék az álláskeresők számára, kínlódásként élhetik meg a toborzási folyamatokat.
Vállalati értékkommunikáció – az employer branding alapja
A vállalati értékkommunikáció és a dolgozói jóllét figyelembevétele a legalapvetőbb eszközei annak, hogy össze tudj állítani egy szuper csapatot, akikkel megvalósíthatod üzleti céljaidat.
Nagyon fontos, hogy feltérképezd, melyek azok az egyedi értékek, amelyek miatt a kollégák szívesen dolgoznak nálad, s legalább ennyire lényeges, hogy kiderítsd: milyen előnyöket biztosít a konkurencia a munkavállalóinak. Ezeknek a tényezőknek a felmérésével és átgondolásával tudod meghatározni, mire kell a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetned.
Ha mindezt megvizsgáltad (pl. kérdőívekkel vagy interjúkkal), a kapott eredmények alapján megfogalmazható egy munkáltatói értékígéret, amelyet ügyesen kommunikálva pozitív képet társíthatsz a munkáltatói márkádhoz.
Az employer branding alkalmazásával könnyebben találsz majd új munkatársakat, és elérheted, hogy a meglévő kollégák hosszú távon is a csapat értékes tagjai maradjanak. Az már csak hab a tortán, hogy a munkáltatói márkaépítéssel az ügyfelek és a partnerek körében is növelheted a presztízsed.
Ismerd a célcsoportot!
Ahhoz, hogy megszólítsd a célcsoportodat, fontos, hogy minél többet tudj róla. Máshogy célszerű például egy Y vagy Z generációs munkavállalóval kommunikálni, mint az idősebb korosztállyal, valószínűleg más csatornákon érheted el őket, s előfordulhat, hogy a különböző generációknál más-más motivációkkal fogsz találkozni. Éppen ezért, többféle üzenetet is megfogalmazhatsz, mindig az adott célcsoportra igényeit szem előtt tartva.
Az employer branding eszközei
Közösségimédia-jelenlét
Az internethasználók jelentős része jelen vagy egy vagy több social media oldalon, így, ha el akarod őket érni, fontos, hogy ezekre kiemelt figyelmet fordíts! Az Instán és a Facebookon túl is van élet: a szakértői státuszod erősítésére a legjobb platform a LinkedIn, ha pedig videó készítésbe is belevágsz, üss több legyet egy csapásra, s használd ki a YouTube jelenlét számos pozitív hatását!
Saját csatornák használata
Készíthetsz céges blogot, image videókat, vagy belevághatsz egy podcast indításába – a lényeg, hogy releváns, minőségi tartalmakat hozz létre, s lehetőleg kombináld a különböző megjelenéseket, hiszen a célcsoport médiafogyasztási szokásai különbözőek lehetnek. Jó, ha tudod, hogy a fogyasztók több mint háromnegyede megbízik abban a márkában, amely hasznos és egyedi tartalmat szolgáltat, a vásárlók több mint 80 százaléka pedig azokat a cégeket preferálja, ahol a vezetők aktívan jelen vannak a social mediában.
Önálló karrieroldal
Hatékonyabbá, gyorsabbá és egyszerűbbé teheted a toborzást egy önálló karrieroldallal, ahol minden hasznos információ egy helyen elérhető, s egy jól átgondolt kérdéssor kitöltetésével automatikusan szűrni tudod a megfelelő preferenciákkal rendelkező pályázókat.
Próbáld ki a fenti tippeket, s állíts össze egy ütőképes csapatot üzleti céljaid megvalósítása érdekében!
A cikk szerzője Dallos Zoltán, a DLX MEDIA ügyvezetője.
A jó vezetők esznek utolsónak – Egy könyv, amit minden vezetőnek el kéne olvasnia
Hogyan építsünk összetartó, lelkes és sikeres csapatot? Erre a kérdésre keresi a választ Simon Sinek A jó vezetők esznek utolsónak című könyvében, amiben konkrét történetekkel illusztrálja, hogy vezetőnek lenni elsősorban azt jelenti, hogy gondoskodnunk kell azokról, akiket ránk bíztak. Könyvajánlónkat ITT olvashatod el.