5 érv a súlyzós edzés mellett

Még mindig túl sokan gondolnak úgy a súlyzós edzésre, mint a férfiak sportja, pedig szó sincs erről. A nőknek pont ugyanannyira szüksége van az izomépítésre, mint a férfiaknak, sőt, mára már tényként kezeli minden sporthoz értő, hogy enélkül a zsírégetés sem megy. Ha nem élsz tömegelő étrenden, és nem mozgatsz több tonnát az edzőteremben, ja, […]

Még mindig túl sokan gondolnak úgy a súlyzós edzésre, mint a férfiak sportja, pedig szó sincs erről. A nőknek pont ugyanannyira szüksége van az izomépítésre, mint a férfiaknak, sőt, mára már tényként kezeli minden sporthoz értő, hogy enélkül a zsírégetés sem megy.

Ha nem élsz tömegelő étrenden, és nem mozgatsz több tonnát az edzőteremben, ja, és a tesztoszteron szinted sincs az egekben, akkor esélyed sincs arra, hogy pasis kinézeted legyen, viszont, ha megfelelően táplálkozol, akkor pont a súlyzós edzés az, ami által nőies és szép izomzatot, alakot tudsz felépíteni magadnak.

Zsírégetésre tökéletes

Egyszerűen fogalmazva: minél több rajtad az izom, annál több kalóriát tud feldolgozni a tested egy nap alatt, így nem csak, hogy többet is ehetsz, de gyorsabban is tudsz fogyni. Remekül pörgeti az anyagcserédet, ráadásul rengeteg kalóriát égetsz el a súlyzózás során, ha elég nagy súlyokat pakolsz a rúdra.

Jobban fogsz aludni

Tudod, milyen jót tudsz pihenni egy brutál fárasztó, nagy súlyos edzés után? Az ilyen típusú mozgás beindítja azokat a folyamatokat az agyadban, amitől minőségibbé válik az alvás, és pihentebben fogsz ébredni reggelenként.

Jobb lesz az alakod

Nem csak vékonyabb, de feszesebb is leszel, sőt, ha marad is rajtad valamennyi zsír, akkor is szebben fog mutatni az alakod, mintha nem lenne rajtad izom.

Nő az energiaszinted

Persze a kardiózástól is lehetsz kirobbanó formában, de a súlyzós edzések extrán megdobják a mindennapjaidban az energiádat. Reggel egyszerűbben pattansz ki az ágyból a rendszeres edzés mellett, napközben pedig nem jön majd rád az a nyomasztó, erős fáradtság, még a téli napokon sem, nem beszélve a stressz szinted csökkenéséről.

Helló, erős csontok!

Mivel a csontjaidat folyamatosan és fokozatosan hozzászoktatod a terheléshez, jól megerősödnek, és idős korodban kevesebb esélye lesz annak, hogy csontritkulás alakuljon ki nálad, ellenállóbb lesz a tested.

Ugye, hogy van kedved elkezdeni ezt a mozgásformát?

Borítókép forrása: Unsplash

NEKED AJÁNLJUK

A sport a mindened? Még betegen is? Kiderül, hogy lehet-e!