Napi rutin a zuhanyzás, de vajon jól csinálod?

Naponta hoznunk kell fontos és kevésbé fontos döntéseket, de sok feladatot rutinszerűen végzünk: a zuhanyzást is.

Az agyunk folyton dolgozik, még akkor is, amikor olyan feladatainkat végezzük, amelyek mindennaposak az életünkben. Igaz, hogy ezeket végezzük, közben egészen máson gondolkodhatunk. Nos, a zuhanyzás is ilyen. A napi rutin részét képező tisztálkodás az a szertartás, amellyel a testünkről eltávolítjuk a szennyeződéseket, felfrissülünk, kellemesen érezzük magunkat, gondolatban akár megtervezzük a másnapot (ráérősebbek az egész életet is), énekelhetünk is, de túl sok agytekervényt nem mozgatunk annak érdekében, hogy átgondoljuk: vajon jól végezzük-e magát a zuhanyzást? Pedig lehet azt rosszul is csinálni. Hogyan?

Túl sokáig, túl forró és túl sokszor

Egy fárasztó nap végén az egyik leginkább várt esemény, hogy végre eljussunk a zuhanyzásig, amely jelezheti a nap végét és megadja azt a néhány percet nekünk, amikor csak magunkkal foglalkozunk. Ez a fajta kikapcsolás annyira elterelheti a gondolatainkat és oldja bennünk a feszültséget, hogy még az időérzékünket is elveszíthetjük. A túl hosszúra nyúlt zuhanyzás ugyan jól esik a testnek, a léleknek is, ugyanakkor a bőrünknek ártunk. A kiszáradását, az azzal járó viszketést segíthetjük, és csak tovább erősíthetjük azzal, ha mindezt túl meleg vízzel tesszük. Maximum 10 perces zuhanyzással kellemesen ellazulhatunk és megtisztulhatunk.

Felejtsük el azt is, hogy naponta többször állunk a víz alá. Természetesen lehetnek kivételek, amikor indokolt, de a szakemberek szerint ez olyan túlzás, amellyel ártunk a bőrnek és megfosztjuk magunkat a természetes védelemtől is.

Mértéktelen adagolás

Akkor érezzük magunkat igazán tisztának, ha a zuhanyzás közben illatos tusfürdőt, szappant használunk. Ha ezekből az anyagokból túl sokat használunk és sokáig is áztatjuk a bőrünket, akkor a természetes olajrétegét távolítjuk el, amely védelemmel lát el, annak hiányában pedig fellép a bőr kiszáradása. Nem leszünk se tisztábbak, se illatosabbak attól, ha ki sem látszunk a habokból.

Zuhanyzás
Kép forrása: Shutterstock

Irritáló

Nemcsak a mennyiség, de az is fontos, hogy mit viszünk fel a bőrünkre zuhanyzás közben. A minél természetesebb anyagok használatával mellőzhetjük a viszketést, az irritációt. Mielőtt bedobnánk a kosarunkba a mutatós tusfürdőt, olvassuk el, hogy mit is tartalmaz.

Zuhanyzás
Kép forrása: Shutterstock

Pihepuhaság mellőzése

Az igazán kellemes zuhanyzásra az teszi fel a koronát, ha a törölköző lágy és puha, ugyanakkor jó nedvszívó is. Minél durvább az anyaga, annál jobban megdörzsöli a kiázott bőrt, ami már egyáltalán nem kellemes. De nemcsak a durva törölköző sértheti meg a bőrfelületet, hanem a túlzott bőrradír alkalmazása is. Nagyon hatékony az elhalt hámsejtek eltávolításában, de hetente egyszer vagy kétszer pont elegendő a bőrt radírozni.

Borítókép forrása: Shutterstock

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Amiről mindenképp beszélni szükséges egy kapcsolatban