Jóga újra értelmezve – forró, egészséges, minden izmot átdolgoztató

Minden a tüzes, izzasztó és minden izomcsoportot igénybe vevő jógáról.

A jógában arra törekszik az ember, hogy fokozatos önfegyelmezéssel, érzékeinek, testi mivoltának uralma alá rendelésével, elérje az elme megtisztulásának azt a fokát, amelyben teljesen el tud merülni, és nyugalomra talál.

A jóga alapja az önuralom. A jóga lényege a fegyelmezettség, mind a test, mind az elme vonatkozásában. A jóga tudomány, amelyet India ősi látói tökéletesítettek, de nemcsak India, hanem az egész emberiség számára. Egzakt tudomány, az önművelés gyakorlati módszere.

Ma a jógának sok változata ismert, amelyeket a különböző személyiségtípusokhoz fejlesztettek ki. Indián kívül először a Hatha-jóga vált népszerűvé a 20. századi nyugati világban, ma már azonban rengeteg ága elérhető a jógaközpontokon keresztül. Az egyik ilyen változata például a thermo jóga.

Izzaszt, nyugtat, fogyaszt- Mi is az a thermo jóga?

A hagyományos jógával ellentétben a thermo jóga minimum 70 százalékos páratartalomban és 36 fokra felmelegített teremben zajlik. A mozgásforma érdekessége, hogy a gyakorlatok közben a vízfogyasztás nem engedélyezett, előtte pedig ajánlatos 2-3 órával elfogyasztani az utolsó falat ételt és fél órával meginni az utolsó pohár vizet. Az edzés után természetesen fokozottan ügyelni kell a pótlásra.

„A Thermo jóga, a nyújtó hatású és az egyensúlyt fejlesztő gyakorlatai mellett nyugati mozgásrendszerek erősítő elemeit is alkalmazza, melyek segítségével megtartható, illetve visszahozható a fiatalos életerő, a hajlékonyság és az egészség. A rendszeres nyújtás és erősítés hatására a test izmos és tónusos lesz. Megerősödnek a gerinc tartóizmai, melynek következtében megszűnnek a hátproblémák és szép, helyes tartás alakul ki” – olvasható a Feeling Center ismertetőjében.

Kipróbálnád?

A jóga ezen változata – akárcsak a többi is -, mindenki számára ajánlott edzettségi állapottól függetlenül. Sportolók számára kifejezetten jó, mert lazítja és a nyújtja a szalagokat, rugalmasabbá teszi az izomzatot és növeli az állóképességet.

A szervezetre rengeteg pozitív hatást gyakorol. A teljesség igénye nélkül első sorban segíti a stresszoldást és oldja a szorongást, javítja az összpontosítási képességet, ahogy a motorikus funkciókat és a mozgáskoordinációt. Erősíti a szívizmot, nyugtatja a reumás fájdalmat, és lazít a kötött vállakon és a teniszkönyökön. Fokozza a szexuális étvágyat, miközben formában tart és átmozgatja az összes izomcsoportod.

A jógának szerteágazó hatásait érdemes a rohanó hétköznapokban kiélvezni, így ezt a mozgásformát a napi rutin részévé tenni. Az alapok elsajátításához nem árt, ha ez ember néhány hónapig rendszeres látogatója a jógastúdióknak, ám a kellő ismeret után, egész nyugodtan, otthon is gyakorolható, továbbfejleszthető ez a szuper mozgásforma. Megéri kipróbálni és megéri beleszeretni!

Forrás: Pixabay.com

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Mi szükséges a baba nyugodt alvásához és mi nem?