Csökkentsd a munkahelyi stresszt

Sokat aggódsz az irodában? Így egyszerűsítheted a napod 9 és 17 óra között.

1. Szerezz előnyt

Indulj el otthonról a szokásosnál 30 perccel korábban. A tanulmányok azt mutatják, hogy minél kevésbé kapkodsz reggel, annál kevésbé stresszeled magad a nap hátralévő részében.

2. Hozz magaddal harapnicalót

Cipelj egy szivárgásbiztos kávéspoharat, amelyet kedvenc italoddal töltesz meg az irodában, és legyen kéznél egy zacskó, amely finom harapnivalót kínál (próbálf ki a fehérjeszeleteket, aszalt gyümölcsöket és dióféléket, gyümölcslés dobozokat vagy perecet). Ha néhány órát snack nélkül maradsz, csökkenhet a vércukorszinted, ami fokozza a stresszt. Így, még akkor is, ha fontos prezentáción vagy projekten kell dolgoznod, képes leszel megragadni egy kis üzemanyagot.

3. Adj magadnak hitelt

Legtöbben nem szánunk elég időt arra, hogy megdicsérjük magunkat, hogy jól csináltuk a dolgokat. Tehát, ha egy ideiglenes vagy hosszú távú célt teljesítettél, mondd el magadnak – hangosan -, hogy milyen jó munkát végeztél. Magabiztosságot fogsz kapni magadtól, amely nagyban hozzájárul ahhoz, hogy megőrizd kedélyedet a munkahelyi őrület közepette.

4. Iktass be 10 percnyi „aggódási időt”

Csukd be az irodád ajtaját, vagy ülj le egy üres konferenciaterembe, és gondolkodjon el azon, mi aggasztja téged. Hozz magaddal egy papírlapot, és oszd fel három oszlopra: Aggodalom, Miért aggaszt engem, A legrosszabb dolog, ami megtörténhet. Miután szembesültél a legrosszabb forgatókönyvvel, és rájöttél, hogy ez valószínűleg soha nem fog bekövetkezni, könnyebben újra munkába állhatsz.

5. Az e-mailek kezelése

Körülbelül 5,5 billió e-mailt küldünk évente, ezért nem csoda, hogy a beérkező levelek túlcsordultak. A stressz elkerülése érdekében csökkentsd az olvasásra és e-mailek küldésére fordított időt. Ne pazarold az időt az e-mail elolvasását igazoló üzenettel.

6. Nyújtózkodás

Ez különösen fontos, ha ülő munkád van. Próbáld meg felemelni a lábad és 30 másodpercig nyújtani őket. Ez a mozgás csökkenti a vérrögképződés kockázatát, amely a túl hosszú ülésből adódhat. Egy másik hasznos gyakorlat, ha az egyik karod a nyakad mögé teszed, és az ellenkező karral a könyöknél fogva nyújtod. Válts oldalt és ismételje meg.

7. Gondolkozz nagyban

A stressz időnként eluralkodhat rajtad, de a gondjaid kisebbek, mint amilyennek látszanak. Erre emlékeztetve tarts egy képet az irodádban – az világűrt, egy csillagos éjszakát vagy az óceánt -, és mindig nézz rá, amikor túlterheltnek érzed magad. Számtalan csillag és az időtlen hullámok közepette a parton mennyire fontos az az irodai határidő?

8. Tervezz előre

Ha a munka nagy kihívást jelent, fordíts néhány percet, például hétvégén és este, a következő heti tennivalók listájának elkészítésére. Készíts egy listát, helyezz be négyzeteket az egyes elemek mellé, és jelöld be azokat, amikor elvégezted a dolgokat. Nem fogsz elfelejteni semmit, továbbra is a munkára koncentrálhatsz, és nagyon kielégítő érzés lesz ezeket a négyzeteket kipipálni.

Kép forrása: pexels.com

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Ősvilági Pompeji, makierdő, bobpálya és csillagpark – 4 fantasztikus hazai úti cél