Jóga gömbölyödő pocakkal

Az anyává válás útjának első időszakában dönthet úgy a nő, hogy elhagyja magát és úgy is, hogy teszi a dolgát a mindennapi rutin szerint. Akár sportolhat is.

A várandósság első trimesztere annak időszaka, amikor a nő, a pár, a család, a barátok felfogják, hogy egy új élet készülődik a világra. Látványos jelei ugyan még nincsenek, de a nők egy részénél jelentkezhetnek kellemetlenebb tünetek. Az élet azonban ugyanúgy megy tovább. Megmaradhat a munka, ugyanúgy gondoskodni kell a háztartásról, a családról, a már meglévő gyerkőcről.

A várandós kismama dönthet úgy, hogy kényelmi pozícióba helyezi és kíméli magát, amennyire csak tudja. Bizonyos egészségügyi kockázat léte ténylegesen óvatosságra int. Azonban nem érdemes magával hímes tojásként bánnia az áldott állapotban lévő nőnek, mert a túlzott elkényelmesedés se a kismamának, se a fejlődő magzatnak nem kedvez. Ahogy az életnek, úgy a mozgásnak is folytatódnia kell az egészség fenntartása és a könnyebb szülés érdekében. A megváltozott állapotot már a legelején figyelembe szükséges venni és annak tudatában kell a sportot is beiktatni. Van egy mozgásforma, amely jó ideje hódít azok között, akik akár otthoni körülmények között is erősíteni, nyújtani, erősíteni szeretnének. A jóga közkedveltsége abból ered, hogy elegendő ahhoz egy polifoam szőnyeg, viszont az a pozitív hatás, amit a testre és a lélekre is hat, szinte megfizethetetlen. A várandósság alatti egyik kiváló mozgásforma lehet a kismamajóga. Irányított formában már sok kisebb és nagyobb településen is elérhető, de akár az internetet is segítségül lehet hívni.  

Kismamajoga
Kép forrása: Shutterstock

Miért ajánlott jógagyakorlatokat végezni akár nagyobb pocakkal is?

Ahány ember, annyiféle. A várandósságra levetítve is igaz, hogy ahány kismama, annyiféleképp reagálnak a terhességre. A jógagyakorlatok abban segíthetnek, hogy:

  • enyhébbé válnak a reggeli rosszullétek és a hangulatingadozás is jobban kezelhetővé válik,
  • pozitív hatással van az anyagcserére,
  • stimulálja a bélmozgást, megmozgatja a has tájékát,
  • megnöveli az energiaszintet,
  • enyhíti a görcsöket,
  • csökkenti a szövetekben megrekedt víz mértékét, vagyis az ödémát,
  • átmozgatja és nyújtja az izmokat,
  • megszünteti vagy enyhíti a hátfájást,
  • a baba fekvését is pozicionálja,
  • csökkenti a depressziót, stresszt,
  • segíti az önmagunkra koncentrálást,
  • megtanítja a helyes légzést,
  • a medence folyamatos átmozgatásával felkészíti a női testet a szülésre.
Kismamajoga
Kép forrása: Shutterstock

Tanulmányokkal igazolták, hogy az edzett kismamák a várandósság alatti mozgással pozitívan befolyásolják születendő gyermekeik érzékszerveit, a mozgással járó ringatás is jó hatást gyakorol a pocakban lévő magzatra. A szakemberek szerint az a sport az ideális, amely kitartást igényel, mert csökkenti a stresszt, kitartásra ösztönöz és növeli az önbizalmat is. A hirtelen mozdulatokkal társuló sportokat el kell hagyni (pl. tenisz, kézilabda). A futás sem feltétlenül ideális mozgás a várandós nő számára. Erről ITT olvashatsz bővebben. Helyette jó lehet a kismamajóga, a séta, az úszás, a kerékpározás.

Borítókép forrása: Shutterstock

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Amiről mindenképp beszélni szükséges egy kapcsolatban