Tengerentúli edzéstrendek

Protein shake, nyújtás, napi háromszori táplálkozás, kardió a fogyásért – csupán néhány dolog, amire a 2-Meal Day diéta alapítója élből nemet mond.

Max Lowery a brókerből lett népszerű személyiedző alapjaiban forgatja fel az edzésről alkotott közvélekedést, és rántja le a leplet sportmítoszokról a Business Insider hasábjain.

Vannak a sportnak olyan alapvetései, amit eddig nem nagyon kérdőjelezett meg senki. Ilyen például a bemelegítés és a mozgás előtti nyújtás vagy épp a zsírégetés alapkövének számító kardióedzés hatékonysága. De nem így Max Lowery a 2-Meal Day kitalálója, aki rácáfol az eddigiekre, és az általa spotmítosznak tartott történetek oszlatásba kezdett. Meggyőződéseiről a Business Insidernek mesélt.

Ne nyújts edzés előtt!

Lowery szerint sokkal ártalmasabb, mint amennyi haszna van. Az ellentmondásos kijelentéshez ragaszkodó tréner szerint a nyújtás az edzés előtt káros, és befolyással van az izmok hatékonyságára. Véleménye szerint a statikus nyújtást sokkal inkább a sportolást követően kellene végezni, amikor már az izmok kellően be vannak melegedve és egy hirtelen mozdulat nem okoz sérülést vagy mikrorepedést az izomzatban.

Minél több, annál jobb?

„Ez a mentalitás egy rakat problémához vezethet” – mondta az újságnak Lowery. „Az emberek nem veszik észre, hogy ahhoz, hogy a test alkalmazkodni tudjon, és fejlődni is képes legyen, biztosítani kell számára a megfelelő mennyiségű és minőségű regenerálódást.”

A pihenőnapok ugyan olyan fontosak és hasznosak, mint a sportolással töltöttek. Főleg, ha nagyon intenzív edzések vannak a hátunk mögött. A túledzés álmatlansághoz, szorongáshoz, és súlygyarapodáshoz vezet, így tényleg nem árt odafigyelni. A pihenőnap, pontosabban annak hiánya egyébként gyakoribb a hobbi sportolók körében, mint az elsőre gondolnánk, sőt, bizonyos sportágakban egyenesen túlzásnak tekintik a heti két edzésmentes napot.

Kardió és súlyvesztés

„Az elsőszámú dolog, ami miatt fogyni kezdesz, az az étrend” – mondta a tréner. Ez az a dolog, amit számos prémium kategóriás személyi edző hangoztat, köztük a Victoria’s Secret modellek edzője Justin Gelband is. „85 százalékban az vagy, amit megeszel” – tette hozzá Lowery.

Ha az izomzat növelése a cél, akkor véleménye szerint az nem a futással kell kezdeni. Helyette az aerob tevékenységekre kell fókuszálni a tréner szerint, úgy, mint a mint a sajáttestsúlyos edzésekre. Ezutóbbi sprintfutással együtt ajánlja a tréner, ami, noha ellentmondásosnak tűnik, mégis meggyőződése, hogy ezek a leghatékonyabbak a szálkás izomtömeg építéséhez, valamint ezek fokozzák a metabolizmust és csökkentik a zsírt.

Nem kell hasprés a kockákhoz

Nos, innentől kezdve vége a kínlódásnak és hasgyakorlatok okozta végtelen szenvedésnek, legalábbis Lowery szerint, aki azt állítja, hogy: „annak a bizonyos six-packnek annyi a titka, hogy a testzsírt alacsonyan tartsd. Mindenkinek van hasizma, de ha egy réteg zsír rakódik rá, soha nem fogod látni a kockákat.” Hangzott bölcselet.

Forrás: Pixabay.com

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Ősvilági Pompeji, makierdő, bobpálya és csillagpark – 4 fantasztikus hazai úti cél